AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Ei på jobben drikker altså så vanvittig mye Cocka-colabrus. Hver eneste lunsj er den flaska med, og omtrent uansett hvor hun går. Det er jo utrolig usunt og ikke bra for tennene hennes. Tenker på barna også som sikkert drikker massevis av dette også. Kjenner jeg blir helt matt når jeg ser hun drar frem den ekle flaska. Vet virkelig ikke folk bedre i dag?? Jeg blir så oppgitt Anonymkode: 9b808...c5d 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Ei på jobben drikker altså så vanvittig mye Cocka-colabrus. Hver eneste lunsj er den flaska med, og omtrent uansett hvor hun går. Det er jo utrolig usunt og ikke bra for tennene hennes. Tenker på barna også som sikkert drikker massevis av dette også. Kjenner jeg blir helt matt når jeg ser hun drar frem den ekle flaska. Vet virkelig ikke folk bedre i dag?? Jeg blir så oppgitt Anonymkode: 9b808...c5d Det er bra du har så lite egne problemer at du bryr deg om hva andre drikker... Drikker selv 3 liter pmax i løpet av en arbeidsdag. deilig Anonymkode: d6a7d...907 31 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Hva har det å si at hun er kvinne? Siden du må skrive det i overskriften? Ellers ville jeg ikke brydd meg. Hennes liv, hennes valg. Anonymkode: b935a...ba2 20 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Dette er vel strengt tatt ikke ditt problem. Drakk mengder av cola når barna var små, var vel ikke noe de så eller la merke til. Man drikker ikke godis eller spiser ikke godis foran barn. Anonymkode: fbaa7...a0e 9 1
Bombasi Skrevet 24. september 2023 #5 Skrevet 24. september 2023 Men hvorfor har du et så stort problem med at hun drikker denne usunne drikken som ikke er bra for tennene hennes? Det er et valg hun tar, og det går ikke utover deg. 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Det er søndag. Gå deg en tur i stede. Plager hun deg så mye må du finne deg ny jobb nesten, for vi tar våre egne valg her i livet. Anonymkode: 26959...279 11 2
Frk Midnattsol Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 Tja, nå har veldig mange et svært høyt forbruk av kaffe også, så håper du er bekymret for tennene deres også. Tenker at dette ikke på NOEN måte er din sak!!. Om folk velger å drikke enorme mengder av brus, røyker som noen skorsteiner, spiser usunn mat, lever et risikofylt sexliv osv, så er det faktisk IKKE din sak i det hele tatt. Du er ikke oppnevnt til moralens vokter, glem ikke det. Tenker du sikkert noen noen egne saker du kanskje burde tatt tak i, som f,eks fordomsfullhet 😄 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 "Den ekle flaska".. dette er jo ikke noe du har noe med, så hvorfor bruke energi på dette? Du høres veldig moraliserende ut- noe jeg ville hadd mye større "problemer" med dersom du var min kolega. Reagerer du på samme måte på evt røykere blant kollegaene, eller de som har "feil" mat til lunch? Anonymkode: 902e9...172 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #9 Skrevet 24. september 2023 Og? Det som er så greit med å være voksen er at en bestemmer faktisk hva en skal drikke selv. Du høres ut som du har noen mentale problemer om dette plager deg mye i hverdagen. Anonymkode: 668bd...cf1 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 Jeg synes det er eklere med folk som reagerer så sterkt på at andre tar egne valg og lever sine liv slik de ønsker. Er du klar over at det finnes folk som driter og pisser på hverandre av nytelse? At noen mennesker spiser larver og elsker det? At enkelte liker å kle seg i så trange klær at de nesten mister blodsirkulasjonen? Altså... kollegaen din er glad i cola! Herlighet, og stakkars deg! Vet du ikke bedre enn å passe egne saker? Eller i det minste engasjer deg for noe av substans! Hva med mobbing i skolen? Det er et økende problem og folk burde vite bedre i dag, men likevel... Anonymkode: 2e3b2...768 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #11 Skrevet 24. september 2023 ... men du kan jo ta en spansk en å fortelle om feks tanta di som drakk mye brus hver dag. Og når hun sluttet sparte hun xxxx kr. Kan jo hende hun blir inspirert. Anonymkode: b935a...ba2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ... men du kan jo ta en spansk en å fortelle om feks tanta di som drakk mye brus hver dag. Og når hun sluttet sparte hun xxxx kr. Kan jo hende hun blir inspirert. Anonymkode: b935a...ba2 Tror du virkelig ikke vi som har en eller annen avhengighet vet at man kan spre penger hvis man slutter? Sluttet ikke å røyke pga pengene jeg eventuelt skulle spare, men fordi jeg var dritt lei røyking. Hadde vel aldri begynt hvis det sto på penger. Anonymkode: fbaa7...a0e 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #13 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ei på jobben drikker altså så vanvittig mye Cocka-colabrus. Hver eneste lunsj er den flaska med, og omtrent uansett hvor hun går. Det er jo utrolig usunt og ikke bra for tennene hennes. Tenker på barna også som sikkert drikker massevis av dette også. Kjenner jeg blir helt matt når jeg ser hun drar frem den ekle flaska. Vet virkelig ikke folk bedre i dag?? Jeg blir så oppgitt Anonymkode: 9b808...c5d Jeg har kollegaer som tror at boller er god nok lunsj. Hva så? Anonymkode: 45623...93f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #14 Skrevet 24. september 2023 Så lenge flaska ikke er i veien for å få arbeidet gjort er kollegaer og venner sitt kosthold ikke din oppgave å bry deg med. Med mindre de ønsker dine råd. Anonymkode: 787cb...9f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #15 Skrevet 24. september 2023 Du er en litt småufyselig person selv, hvis det skal så lite til for å vekke din avsky mot andre mennesker. En veldig billig måte å føle seg litt bedre enn henne på. Du kan ta deg en tur og se deg selv i speilet. Og vet du hva, folk driver med mye mer skadelige ting for seg selv, og samfunnet, enn å drikke brus. Flytt fokus! Anonymkode: 1868c...aa0 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #16 Skrevet 24. september 2023 Ingenting er verre enn disse som går rundt med kaffekoppen hele dagen og drikker gratis kaffe på jobb mens vi andre må betale brusen vår selv Anonymkode: d6a7d...907 2 4
Entern Skrevet 24. september 2023 #17 Skrevet 24. september 2023 Frk Midnattsol skrev (15 minutter siden): Tja, nå har veldig mange et svært høyt forbruk av kaffe også, så håper du er bekymret for tennene deres også. Tenker at dette ikke på NOEN måte er din sak!!. Om folk velger å drikke enorme mengder av brus, røyker som noen skorsteiner, spiser usunn mat, lever et risikofylt sexliv osv, så er det faktisk IKKE din sak i det hele tatt. Du er ikke oppnevnt til moralens vokter, glem ikke det. Tenker du sikkert noen noen egne saker du kanskje burde tatt tak i, som f,eks fordomsfullhet 😄 Dette👆👍 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #18 Skrevet 24. september 2023 Dette har jo ikke du noe med. Hva drikker du selv da? Selv drikker jeg kaffe i lunsjen hver dag, det er vel ikke særlig mye bedre. Men det velger jeg selv, heldigvis. Skjerp deg. Så ekkel oppførsel. Anonymkode: d9c92...2a1 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #19 Skrevet 24. september 2023 Så merkelig at et voksent menneske har så lite å henge seg opp i at en gidder å lage en tråd på et forum om en kollega sitt forbruk av brus. Hvem bryr seg? Hun skader da ingen andre enn muligens seg selv med brusdrikkinga si og det er virkelig ikke din sak. Anonymkode: 55dbc...267 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #20 Skrevet 24. september 2023 Kanskje det er meg du snakker om. Jeg har med 1,5 liter Grans sin sukkerfrie cola hver dag. Det hender den er tom lenge før jeg er ferdig på jobb. Det vil vel sjokkere men jeg drikker 3 halvannen litere om dagen. Heldigvis er jeg over 40, og kan bestemme over mitt eget liv. Det er mitt valg. Heldigvis drikker jeg ikke alkohol (eller kaffe), og barna mine drikker bare vann og melk. Men colaen den skal jeg ha. At det er noe som gjør andre irritert, det driter jeg faktisk i. Jeg gjør faktisk jobben min og er en god kollega. Og barna mine trenger ingen å bekymre seg over! De har til og med fått beskjed om at dersom av en eller annen gang kommer på institusjon, kan de prøve å fjerne colaen fordi det er sunt for meg... Anonymkode: ca519...9bb 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå