AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Kvinner eier gjerne hus, bil og hytte. Men båt er det ikke mange som eier. Det er ikke mange kvinner som eier en båt alene, de få som eier båt eier gjerne i felleskap med en mann. Men det er ikke noe de selv har tatt inititativ til. Hvorfor liker ikke kvinner å eie båt? Anonymkode: 46a8b...d72
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 I ett forhold kjøper man sammen. Samme hvem som står som eier. Alene så kjøper kvinner båter hvis de liker sjølivet. Anonymkode: 568a1...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Jeg eier båt og kan både kjøre og legge til. Men jeg eier den kun fordi mannen ønsket seg båt og jeg hadde pengene. Vi har en venninne som alltid har eiet båt alene, og brukte den mye. Men så møtte hun en mann med båt, så nå har de kjøpt en felles i stedet. Dessverre tror jeg vi er unntaket. De fleste båtvenninnene mine er mest interessert i å sole seg og drikke vin, og ville vært helt hjelpeløse hvis de måtte ta ansvar for båten selv. Litt skummelt, med tanke på at noe kan skje med mannen. Anonymkode: 169bf...09a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Omtrent ingen. Anonymkode: 2593a...8ee
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #5 Skrevet 24. september 2023 Kjenner bare en dame som eier båt, som har fisking som en hobby. Hun er veldig maskulin da. Anonymkode: 2fdfa...7c6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Skulle gjerne hatt en båt, men har ikke råd akkurat nå. Har flyttet et sted hvor det er båtliv, og ønsker meg båt etterhvert K37 Anonymkode: 2485f...445 1
Ny Bruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 Jeg tok båtførerprøven og eide egen båt i 3 år. Solgte da jeg ble gravid og båtturer ble vanskelig å kombinere med småbarnslivet.
Hedda-78 Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 Vi eier båt sammen. Vi kjøpte den sammen. Jeg kan kjøre den, og har vært på tur alene. Men jeg synes ikke det er spesielt interessant, egentlig. For meg er båt et framkomstmiddel for å komme seg fra A til B, som en bil. Å kjøre bare for å kjøre er meningsløst.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 Jeg eier en halv båt sammen med mannen min, brukes flittig fra vår til senhøsten. Å kjøpe båt var en felles beslutning, ikke noe bare mannen ville. Jeg eier også et halvt hus og en halv bil sammen med mannen. Anonymkode: c5820...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #11 Skrevet 24. september 2023 Jeg er skilt og har nå båt alene. Hyggeligere å ha båt sammen, men praktisk går det helt fint alene. Setter bort diverse vedlikehold og service. Anonymkode: f14f0...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Skrevet 24. september 2023 Hvorfor liker ikke menn å eie hest? Hvorfor er det nesten ingen menn med hest? Det handler vel bare om interesse. Anonymkode: 9854a...5f0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #13 Skrevet 24. september 2023 Jeg har to. En seilbåt og en motorbåt. Pluss en liten motorjolle som jeg deler eierskap med eldstemann. Anonymkode: 67d87...1d1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #14 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor liker ikke menn å eie hest? Hvorfor er det nesten ingen menn med hest? Det handler vel bare om interesse. Anonymkode: 9854a...5f0 Du har ikke fulgt med i timen Anonymkode: cee0b...0e3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #15 Skrevet 24. september 2023 Jeg har fire båter. En kajakk, en surfski, en robåt og en day cruiser. Kaller meg skipsreder Og er ikke maskulin i det hele tatt. Anonymkode: cee0b...0e3
Hoppetaujenta Skrevet 24. september 2023 #16 Skrevet 24. september 2023 Jeg har eid to båter i min tid, men det ble såpass vanskelig med å få tak i båtplass etter hvert og trygt sted å dra de opp på land over vinteren, så jeg måtte la dem gå. Jeg kunne kjøre til båtplassen grytidlig om morgenen, kjøre sakte utover og tok morgenbad på holme når sola akkurat holdt på å begynne å morgenvarme meg som satt der og sakte tørket og spiste frokostniste. Skvulping, saltvann, tanglukt og måkeskrik i det fjerne er bare nydelig. Etter hvert la jeg ut på sjøen og tøffet sakte utover, droppet et fiskesnøre eller dorgestang...fikk litt fisk eller kun napp og det siste der var viktigst. Å kjenne at det er noe der nede og håpet om fisk vokser...men uansett var det å være ute i de langsomme dønningene, eller bølger med litt småhvite topper på hovedsaken. Jeg dro inn på holmen igjen og badet masse, spiste mer og lå der og hvilte, til jeg tok langturen og kom tilbake til brygga fra en annen kant og hele dagen gikk med til å dyrke båtlivets gleder. Alene. Helt nydelig.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #17 Skrevet 24. september 2023 Eier en diger jævla seilbåt. Kan seile, men den båten er for stor for meg å seile alene. Arvet den etter pappa. Fått bud på 1,2 mill for den og vurderer å selge den for å kjøpe en mindre seilbåt som jeg faktisk kan bruke. Anonymkode: 3b3d7...9ce
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #18 Skrevet 24. september 2023 Jeg har en robåt. Anonymkode: 386eb...88f
Breidablikk Skrevet 24. september 2023 #19 Skrevet 24. september 2023 Jeg har egen båt, både «ordentlig» båt (23 fot) og en kajakk. Begge er mine. I tillegg eier vi to båter sammen, en på 18 fot og en jolle. Jeg bruker de jeg vil, og kan selvfølgelig legge til med alle. 😉 Og nei, jeg finnes ikke maskulin.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #20 Skrevet 24. september 2023 Jeg har faktisk eid en båt fordi min far ga den til meg når jeg var over 40 og han ikke orket å bruke den så mye mer. MEN! Når jeg var ungdom og han hadde båt hjemme og vi dro på tur, så lærte han broren min å kjøre båt men ikke meg eller mine søstre… så lurer på hvorfor jeg ikke beholdt den båten, liksom 🤭 Anonymkode: d6d1c...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå