Meadow Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Hei! Frostnatt på Østlandet, fikk meg til å tenke på at jeg bør kjøpe meg nye vintersko. Jeg er Bambi på isen, og må ha noe som fungerer på glatta, blitt for gammel til å bry meg om det ser teit ut. I fjor gikk jeg med sånne brodder man drar utenpå skoene, men de er vonde å gå med og ved flere anledninger gikk jeg dem av meg. Vurderer piggsko, men er vel litt upraktisk hvis man skal innom butikken for eksempel. Eventuelt må jeg finne brodder som faktisk fungerer og går an å gå med. Anbefalinger ønskes 😊
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Liker best brodder. Har noen fra Felleskjøpet som jeg liker godt https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/fritidsklaer-og-sko/sko-og-stoevler/skotilbehoer/brodder-snowline-33-36-orange-50336121/?rToken=dvB1CgsI8ti_qAYQ2b6iYRABGiQ2NTEzY2UxYy0wMDAwLTJhNTItOTAxOS0wMDFhMTE0Y2YzN2UqFTEwMzI5ODA4NDAuMTY5NTU0MjM3ODIUwvCeFY6-nRWmi-8XxsvzF9SynRU6DmRlZmF1bHRfc2VhcmNoSAFoAQ Anonymkode: ce147...2e9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Jeg liker disse som har lave pigger https://www.biltema.no/fritid/fritidsklar/vinterklaer/brodder-2000028509 Skal kjøpe piggsko i år for å kunne løpe ute, men jeg kommer ikke til å bruke de steder hvor det er en sjanse at jeg må gå innendørs. Jeg synes det er helt grusomt høre folk gå inne på butikker med brodder, i tillegg til at jeg synes det respektløst å mer eller mindre gå inn for å ødelegge gulv... Anonymkode: 010f1...71d 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Sverger også til brodder. Som du skriver,ja, i løpet av turen er det faktisk ganske mange steder ikke kan/bør gå med brodder. I din egen entre, på trappen, i butikken, på bussen, i gangen på jobben. Tursko og løpesko med brodder er ok. Men i hverdagen blir det for trøblete. Det finnes gode brodder som sitter som støpt på skoen. Anonymkode: f6b37...2c8
Meadow Skrevet 24. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2023 Det er noe tilsvarende de fra Biltema jeg har, som jeg synes blir for dårlige.
Cata Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Meadow skrev (11 minutter siden): Hei! Vurderer piggsko, men er vel litt upraktisk hvis man skal innom butikken for eksempel. Eventuelt må jeg finne brodder som faktisk fungerer og går an å gå med. Anbefalinger ønskes 😊 Jeg har piggsko (Icebug sine), men kjøpte med beskyttelsestrekk som jeg kan hive på om jeg skal inn på en butikk f.eks. Dels bor jeg så nær butikk at jeg sjelden trenger piggene da og dels så er trekkene mye lettere å ta på enn det løse brodder var. Jeg bruker piggskoene mest til turgåing. Brukte Yaktrax i mange år og var godt fornøyd med effekten men syntes de var litt plundrete å få på og jeg synes piggskoene er generlt bedre å gå med. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #7 Skrevet 24. september 2023 Dynamiske pigger Sko nr. 2 i denne testen har dynamiske pigger, noen som har testet om det fungerer? Anonymkode: 60e47...554
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #8 Skrevet 24. september 2023 Hva med noe sånt: https://www.footway.com/no/product/ilves-ilves-lamb-brodd-black?gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu3PZ2_rxkkiQKKD_qutN3Yl3D7ln3y-iASA0QoMKlmOaVfNC98syZsaAukmEALw_wcB Med pigger du kan vende ut. Til turbruk når du ikke skal innom noe sted liker jeg veldig godt disse: https://enklereliv.no/piggsko/traxole-piggsko/?attribute_pa_sko-storrelse=36&gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu1mUcLrUtEU2zcf9pGrhFcrP69lIHpgsihNF6LBv5B94QbpeglF6uMaAuNSEALw_wcB Vanntette og sitter som støpt på stålis. Går mye med hund, og da er disse gull verdt. Anonymkode: daae8...bc3
Cata Skrevet 24. september 2023 #9 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dynamiske pigger Sko nr. 2 i denne testen har dynamiske pigger, noen som har testet om det fungerer? Anonymkode: 60e47...554 Det fungerer ihvertfall for is... Regner med det er de fra Icebug du ser på. Jeg har samme type såler om enn annen skomodell og de fungerer fint på føre der jeg veksler mellom asfalt og holke. Jeg har også gått med dem inne på flisegulv hvis jeg bare har skullet inn en snartur. Jeg håper jo piggene trekker seg inn men kan ikke bevise det. Man hører jo klikkingen av pigger det de treffer underlaget uansett, så der må jeg nesten bare satse på at produsenten har testet. Som nevnt i innlegget lenger opp så kjøpte jeg et par beskyttelsestrekk som jeg for det meste bruker dersom jeg skal innendørs. Bruker normalt disse også på flisgulv bare for å være på den sikre siden.
