Gå til innhold

Hvor mange kalorier forbrenner du hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling. Men prøver å innta nok proteiner og ikke for mye karbohydrater og fett . 

Anonymkode: dfd84...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvsagt ikke. Men den gir deg en indikasjon. Dette burde du klare å skjønne selv. 

Du kan sånn cirka regne deg frem til kalorier forbrent, så lenge du vet pulsen din til sånn cirka enhver tid. 

Anonymkode: 61540...4fe

Det var en veldig hyggelig måte å svare på.  Eller ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Trøndere1 said:

Det var en veldig hyggelig måte å svare på.  Eller ?

Sikkert ikke. 

Anonymkode: 61540...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. Aldri monitorert kalorier eller energiforbruk. 

Men syns 2000 på en dag man ikke trener og 2300-2600 høres veldig normalt ut.

Anonymkode: 45a1a...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å følge med på hvor mye man forbrenner, og spise deretter, er en perfekt framgangsmåte for folk som ikke vil ned i vekt. De regner feil og blir værende feite.

Anonymkode: d337e...f6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig dag hvis jeg sykler til jobb, sitter stille ellers: ca 1550kcal. 

På en søndag med 60 minutters joggetur, men hjemme resten av dagen: ca 1800kcal.

På en dag hvor jeg er veldig på farten: rundt 1900kcal. 

10-timers hard fjelltur: rundt 2700kcal.

Jeg er 158 cm høy, BMI på 20.5.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling. Hverken hvor mye kalorier jeg forbenner eller hvor mye kalorier jeg får inn. 

Trener litt hver dag og er aktiv så regner med jeg forbrenner noen kalorier. Er ikke tjukk.

Endret av MUSK!
La til noe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at fitbit er temmelig optimistisk. I følge min garmin forbrenner jeg rundt 2000 kalorier de dagene jeg trener. Kvinne,42, BMI 23. 

Anonymkode: c8e4a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2023 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

. . . og ifølge den forbrenner jeg ca 2000 kalorier de dagene jeg ikke trener . . .

Du mener nok kilokalorier, kcal . . . 1 kilokalori er 1000 kalorier. Ellers er kalorier en utdatert enhet. Vi har innført det metriske systemet i Noge, og da er enheten Joule, J eller kJ. 2000 kcal tlsvarer 8400 kJ.

Bare  for å være litt pirkete og pedantisk og slå et slag for metriske enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min Garmin forbrenner jeg 2100 kcal når jeg ikke trener. Og mellom 2500-2800 når jeg trener.

Hadde fitbit tidligere, i følge den forbrante jeg betraktelig mer enn Garmin viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.... Jeg aner ikke hva jeg gjør feil! Jeg går minst 18.000 skritt om dagen, spiser sundt og drikker vann så det tyter ut ørene men vekta bare øker og øker :grine:

Anonymkode: 43228...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbrenner ca. 2300 til maks 2800 hver dag. Men det er fordi jeg er ganske aktiv. Går ca. 30 000 skritt og trener utholdenhet 1-2 timer så godt som alle dager. Tror forbrenningen min uten aktivitet bare er ca. 1400. Er dog bare 157 høy og 41 kilo tung, og sånn sett ganske "billig i drift". 

Anonymkode: b88d8...13c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 om jeg ikke trener. 1900-2100 de dagene jeg løper 30-60 minutter. 

Kvinne, 36 år og 62 kilo.

Anonymkode: 95992...d12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fulgt med på pulsklokka mi over en lengre periode (målt med pulsbelte) og da mener klokka mi at jeg forbrenner ca 1700 bare med hvile/ingen aktivitet/bare matlaging og slike rolige ting. Forbrenner selvsagt mer med en gang jeg er i mer bevegelse. Eks. 500 kalorier per time trening med 70-80% av makspuls + etterforbrenning som gir høyere puls.

Og dette stemmer for jeg har kontroll på kaloriene, sånn ca, og jeg har holdt meg stabil på vekta i en lang periode. 

Jeg er 162, veier 61kg og er i generelt veldig lite aktivitet. Dette er jo ganske relevant.

Endret av Ugresset
La til vekt og høyde
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 - 2000 de dagene jeg ikke trener. 2200 - 2700 de dagene jeg trener. Jeg er 1,72 og normalvektig. Trener vanligvis 4 ganger i uka. 

Anonymkode: 38854...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å vite hvor mye man forbrenner med og uten trening? Når begynte folk å sette seg inn i dette?

Anonymkode: dfd84...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...