Gå til innhold

Eksen og familien knuser meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden har jeg gjordt for og fortjene så mye dritt? 
Jeg er en godt voksen dame med to barn og en på vei. Jeg har vært alene mamma en lang stund, mine to barn har ikke samme far. Eldste har ikke hatt noe kontakt eller relasjon med sin far, yngste ser sin far ofte og vi deler omsorg. For en stund siden møtte jeg en fyr som jeg falt for, han var så flink med unga mine og fra første stund likte de han og familien hans veldig godt, men desverre likte ikke min familie at jeg hadde møtt noen da de bare ønsker meg vondt så de kuttet kontakt med oss. Vi har ikke flyttet sammen men sees så ofte vi får til da det er litt avstand mellom hvor vi bor. For kort tid siden meldte min familie meg til barnevernet da dem ville prøve og ødlegge for meg igjen, de er ikke normale og ønsker oss generelt vondt, kort fortalt ble det litt styr med bvtj men endte med at yngste fikk mere samvær med sin far, på det tidspunktet begynte eldste og utagere da han vet at yngste ikke har det så bra hos faren sin så h*n syns som eldre søsken at dette var litt vanskelig, og etter mye om og men har min eks (far til yngste) fått gjennom med barnevernet og ha eldste også med jevne mellom rom, det er helt idiotisk. For det første er ikke han far til eldste, og dem sin relasjon var aldri bra, den var faktisk sikkelig ille og eldste måtte gå i terapi pga dette. Pga den dumme meldingen til BV fra min familie og eksen som brukte den for alt det er verdt har jeg nå to barn som har det tøft i stedet for et. Jeg vetikke hva jeg skal gjøre mere jeg? Hva enn jeg gjør blir jeg kjempet mot hele tiden, når jeg har prøvd og prøvd og forklare hvordan det enketlig er. Eksmannen tok også kontakt med min nåværende kjæreste og foret han med masse usannheter, så nå mister jeg vell det også. Advokat har jeg rådet meg med hele veien også. Noen tips mot en egoistisk syk familie og en manipulerende tilbakestående eks? 

Anonymkode: 00100...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her virker det som det er flere sider av saken. Om familien din ikke har noen grunn til å kontakte BV så har du vel heller ingenting å frykte?

Anonymkode: c3150...dfb

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

På meg virker det som at du har tatt flere dårlige valg, bl.a 3 barn med 3 ulike fedre. Kan hende familien din mener at du ikke tar gode valg m.h.t barna og er urolig for disse. 

Anonymkode: 10749...4ea

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er umulig for andre å mene noe om dette da det mangler informasjon.

Det jeg kan råde deg til, er å jobbe med selvinnsikten din. Hva er ditt ansvar i alt som har skjedd? Hvor gode valg tar du for deg selv og for barna dine?  Hva kan du gjøre for å skape bedre relasjoner til dem du vil ha i livet ditt og kutte ut de du ikke vil ha det?

Anonymkode: 5eb43...b35

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

To barn med to forskjellige fedre, og allerede gravid med en tredje mann som du ikke bor med…? Og du kaller deg godt voksen i tillegg? 

Anonymkode: 3168e...4bc

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er sjelden bare noe galt med alle andre. På tide og se på deg selv og egne valg i tillegg. Du er nå gravid med Nr 3, men mann Nr 3. Ikke en heldig situasjon når du har et allerede anstrengt forhold til to exer. Du sier det ble styr med BV, det hadde det ikke blitt om det ikke var en sannhet i anklagene. 

Anonymkode: de93c...cca

• Liker 9
Skrevet

Så du har to gærne ekser og en gæren familie....? 

Anonymkode: 6d840...152

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt umiddelbare inntrykk er at her må det ligge mer bak enn at familien din bare vil deg vondt. 3 barn med 3 ulike menn, dårlige relasjoner til fedre og mellom fedre og barn. Utagering og barn som må i terapi. Her er det mye som ikke er bra. 
Kanskje det ikke er så dumt å få litt støtte fra barnevernet? 

Anonymkode: 6deda...418

• Liker 8
Skrevet

Er det du som møtte en mann for 6 mnd siden, ble gravid og ville flytte hele familiene(som allerede sliter) vekk fra alt som er trygt og kjent for å bo med denne mannen? I så fall så er jeg veldig glad for at det blir tatt tak.

Anonymkode: 4e072...e68

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Din historie minner meg veldig om en i min familie. Hun ble også meldt til barnevernet av sine nærmeste. Kontakten der i dag er helt brutt. Utfordringen er selvinnsikt hos mor (hun har tre barn). De barna har det virkelig ikke bra, og mor setter alltid seg selv først. Det er vondt å være vitne til, og vi støtter meldingen til barnevernet.

Så når jeg leser historier som din, så minner jeg meg selv på at det alltid er flere sider av en sak.