Mt3 Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 Søk på sko med vendbare brodder, finnes både hos skomani, myfeet, skolageret og trapes sko. Hvor lett de er å vende aner jeg ikke da jeg ikke har prøvd. Piggsko med piggene ute hele tiden har ofte enten dårlige pigger eller er kjempeskumle å gå på harde gulv som f.eks flis (som ofte finnes på butikker/kjøpesenter..) Løse brodder må en jo ofte ha på og av alt etter hva en skal da de som funker best på is er ødeleggende og skumle å gå på gulv med, de som går greit å gå inn og ut med får til gjengjeld null tak om det har komet et tynt snølag.
Daisy-love Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 Jeg har/bruker begge deler. For tur har jeg piggsko, og for handling, avtaler, osv har jeg brodder jeg kan ta av. Jeg har brukt brodder i over 15 år, og er mest fornøyd med de jeg kjøper på Vitus, og de har vunnet best i test en del år også. Jeg har piggsko fra Icebug kjøpt på xxl. Utrolig fornøyd med de, men da til sitt bruk. Føler meg tryggere med dem enn med broddene på ordentlig drittføre. Å finne riktig størrelse på broddene har jeg merket er avgjørende for hvor godt de sitter. Sier seg nesten selv, men både for små og for store kan gjøre at de ryker eller faller av. Jeg har ikke selv prøvd sko med pigger som kan vendes inn og ut, så kan ikke si noe om det. 1 1
Meadow Skrevet 26. september 2023 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2023 Takk for svar folkens! Jeg synes generelt det er ganske dårlig utvalg der ute, men jeg skal ta meg en tur til Enklere Liv først ihvertfall. Jeg lurer veldig på om sånne vippe-pigger er bra nok på holkeføre, ser jo veldig kjekt ut.
Mardina Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Jeg har både piggsko og brodder. Skal ha meg nye piggsko i år, da de jeg har nå begynner å bli dårligere. Jeg sverger til Icebug, når det kommer til piggsko. I fjor kjøpte jeg også noen brodder med stålpigger under. Broddene sitter som støpt på isete føre og de er helt fantastiske. Husker dessverre ikke merket akkurat nå, men jeg kjøpte dem vel i en sportsbutikk 🤔
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Jeg har disse til turer i skogen og på fortau når det er skikkelig glatt. De fungerer 100 % på all slags is, og de sitter som støpt. Det er en type med litt lenger pigger og en med kortere. Jeg har de med kortere pigger, de holder massevis til vanlig bruk. Jeg har hatt vintersko med vendbare brodder, syntes de var tunge å snu, og det må de vel være for å holde seg på plass slik man vil de skal være. Men tungvint når man skal ut og inn av butikker. Nå har jeg sett at det finnes en dings som gjør at det er lettere å snu broddene ut og inn, men aner ikke om det følger med når man kjøper sko med faste brodder. Anonymkode: 60e47...554
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 Har både piggsko og brodder. Foretrekker piggsko. Har et trekk jeg kan ha på sålen når jeg er i butikken o.l. Anonymkode: 1ad9a...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå