AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Mannen sutrer over manglende sexliv. Greia er at jeg ikke tåler noen form for hormonell prevensjon (har prøvd alle varianter på markedet), og kobberspiral blødde jeg konstant på så det var ingen suksess. Ikke vil han bruke kondom og ikke vil/gidder han å sterilisere seg. Vi har fått de barna vi skal ha og han er 50 år. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men måtte bare få ut frustrasjon, synes det er dårlig gjort av han å legge alt ansvar over på meg når det kommer til sexlivet.. Anonymkode: e5e16...36b 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Men hva sier han når du sier deg enig - " ja, jeg vet, savner det jeg også! Men du synes fortsatt ikke det er verdt å bruke kondom eller sterilisere deg for å få det tilbake?" Anonymkode: 0d746...c30 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men hva sier han når du sier deg enig - " ja, jeg vet, savner det jeg også! Men du synes fortsatt ikke det er verdt å bruke kondom eller sterilisere deg for å få det tilbake?" Anonymkode: 0d746...c30 Han blir egentlig bare veldig tafatt og sier at han ikke vet hvordan han skal bestille legetime (for henvisning til sterilisering). Jeg har gitt han telefonnummeret til helsesenteret, men han ser vel helst at det er jeg som gjennomfører samtalen. Han mener tydeligvis at jeg skal ta ansvar for det også! Jeg tenker at han er en voksen mann som må klare å ta noe ansvar selv, så inntil videre får sexlivet bare ligge brakk. Anonymkode: e5e16...36b 5
Gjest Lykkedykker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 (endret) Hvis alle problemene ligger hos deg, hvorfor ikke sterilisere deg selv da? Endret 24. september 2023 av Lykkedykker
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #5 Skrevet 24. september 2023 Lykkedykker skrev (18 minutter siden): Hvis alle problemene ligger hos deg, hvorfor ikke sterilisere deg selv da? Det kan du si, men medisinsk sett er det anbefalt at det er mannen som blir sterilisert. Anonymkode: e5e16...36b 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Hvis du we 45+ er jo sjansene minimale uansett Anonymkode: 50ba4...87d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis du we 45+ er jo sjansene minimale uansett Anonymkode: 50ba4...87d Er 40 år, så sjansene er vel kanskje ikke så store, men kjenner en som ble uplanlagt gravid som 48-åring (hun trodde hun var i overgangsalderen) Anonymkode: e5e16...36b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 Kan ha et sexliv uten vaginal penetrasjon da Anonymkode: a8aeb...f13 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #9 Skrevet 24. september 2023 Lykkedykker skrev (5 timer siden): Hvis alle problemene ligger hos deg, hvorfor ikke sterilisere deg selv da? Alle problemene? Mener du at det er standard at det er kvinnen som skal stå for prevensjonen siden du formulerer deg sånn? Og hva med mannens åpenbare problem med å bruke kondom? Ingen av dem vil ha flere barn. Sterilisering er et enklere inngrep for en mann. Kanskje på tide at han også tar litt ansvar for det sexlivet han ønsker seg, og ikke legger alt på henne? Anonymkode: 7e479...bff 6
Bamseklemmer Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 De fortjener "bruk og kast" eller "tøm og røm" metoden😂
Navnet Mitt Skrevet 24. september 2023 #11 Skrevet 24. september 2023 Lykkedykker skrev (6 timer siden): Hvis alle problemene ligger hos deg, hvorfor ikke sterilisere deg selv da? Sterilisering er et mye enklere inngrep hos mannen. Derfor er det naturlig at han gjør det. Har gjort det selv, er ingenting å være redd for. Kjapt og effektivt, litt øm en liten stund etterpå. Det er definitivt verd det, veldig befriende å slippe å tenke på prevensjon om man har partner man føler seg trygg på. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Skrevet 24. september 2023 Før i tiden så fikk man bare flere barn, så lenge du er fruktbar fø, flere å ha all sex dere klarer. Bra for landet, bra for dere. Anonymkode: 58736...089
Gjest Lykkedykker Skrevet 24. september 2023 #13 Skrevet 24. september 2023 Navnet Mitt skrev (7 minutter siden): Sterilisering er et mye enklere inngrep hos mannen. Derfor er det naturlig at han gjør det. Har gjort det selv, er ingenting å være redd for. Kjapt og effektivt, litt øm en liten stund etterpå. Det er definitivt verd det, veldig befriende å slippe å tenke på prevensjon om man har partner man føler seg trygg på. Ja, har selv planer om å gjøre det. Er ikke bekymret for selve inngrepet.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 Det var da en fryktelig generaliserende tittel på grunn av ett tilfelle du har med mannen din. Blir jo som om jeg skulle lage en tråd som "Hvorfor er kvinner horer som ikke klarer å la være å hoppe på alle kuker de ser?" bare fordi en av ekskjærestene mine var utro en gang. Anonymkode: 636bd...b15 2
PhilosopherSe7en Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 10 hours ago, Lykkedykker said: Hvis alle problemene ligger hos deg, hvorfor ikke sterilisere deg selv da? Det er langt mer naturlig at mannfolk steriliserer seg når de er fornøyd med antall barn. Enkelt å få utført, gjort på kort tid, og det kan enkelt reverseres i ettertid om det er behov for det. Jeg kommer til å gjøre det selv, og i kompisgjengen min er det flere som alt har gjort dette. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 Er det så ille med Kondom? Vil han heller leve sexløs? Anonymkode: 9a485...bc2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 PhilosopherSe7en skrev (13 minutter siden): Det er langt mer naturlig at mannfolk steriliserer seg når de er fornøyd med antall barn. Enkelt å få utført, gjort på kort tid, og det kan enkelt reverseres i ettertid om det er behov for det. Jeg kommer til å gjøre det selv, og i kompisgjengen min er det flere som alt har gjort dette. Likestilling er kun bra hvis det er mannen som taper. Anonymkode: 636bd...b15
er56er Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 Hvis han vil sterilisere seg men synes det er vansklig å bestille time så bestill time for ham da vel! Vi er vel sammen for å hjelpe hverandre! Ingen her inne som kan bestille time for dere!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 Kanskje han er redd for å bli impotent av steriliseringen? Eller at det skal gjøre noe med hans opplevelse av sin egen manndom? Det kan være mange grunner som han kanskje ikke helt klarer å verbalisere. Anonymkode: 78ffb...a99
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mannen sutrer over manglende sexliv. Greia er at jeg ikke tåler noen form for hormonell prevensjon (har prøvd alle varianter på markedet), og kobberspiral blødde jeg konstant på så det var ingen suksess. Ikke vil han bruke kondom og ikke vil/gidder han å sterilisere seg. Vi har fått de barna vi skal ha og han er 50 år. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men måtte bare få ut frustrasjon, synes det er dårlig gjort av han å legge alt ansvar over på meg når det kommer til sexlivet.. Anonymkode: e5e16...36b La han bruke sleeve så blir sexen for deg mere givende også, så kanskje han kan gi deg noen orgasmer på veien. Kondom syns jeg er ubehagelig, men sleeve er mye bedre og har fungert bra som "kondom" for oss. Anonymkode: 1efc1...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå