Gå til innhold

Sydentur med barn, matallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hele familien på fire, to voksne to barn, skal snart ut på sydentur. Vi reiser med Ving og har bestilt flymat på reisen både til og fra. Flyreisen er på 5-6 timer. Det ene barnet har allergi for egg og melk og vi ble anbefalt å bestille veganmåltidet til ham. Hotellet har visstnok god erfaring med allergi, og vi er ikke bekymret for maten der. 

Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan ser måtidet ut og er det typisk at de glemmer slike "spesialdiett-måltider"? 

Andre tips til hvordan underholde en tre- og sjuåring på en lang flytur tas imot med takk. 

Anonymkode: 71626...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vegetarmåltid kan være veldig relativt. Har opplevd å få kun en fæl grønn salat.

Anonymkode: 38001...6cd

• Liker 1
Skrevet

Huffda, er det lenge siden du bestilte et slikt måltid? 

Anonymkode: 71626...b70

Skrevet

Ta med litt mat og snacks på flyet, i tilfellet måltidet ikke er bra. Jeg har en del matallergi, hvor egg og peanøtter er det som jeg virkelig ikke kan få i meg. Og jeg har reist mye, og synes det går veldig bra. Har aldri opplevd og få noe jeg ikke tåler. Eneste gangen det har skjedd, var en gang her i Norge. 

Da barna var små og vi reiste, så lagde jeg en sekk til hver av de, med aktivitets hefter, spill, tegnesaker, bøker og snacks. Nå kan vel ipad være greit å bruke og. 

Anonymkode: 49efb...c62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...