Gå til innhold

stadige "utkledningsdager" på skolen - stress..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe jeg sliter med hver uke og det er plutselige "utkledningsdager" Der ungene skal være 80 talls, eller 60 talls fordi det er "historie prosjekt" osv. Plutselig skal også voksne kle seg ut og så er det fremvisning rett etter jobb slik at jeg rekker akkurat å delta på siste møtet slik at vi ikke rekker middag. 🙈 

Jeg synes skolen er veldig tilpasset at "det er vel alltid en forelder hjemme som har tid" Mens vi som har fulltidsjobber og er enslige vil slite. 

Jeg har faktisk ikke 80 og 60 talls klær til meg og barnet mitt bare "liggende" hjemme i korrekt størrelser. Så da må jeg jo ut å se om jeg finner tak i slike klær, gjerne bare dagene før, siden de ikke greier å planlegge litt i forkant. 

Synes alle andre det er greit å gjennomføre eller? Har dere liksom masse utkledningsklær liggende hjemme til en hver tid for voksne og barn?

Anonymkode: fafb5...67b

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye som skal til? 

Vi hadde superheltdag. Sendte med et håndkle (til kappe), gummihansker og svømmebriller. Null stress

Liker at lærerne gjør ting for å engasjere elevene. 

Men det er jo sånn i dagens skole at alt er feil og ingenting er bra nok. 

Anonymkode: cc77a...257

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke så mye som skal til? 

Vi hadde superheltdag. Sendte med et håndkle (til kappe), gummihansker og svømmebriller. Null stress

Liker at lærerne gjør ting for å engasjere elevene. 

Men det er jo sånn i dagens skole at alt er feil og ingenting er bra nok. 

Anonymkode: cc77a...257

Et håndkle og gummihansker har jeg jo. Men det gjelder gammeldagse penklær, så det er ikke å bare slenge på et laken dessverre. 

Kan jo være jeg har noe som ligner 80 tall, men tviler. 🙈

Skrevet

Var sånn her også. De hadde om 2 verdenskrig og skulle kle seg ut etter det. Spørr besteforeldre om de har noen gamle klær liggende sa de. Er jo greit for de som har besteforeldre i live.. 

Anonymkode: 69fd4...233

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Et håndkle og gummihansker har jeg jo. Men det gjelder gammeldagse penklær, så det er ikke å bare slenge på et laken dessverre. 

Kan jo være jeg har noe som ligner 80 tall, men tviler. 🙈

80-tall: jeans og knæsj farget genser. Håret i "palme-hestehale" med en scrunchie og noe fargerik øyenskygge. 

50-talls: svart bukse og hvit skjorte/ t-skjorte. Håret i en knute i nakken.

Tenk helt lavterskel. Det trenger ikke ligne 100% hvis du ikke har lyst. 

Anonymkode: b69e6...f25

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var sånn her også. De hadde om 2 verdenskrig og skulle kle seg ut etter det. Spørr besteforeldre om de har noen gamle klær liggende sa de. Er jo greit for de som har besteforeldre i live.. 

Anonymkode: 69fd4...233

Uansett om elever har besteforeldre i live, skal det vel noe til for at besteforeldre som faktisk opplevde krigen fortsatt er i live i 2023, for ikke å snakke om har tatt vare på klær fra den tiden. Det er altså 78 år siden 2. verdenskrig var over. 

Skrevet
3 minutter siden, ti10 said:

Uansett om elever har besteforeldre i live, skal det vel noe til for at besteforeldre som faktisk opplevde krigen fortsatt er i live i 2023, for ikke å snakke om har tatt vare på klær fra den tiden. Det er altså 78 år siden 2. verdenskrig var over. 

Dagens barn har vel stort sett foreldre vokst opp rundt 80-tallet. Så da bør de ha tippoldeforeldre som har tatt vare på klærne fra krigen, haha. Hadde vært fristet til å sende ungen i filler utkledt som fange fra konsentrasjonsleir... 

Anonymkode: 5b9ed...add

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dagens barn har vel stort sett foreldre vokst opp rundt 80-tallet. Så da bør de ha tippoldeforeldre som har tatt vare på klærne fra krigen, haha. Hadde vært fristet til å sende ungen i filler utkledt som fange fra konsentrasjonsleir... 

Ja, det er jo helt latterlig av en lærer å komme med noe sånt som den jeg siterte sa. Hadde det vært 70-tallet det hadde vært snakk om, da hadde jeg skjønt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er noe jeg sliter med hver uke og det er plutselige "utkledningsdager" Der ungene skal være 80 talls, eller 60 talls fordi det er "historie prosjekt" osv. Plutselig skal også voksne kle seg ut og så er det fremvisning rett etter jobb slik at jeg rekker akkurat å delta på siste møtet slik at vi ikke rekker middag. 🙈 

Jeg synes skolen er veldig tilpasset at "det er vel alltid en forelder hjemme som har tid" Mens vi som har fulltidsjobber og er enslige vil slite. 

Jeg har faktisk ikke 80 og 60 talls klær til meg og barnet mitt bare "liggende" hjemme i korrekt størrelser. Så da må jeg jo ut å se om jeg finner tak i slike klær, gjerne bare dagene før, siden de ikke greier å planlegge litt i forkant. 

Synes alle andre det er greit å gjennomføre eller? Har dere liksom masse utkledningsklær liggende hjemme til en hver tid for voksne og barn?

Det er en uting! Her er det plutselig "gå med bare røde klær"-dager, "julegenser"-dager osvosv. Ja, det er frivillig, men barnas syns det er utrolig kjipt å ikke få bli med. Jeg har ikke alt mulig av klær liggende til slikt, jeg må dra og handle 30 minutter unna, noe som tar hele ettermiddag og kvelden fordi det går jo ikke busser så ofte, eller drive å mase rundt omkring. Jeg jobber fulltid, er alene med 3 barn, og er ikke så altfor rik, så hater slike dager! De kan da ha det moro på andre måter, eller skolen kan samle inn et lager med klær barna kan bruke.

For å ikke å snakke om ski og sykkeldager... 😖 I fjor fikk jeg tre dager på meg på å skaffe 3 par ski med staver og sko. 

Anonymkode: c0a54...b90

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

dette er resultatet av woke kulturen.. er jo ikke lov å være gutt og jente snart så gale er verden blitt

Anonymkode: ef9e4...306

Skrevet

Jeg er helt enig! Sist gang skulle de ha flosshatt, hvem har det liggende liksom😅 

Anonymkode: 37706...e99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig! Sist gang skulle de ha flosshatt, hvem har det liggende liksom😅 

Anonymkode: 37706...e99

Flosshatt kan en jo lett lage hvis en har noen dorullkjerner liggende. 

Anonymkode: a2330...b47

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Flosshatt kan en jo lett lage hvis en har noen dorullkjerner liggende. 

Anonymkode: a2330...b47

Her strakk ikke min fantasi til. Hvordan?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. Dette er helt idiotisk tulleri

Anonymkode: 2c040...03c

• Liker 1
Skrevet

Høres jævlig slitsomt ut. 

Anonymkode: 1ea17...787

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

dette er resultatet av woke kulturen.. er jo ikke lov å være gutt og jente snart så gale er verden blitt

Anonymkode: ef9e4...306

Tenk å lire ut av seg noe sånt når ikke et eneste av innleggene i tråden handler om kjønn🫠

Anonymkode: 953a8...283

• Liker 7
Skrevet

Si i fra til skolen v.rektor. Kanskje mange egentlig er enig, men at dette er gammel tradisjon på skolen, eller litt for ivrige lærere som ikke vet hvordan familiehverdagen er. Hos oss var det mye kveldsarrangement med medbrakt mat. Det «hang» igjen fra andre tider. 
Hilsen skoleleder v. barneskole 

Anonymkode: 0e913...4db

Skrevet
ti10 skrev (2 timer siden):

Ha ha ha! Ja, når du oppdager at det er 78 år siden krigen😂😂. #denfølelsen 

Men det er jo gøy for ungene, men at voksne skal dukke opp i tidsriktige klær er jo litt for mye for langt. Spør du meg. 

Anonymkode: 6deba...06e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Si i fra til skolen v.rektor. Kanskje mange egentlig er enig, men at dette er gammel tradisjon på skolen, eller litt for ivrige lærere som ikke vet hvordan familiehverdagen er. Hos oss var det mye kveldsarrangement med medbrakt mat. Det «hang» igjen fra andre tider. 
Hilsen skoleleder v. barneskole 

Anonymkode: 0e913...4db

Ja og fremstå som en skikkelig sutrepave som ødelegger morro til ungene. 🙈  Mulig jeg kan si at vi kunne fått beskjed i forkant men tror de er spontane med disse eventene.  

De vil gjerne at voksne skal kle seg ut også men man må jo på jobb og jeg reiser jo rett fra jobb. 🤣

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært gøyere med karneval en gang i året som det var før i tida for å være ærlig. Denne uka er det karneval to ganger 🤷🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...