Anonymkode: 6d768...6eb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vanskelig å si noe med så lite informasjon, men hva er barnevernets argumenter for at barnefar skal få mer samvær? Hvorfor ønsker barnefar samvær med eldre barnet? Hva begrunnet han ønske med? Hva skrev familien din i meldingen til barnevernet? Hva bekymrer de seg for? 

Skrevet

Er det noe du har vist i samtlige tråder ang ditt liv og dine barn, er at du ikke tar imot veiledning. Jeg tror ikke familien din er så ille som du vil ha det til, men at du ikke evner å se, at de ønsker deg og barna det beste. 

Anonymkode: 455ff...043

• Liker 1
Skrevet

Drit i familien din, bare slutt å tenke på de og det samme delvis med ekser, og konsentrer deg om barna. Din familien er nok hverken eller og du har snart 3 barn med 3 forskjellige fedre. Det er mer enn nok å holde styr på. Konsentrer deg om trygge rammer for barna, forutsigbare rutiner og at de har alt de trenger og helst slippe flytting. At de har kontakt med far er bare positivt.  Ang eldste så hadde jeg prøvd å få kontakt med faren og at han skulle hatt noe samvær. 

Anonymkode: 4fde0...8c9

• Nyttig 1
Skrevet

BV er ikke til for å motarbeide deg - snarere tvert imot. Når de nå først er involvert; hvorfor ikke bare samarbeide med dem? Du har ingenting å tape på det. 

Anonymkode: a8004...f73

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er det du som møtte en mann for 6 mnd siden, ble gravid og ville flytte hele familiene(som allerede sliter) vekk fra alt som er trygt og kjent for å bo med denne mannen? I så fall så er jeg veldig glad for at det blir tatt tak.

Anonymkode: 4e072...e68

Er nok spikeren på hodet her. Dersom jeg skal saksbehandle ut fra det ts har skrevet i de to trådene, går jeg for umiddelbar omsorgsovertakelse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg får ikke det du skriver til å gi helt mening. Ting jeg behøver å forstå for å kunne mene noe her:

1: Barneverntjenesten bestemmer ikke samvær med foreldre, med mindre omsorgen for barna er overtatt. Det er den ikke. Ergo er det du og fedrene til barna som skal bli enige om samvær, eventuelt ta det til Tingretten etter barneloven. Så hvorfor er samvær endret?

2: Du skriver at det ene barnet ikke har det bra på samvær, i slik grad at det andre barnet tar skade av å vite om det. Men det plager ikke deg? Hvilke grep har du eventuelt tatt for å sikre det yngste barnet? 

3: Du har hele veien rådført deg med advokat. Hva sier advokaten om at du samtykker til økt samvær? Har advokaten forklart deg forskjellen på barnevernsloven og barneloven?

4: Hva stod det i meldingen familien din sendte? Vurderte barneverntjenesten etter undersøkelse at noe av innholdet i meldingen stemte og at barna dine hadde behov for hjelpetiltak? 

Anonymkode: b06af...db5

• Liker 6
Skrevet

Nå vet jeg lite om familien din og eksen du n, og deg -men Epitel.no finnes og har hjulpet mange. 

Anonymkode: 960cd...f6e

Skrevet

Du forteller kun en side, og det er alle andre er slemme og onde. Du ser ikke selv hva du selv gjør galt? Og siden bvt er inne i bildet med de barna du allerede oppdrar vil de og gjøre undersøkelser på den lille og garanterer nesten at dette ender i omsorgsovertakelse ut i fra samvær og økning av samvær.. 

Anonymkode: 301a8...945

• Liker 1
Skrevet

Så ene barnet ditt gikk i terapi pga hvordan din eks behandlet hen, og nå skal din eks, som ikke er faren ha samvær med barnet?

Barnevernet har vel snakket med dine barn før de kom ned noen anbefaling til endret samvær? Hva sier far til barnet om at din eks skal ha samvær med hans barn?

Forstår at du er frustrert i denne situasjonen, men jeg føler du holder igjen masse informasjon for å få medlidenhet. Ønsker til faktisk hjelp fra noen her inne må du legge alle kortene på bordet og ikke gå direkte i offerrollen.

• Liker 1
Skrevet

Tror du helt alvorlig at fin eks har fått samvær med et ikke-biologisk barn i tillegg til sitt eget helt uten grunn...? Og tror du at han hadde giddet å ha samvær med et barn som ikke er hans hvis relasjonen mellom dem gjorde at barnet levde i mistrivsel?

Du virker ikke helt god og jeg tenker at problemet her nok er manglende selvinnsikt og at eks-familien oppriktig er bekymret for din omsorgsevne. Og det er det non god grunn til når barnevernet deler samme syn.

Anonymkode: c4723...10b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...