Gå til innhold

Følte ikke dette var kompliment akkurat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg overdriver eller tenker feil, men kjæresten og jeg har vært sammen i snart to år og igår etter sex snakket om vi kanskje kunne prøve bind rundt øyne mine. Det er greit nok, men det var hvorfor han sa det jeg reagerte på. «Så slapper du kanskje mer av». 
Jeg spurte om han mente når jeg skal prøve å komme, for det sliter jeg med, men han svarte at det var ikke det han tenkte på, men sånn generelt under sex. 
Jeg føler ikke at jeg har problemer med å slappe av ( forutenom når jeg skal komme ) og følte ikke dette var noe hyggelig, han sier jo indirekte at han føler jeg er anspent / usikker? 
Noe jeg ikke har vært, men nå føler jeg jo at jeg ble det. Det var egentlig meningen vi skulle ha mer sex igår, men jeg mistet lysten etter kommentaren. Da han prøvde seg og jeg avviste, så svarte jeg at kommentaren såret meg. Det svarte han ikke på, sukket bare. 

Anonymkode: d2f57...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan se det på to måter

- Negativt (sårende kommentar)

- Positivt (kjæresten din ønsker at du skal få en deilig opplevelse)

er anspent så krenkende?

Anonymkode: eed58...936

• Liker 9
Skrevet (endret)

*

Endret av Solskinn
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er ikke avslappet hvis du ikke klarer å komme. Så han har rett i at du er anspent/usikker.

Han ville ditt beste, og du overtolket det til å bli noe negativt. 

Anonymkode: b6514...11d

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg tror du overdriver. 

Jeg slapper mer av når jeg har bind for øynene. Jeg blir også mye mer fokusert - nettopp fordi en av de viktigste sansene mine er hindret. Og når han gir meg bind for øynene, ja, da vet han at jeg skal få lene meg tilbake og bare nyte turen mens han varter meg opp. Å få bind for øynene er derfor noe jeg liker veldig godt - av mange årsaker! 💜 

Det finnes jo mange stadier mellom anspent og avslappet. Selv om jeg ikke er anspent, så kan jeg som regel slappe mer av. 🙂

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror du akkurat vant premie for overanalyse og nærtaging uten grunn.

Jeg tolker det han sa som et forslag som kanskje kan hjelpe deg. Det er en kjennsgjerning at å være anspent ikke er bra for sex. Han mente det vel som en ting dere kan prøve for at du lettere skal kunne komme. Jeg ser ikke noen stor kobling mellom å være anspent / ikke kunne slappe av under sex versus at du skulle være usikker på deg/han/dere/whatever.
Det er heller ikke alltid like lett å selv se at man er anspent eller ikke klarer å slappe av. Bare se på alle de som går rundt med stiv nakke og skuldre. Noen ganger er det langt tydeligere for andre enn en selv.

Og uansett tolker jeg det som at det var godt ment, et ønske om å hjelpe. Og jeg tror du trekker langt større konklusjoner enn du har objektiv grunnlag for.

Kanskje prøve å se det han sa i et litt mer positivt lys? Og enda bedre, snakk med han om hva han sa og hva han mente. Om du skal være sur, så bør du i hvert fall ha en god objektiv grunn...

• Liker 5
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje jeg overdriver eller tenker feil, men kjæresten og jeg har vært sammen i snart to år og igår etter sex snakket om vi kanskje kunne prøve bind rundt øyne mine. Det er greit nok, men det var hvorfor han sa det jeg reagerte på. «Så slapper du kanskje mer av». 
Jeg spurte om han mente når jeg skal prøve å komme, for det sliter jeg med, men han svarte at det var ikke det han tenkte på, men sånn generelt under sex. 
Jeg føler ikke at jeg har problemer med å slappe av ( forutenom når jeg skal komme ) og følte ikke dette var noe hyggelig, han sier jo indirekte at han føler jeg er anspent / usikker? 
Noe jeg ikke har vært, men nå føler jeg jo at jeg ble det. Det var egentlig meningen vi skulle ha mer sex igår, men jeg mistet lysten etter kommentaren. Da han prøvde seg og jeg avviste, så svarte jeg at kommentaren såret meg. Det svarte han ikke på, sukket bare. 

Ja han ble skuffet fordi du tolket det som noe negativt når han ikke hadde noen negative tanker bak det, snarere tvert imot.

Og du virker jo litt spent/usikker når det ikke skal mer til enn dette her.

Endret av Kipling
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han forsøker å få deg til å ha det enda bedre under sex, og du tar det som kritikk? Ja, du overtenker og tenker feil...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner godt han sukket.. For dette med blinfold får det til å ta bort omgivelsene, du er på en måte blind. Og hadde du kun fokusert på nytelsen og slappe av, så har nok orgasmen jublet av dine valg. Orgasmen er hjernestyrt..  og jo mindre hjernen brukes til andre ting, jo lettere er det å få orgasme. Så han gjorde neppe for at du skulle føle deg enda mere usikker. Men han gjør det fordi det virker positivt på orgasmen. Dette er jo også dokumenter og biologisk forklart.

Du sier du slapper av, men det er noe som skurrer hvis du ikke slapper av i blindfold. Det er nemmelig ikke gitt at man skal slappe av i blindfold, men det handler mere på om du stoler på det han gjør. Så jeg lurer egentlig på om du stoler 100% på mannen din? Du virker iallefall usikker av blindfold, og da klarer du heller ikke å slappe av og er anspent. Da blir jo heller ikke orgasmen prioritert, for hjernen jobber med den usikkerheten din. Han gjorde det meg god hensikt, mens du satte kjeppen i ditt eget hjul✔️

Jeg vil allikevel ikke gi deg skylden, for en vesentlig ting er hvor flink han er til å få deg avslappet? Jeg regner med helt alene i onani er ikke orgasmene dine noe problem? Hvis nei, er det han som lager "støy" som forhidrer orgasmen din. Hvis ja, da vet du nå hva som skal til💙

Btw.. her kan du lese litt om dette med blindfold og sanseinntrykk:

https://seksualitet24.no/bind-for-oynene/

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...