Gå til innhold

Hvis det stod om livet ditt. Hvor mye penger hadde du klart å skrape sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det stod om livet. Hvor mye penger hadde du klart å skrape sammen fra ulike kilder i løpet av en måned? Altså rubbel og bit. Hvor mange millioner hadde du klart?

Anonymkode: 4ce30...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri gitt penger til noen som truer mitt liv. 

Anonymkode: f84d5...db2

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri betalt ut penger i en slik situasjon. Hvorfor skulle det bety at den andre part ga seg? Nå vet de jo at jeg betaler ut penger, så det gjør meg til et yndet mål. 

Men for å svare på det urealistiske scenariet. I løpet av 30 dager hadde jeg nok klart å skrape sammen 2,5-3 mill. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde aldri gitt penger til noen som truer mitt liv. 

Det trenger jo ikke være noen som truer. Det kan være kreftbehandling som ikke tilbys i Norge og du er overbevist om at det vil redde livet ditt. Men du må til USA og betale alt selv.

Jeg hadde nok prøvd å selge huset. Kan kanskje klare det på en måned. Måtte nok godtatt lavere pris. Tatt opp maks lån i alle banker. Lånt av familie og venner. Solgt unna alt annet. Hadde nok klart å skrape sammen et tosifret millionbeløp. Kankjse rundt 50 mill.

Anonymkode: 5f854...3fc

• Liker 1
Skrevet

2mill. K48

Anonymkode: 03b6b...b35

Skrevet

Hvis du tenker rubbel og bit… som i salg av hus og bil  og fond og firmaet mitt osv… tipper rundt 12 mill.

Anonymkode: 15998...d9d

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trenger jo ikke være noen som truer. Det kan være kreftbehandling som ikke tilbys i Norge og du er overbevist om at det vil redde livet ditt. Men du må til USA og betale alt selv.

Jeg hadde nok prøvd å selge huset. Kan kanskje klare det på en måned. Måtte nok godtatt lavere pris. Tatt opp maks lån i alle banker. Lånt av familie og venner. Solgt unna alt annet. Hadde nok klart å skrape sammen et tosifret millionbeløp. Kankjse rundt 50 mill.

Sånn ja, hadde nok ikke tenkt at livet mitt ( slik den er i dag) var så mye verd. Sånn helt personlig. Hadde nok ikke prøvd, mulig jeg er deprimert da. 

Skrevet

Tja.. Hvis jeg hadde solgt hus og biler, alle møbler og tigget rundt... Etter fratrekk av boliglån, studielån og delt overskuddet på to så ville jeg vel satt igjen med kanskje 1,7 millioner kroner. 

Men det ville jeg ikke gjort. Da ville jeg heller dødd sånn at mannen min kunne sittet igjen med livsforsikringen, og ungene hatt en fremtid som var sikret. 

Anonymkode: abb93...8f7

• Liker 1
Skrevet

Salg av hus, bil, båt, fond, be om forskudd på arv, tigge rundt, maxe kredittkort osv: kanskje 20-30 mill. Men da hadde jeg jo ikke hatt noe liv etterpå, hjemløs og fattig og gjeldsslave for evig og alltid. Og ekteskapet hadde vel kanskje gått fløyten også, etter å ha satt mannen på økonomisk bar bakke.

Anonymkode: 379f8...4dd

• Liker 1
Skrevet

Et par tusen, vil jeg tro. Det jeg har igjen på konto samt det jeg ville klart å samle inn blant venner og bekjente. Solgt et par ting, kanskje. Har ingenting av verdi og eier ikke egen leilighet, bil eller luksusvarer. Max 100 000. 

Anonymkode: 70e2a...abf

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok ikke giddet å sette himmel og jord i bevegelse for mitt eget liv. Da blir det jo ikke noe igjen til familien. Men for barnet mitt kunne jeg gjort det. En måned var veldig kort frist, da, men hus, bil, båt, fond, diverse verdisaker osv kunne kanskje gitt 12-13 mill. Etter at gjelden var betalt.

Anonymkode: 31374...113

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange millioner hadde du klart?

Millioner, du liksom. Hadde jeg solgt alt jeg eide hadde jeg sittet igjen med kanskje 600.000. 

Anonymkode: 0944d...346

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da hadde jeg heller dødd og forsøkt å planlegge den økonomiske framtiden for barna mine isteden med de pengene. 

• Liker 2
Skrevet

Så mye er ikke livet mitt verdt.

Anonymkode: 2e8b6...566

Skrevet

Sikkert 2,5 millioner om jeg hadde solgt leiligheten min, bilen, vesker, elektronikk osv. 

Anonymkode: cbac3...3d4

Skrevet

En kan jo bli lurt i utlandet f.eks av korrupt politi. Den summen skulle jeg ha klart å lokke frem. Det står jo mellom det og leve i et helvete i fengsel. At det er verdt det? Helt klart. Ikke snakk om millioner. Millioner? Da hadde jeg, som en annen nevnte her tidligere, takket for meg og heller latt ungene dratt nytte av den summen.

Anonymkode: 5d811...21f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da hadde jeg heller dødd og forsøkt å planlegge den økonomiske framtiden for barna mine isteden med de pengene. 

Helt enig!

Skrevet

Livsforsikringen min gir mer penger utbetalt enn det jeg er villig til å betale for å spare livet. Så jeg ville ikke skrapet sammen noe. 

Anonymkode: 1b80c...f0c

Skrevet

3,7 mil om jeg hadde solgt hus og alle kjøretøy. M27

Anonymkode: 62854...355

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

😂

Anonymkode: 09ed6...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...