Gå til innhold

Pakke kjøttdeig (400 g) - Forslag til hva jeg kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå har jeg to 400 g pakker med kjøttdeig i fryseren. Jeg er ikke veldig kreativ på kjøkkenet, og jeg pleier å lage det samme nesten hele tiden.

Jeg lurer på om noen av dere har noen forslag til hva jeg kan bruke de til eller noen fine oppskrifter. Takk for svar! 💕

Anonymkode: 8d32f...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Akkurat nå har jeg to 400 g pakker med kjøttdeig i fryseren. Jeg er ikke veldig kreativ på kjøkkenet, og jeg pleier å lage det samme nesten hele tiden.

Jeg lurer på om noen av dere har noen forslag til hva jeg kan bruke de til eller noen fine oppskrifter. Takk for svar! 💕

Anonymkode: 8d32f...7bf

Burger. Pleier å ta en 400g pakke og lage to burgere av det. Rører det sammen med litt krydder og et egg og slenger det i panna, så har jeg litt sylteagurk, tomat og bbq saus til.

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøttkaker.

Con carne.

Spagetti.

Lasagne.

Taco.

Nachos.

Burgere.

Rollburger.

Anonymkode: 6b626...441

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler godt.no sin «tøm kjøleskapet» funksjon.

Skriv inn ingredienser du har tilgjengelig, og se hvilke oppskrifter som foreslås 😄

https://www.godt.no/ingrediens-soek

Anonymkode: e0c8b...854

• Nyttig 1
Skrevet

Moussaka med fløtegratinerte poteter. Serveres med salat og eventuelt hvitløksbrød. 

Anonymkode: 13da9...231

• Liker 1
Skrevet

Kjøttdeig med makaroner og dressing i pitabrød er enkel mat.

Anonymkode: 0dc20...daf

Skrevet

Chili con carne, shepards pie, gryterett, lasange, kjøttboller (til pasta eller typ svenske kjøttboller), fylt paprika, squash eller aburgine eller bibimbap.

Anonymkode: 2da7e...e73

Skrevet

Spaghetti ,god saus og masse parmesan på toppen😍

Skrevet

Min kjøttdeiggryte.

Stek kjøttdeig. Krydre med hvitløk, chili, piffikrydder.

Ta oppi en pakke hermetiske tomater og 1/2 - 1 pose frossen brokkoliblanding. La koke en stund. Severes med ris 

Anonymkode: 2700d...e8b

Skrevet

Matprat.no har 107 forslag med kjøttdeig.

Mitt forslag er lasagne.

Anonymkode: b600b...629

Skrevet
Kipling skrev (På 24.9.2023 den 14.52):

Burger. Pleier å ta en 400g pakke og lage to burgere av det. Rører det sammen med litt krydder og et egg og slenger det i panna, så har jeg litt sylteagurk, tomat og bbq saus til.

Klassisk burger, slett ikke å forakte, men det er mye digg man kan slenge på for å freshe den opp litt ekstra. Jeg har litt dilla på å bytte ut burgerdressing med chimichurri eller coleslaw f.eks. Sopp er også godt på burger. Og syltet rødløk, et par tynne skiver avokado. Eller kanskje bytte ut de litt trauste salatbladene med kimchi. Så må man jo ikke glemme ost. Gjerne noe blåmugg eller geitost (altså, ikke brunost, men chevre), om man liker denslags. Ja, og bacon er jo aldri feil, da. En liten dert med honning kan også passe til. Teriyakisaus kan også brukes på burger. Shit, ble litt sulten her. Gjett hva det blir til middag😄

Skrevet
1 minutt siden, Påkrevd said:

Klassisk burger, slett ikke å forakte, men det er mye digg man kan slenge på for å freshe den opp litt ekstra. Jeg har litt dilla på å bytte ut burgerdressing med chimichurri eller coleslaw f.eks. Sopp er også godt på burger. Og syltet rødløk, et par tynne skiver avokado. Eller kanskje bytte ut de litt trauste salatbladene med kimchi. Så må man jo ikke glemme ost. Gjerne noe blåmugg eller geitost (altså, ikke brunost, men chevre), om man liker denslags. Ja, og bacon er jo aldri feil, da. En liten dert med honning kan også passe til. Teriyakisaus kan også brukes på burger. Shit, ble litt sulten her. Gjett hva det blir til middag😄

Gaahh slutt! Nå ble jeg jævlig sulten også. Blir burger på.meg i dag også, ikke hjemmelaget men de ferdiglagde på kiwi med 40% høyrygg. Dritdigg saftig smak på dem. Honning og blåmuggost sammen blir sikkert skikkelig digg. Og så kanskje dirtyfries ved siden av med urter, alpeost og trøffelmayo...

Skrevet (endret)

Kjøttkaker, hamburger, pasta og kjøttdeig, salat, lasagne, pizza, kjøttkebab, gryterett, lapskaus eller kanskje det mest interessante: WOK med kjøttdeig! Ah der er så godt! :D 

Endret av Bombasi
Skrevet
Kipling skrev (5 minutter siden):

Gaahh slutt! Nå ble jeg jævlig sulten også. Blir burger på.meg i dag også, ikke hjemmelaget men de ferdiglagde på kiwi med 40% høyrygg. Dritdigg saftig smak på dem. Honning og blåmuggost sammen blir sikkert skikkelig digg. Og så kanskje dirtyfries ved siden av med urter, alpeost og trøffelmayo...

Høres førsteklasses ut. Tror jeg går for noe sopp selv idag. Så har jeg noe polentagryn stående, så lurer på om jeg skal lage det og røre inn stekesjyen fra burger/sopp og ha det ved siden av istedenfor fries. Men fries er jo også snadder, da. Hmmm, valgets kvaler...😅

Skrevet

Biryani, stekt ris, taco, pizza, kjøttkaker, spanske kjøttboller, burger, i bakt potet med mais/rømme/vårløk, bolognese, lasagne, i vårruller. 

Anonymkode: 70fef...023

Skrevet

Asiatisk taco - stek kjøttdeig, hvitkål og løk sammen med sojasaus og woksaus. Server i små tortillalefser med revet gulrot og Sriracha-majo 😊

Anonymkode: 03b81...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...