Gå til innhold

Barn i nabolaget som kommer med stygge kommentarer og rekker tunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen barn i nabolaget her, bor rett ved meg som pleier å stå å glane, rekke tunge og komme med stygge kommentarer. Vet man ikke skal ta seg nær av sånt når det gjelder barn, men jeg syns ikke det er hyggelig. Jeg pleier å ignorere dem. Burde jeg si noe? Si noe til foreldrene vet jeg ikke om hjelper, for tror noen har prøvd å prate med dem noen ganger før. Her om dagen gikk jeg hjem fra butikken. Hadde to poser som var litt tunge. Da ropte de jævla taper som ikke kjører bil, bare idioter som ikke kjører bil osv... Jeg har bil, men kjørte ikke da siden butikken er like i nærheten. De er i 10, 11 årsalderen så de burde vite at det er galt å holde på sånn. En gutt og en jente.

Flere som har vært borti sånne unger før?

Anonymkode: da57c...ad2

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg ropte noe veldig veldig stygt til en gammel nabodame da jeg var barn. Hun reagerte ikke, så jeg snudde og syklet tilbake og sa det en gang til. Jeg måtte bare se reaksjonen. Hun sa fortsatt ikke noe.

Jeg var bare 6 år. Det tok vel ikke så mange år etterpå før jeg fikk dårlig samvittighet. Og den dag i dag, 35 år senere, har jeg fortsatt dårlig samvittighet når jeg tenker på det!

Det skjedde heldigvis bare denne ene gangen.

10-11 år gamle barn er for gamle til å rope mot fremmede!

Anonymkode: 9d6e1...20c

• Liker 3
Skrevet

Tja, si fra hvis du har lyst tenker jeg. Du får ikke oppdratt dem, men får ut litt aggresjon. Jeg ville sagt fra for det er naturlig for meg. Kanskje tatt opp telefonen, filma de og truet med å legge ut den ufordragelige oppførselen på YouTube😂

Bare ikke løp etter de fylt i raseri. Da får de en reaksjon de ønsker og kommer garantert til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: 7b0a5...11c

• Liker 4
Skrevet

Slik oppførsel kommer et sted ifra, de har det ikke godt, mulig du kan gi barnevernet et tips?

Anonymkode: c435d...391

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du trenger ikke si noe. Bare heis de opp i flaggstangen eller lignende. Så kan du geipe til de fra bakken.

Anonymkode: 0db30...eb2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er noen barn i nabolaget her, bor rett ved meg som pleier å stå å glane, rekke tunge og komme med stygge kommentarer. Vet man ikke skal ta seg nær av sånt når det gjelder barn, men jeg syns ikke det er hyggelig. Jeg pleier å ignorere dem. Burde jeg si noe? Si noe til foreldrene vet jeg ikke om hjelper, for tror noen har prøvd å prate med dem noen ganger før. Her om dagen gikk jeg hjem fra butikken. Hadde to poser som var litt tunge. Da ropte de jævla taper som ikke kjører bil, bare idioter som ikke kjører bil osv... Jeg har bil, men kjørte ikke da siden butikken er like i nærheten. De er i 10, 11 årsalderen så de burde vite at det er galt å holde på sånn. En gutt og en jente.

Flere som har vært borti sånne unger før?

Selvsagt har vi alle vært borti sånne barn, ts.

Og jeg er både overrasket og skuffet over at du synes barna er et problem. Du synes jo abre at det hele er ubehagelig fordi du hver dag ser hvor mye lidelse noen barn - nær deg - lever under. Vi liker lidelse langt unna, og ute av syne.

Hva du gjør? Du ringer barnevern. Naturligvis. Som ansvarlige voksne rundt dem burde ha gjort for årevis siden. I mellomtiden kan du jo forsøke spørre om de behøver noe? Hjelp til å ringe myndigheter, politi, mat, etc.

Barn i fungerende familier har ikke slik adferd. Be om at de får hjelp. 

Anonymkode: 0057b...85f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville spurt hvor deres bil var. Hvor lenge de har hatt lappen. 

Om de synes de er tøffe når de roper barnslige ting til fremmede. 

Så hadde jeg gått videre. 

Ville sagt alt i en lystig tone. 

Anonymkode: 2e4fb...a57

• Liker 1
Skrevet

Fleip litt tilbake. Husker en gang jeg møtte på noen tøffe og kule ungdommer. De var eldre enn 10-11 da. Gikk forbi oss og proklamerte høyt til oss at han skulle gå for å knulle ei dame. Jeg bare så på han, lo, og sa at da måtte han kose seg! Var nok ikke den reaksjonen han var ute etter. De bare lo og løp avgårde. 

Hadde noen unger sagt at jeg var stygg eller noe, hadde jeg bare ledd og sagt nor sånt som "ikke like stygg som deg". Ang den bilkommentaren hadde jeg bare ledd og sagt noe sånt som "nei, synd for deg da, trenger du skyss?"

Anonymkode: 51997...85d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Og jeg er både overrasket og skuffet over at du synes barna er et problem. Du synes jo abre at det hele er ubehagelig fordi du hver dag ser hvor mye lidelse noen barn - nær deg - lever under. Vi liker lidelse langt unna, og ute av syne.

Hva du gjør? Du ringer barnevern. Naturligvis. Som ansvarlige voksne rundt dem burde ha gjort for årevis siden. I mellomtiden kan du jo forsøke spørre om de behøver noe? Hjelp til å ringe myndigheter, politi, mat, etc.

Jeg sa ikke at barna var et problem. Men ja, mulig de har problemer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

hvorfir er du så sikker på at de nødvendigvis lider? Kan være de er bortskjemte og får gjøre hva de vil og

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan jo hende de er bortskjemte da, eller bare stygge i munnen. Finnes faktisk sånne barn også, de trenger ikke å slite med noe.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hæ, skulle TS plage barnevernet fordi at noen barn i gata prøver å være spydige? Hvorfor?

TS kunne jo bare svart at hun trodde det var miljøvennlig å gå når det var snakk om så kort distanse. Eller bare gjøre som alltid, overse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis mine unger hadde holdt på sånn, hadde jeg satt pris på å få beskjed! Noen barn i den alderen blir veldig tøffe sammen, og da gjør de rare ting… 

• Liker 1
Skrevet

Det tester grenser.. Det er det mange barn som gjør. Tok du deg nær av det? Ignorer eller svar tilbake. La barnevernet ta seg av de som trenger det. Ikke 2 unger som kjeder seg og tester hvor langt grensa kan gå. Usjarmerende ja! Fint de har hverandre, sikkert ikke mange andre unger som gidder det der… 

Anonymkode: 97c14...448

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tester grenser.. Det er det mange barn som gjør. Tok du deg nær av det? Ignorer eller svar tilbake. La barnevernet ta seg av de som trenger det. Ikke 2 unger som kjeder seg og tester hvor langt grensa kan gå. Usjarmerende ja! Fint de har hverandre, sikkert ikke mange andre unger som gidder det der… 

Anonymkode: 97c14...448

Jeg tar meg ikke nær av det. Men likevel ikke hyggelig. Ringe barnevernet har jeg ikke tenkt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...