Gå til innhold

Noen i midten av 30årene som har blitt gravid etter å ha sex helt i slutten av mensperioden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har pr nå ikke noen form for prevensjon. Har sett på menstiden som en sikker periode, men jeg har ikke så lang syklus. Har rett over 3 uker. Er på siste mensdag nå, jeg har generelt ikke mye mensen. Nå som jeg bikker 36år så anser jeg det sol vanskelig å bli gravid, hvertfall ifølge gynekologen min. Bør jeg uansett styre unna om jeg ikke har tenkt å bli gravid nå? 

Anonymkode: 34820...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid med tvillinger dagen etter mens. Gutt og jente. Vet det så godt fordi jeg og mannen bodde langt fra hverandre, og jeg var så glad for at vi fikk en dag uten mens før jeg dro. Det ble det altså tvillinger av. Hormonspiral hadde jeg også. Hjalp lite det. 😆

Anonymkode: c1f0c...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble gravid med tvillinger dagen etter mens. Gutt og jente. Vet det så godt fordi jeg og mannen bodde langt fra hverandre, og jeg var så glad for at vi fikk en dag uten mens før jeg dro. Det ble det altså tvillinger av. Hormonspiral hadde jeg også. Hjalp lite det. 😆

Anonymkode: c1f0c...fad

Oi🥰 du er vel glad nå🥰 bør jeg styre unna sex da? Er du over 35 forresten? 

Hvis han her har ding dong er det jo en ting. Ikke mange menn som har med seg kondom i 40årene. (Erfaringsmessig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er noen som kan bli gravid, og du har penetrerende sex med noen som kan gjøre deg gravid, ja da kan du bli gravid.

Det finnes egentlig ingen «sikker periode», der det er 0% sjanse for at man kan bli gravid. Det er steder i syklusen som regnes for relativt sikre, men ingenting er 100%. Samme som at alder kan gjøre det vanskelig, så trenger det ikke å ha noe å si, en gang er nok.

Om du ikke ønsker å bli gravid, finn en eller annen form for prevensjon. Og enn det er ikke 100%.

Eneste som 100% kan garantere at man ikke blir gravid, er å ikke delta i aktiviteter som kan gjøre en gravid 😅

Anonymkode: 737d2...c77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kort syklus har du nok eggløsning ganske raskt etter mens(eggløsning skjer 14 dager FØR mens).

Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger etter fylte 35.  Så over 35 er IKKE synonymt med problemer med å bli gravid som mange virker til å tro.

Anonymkode: 9ef9f...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du kort syklus har du nok eggløsning ganske raskt etter mens(eggløsning skjer 14 dager FØR mens).

Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger etter fylte 35.  Så over 35 er IKKE synonymt med problemer med å bli gravid som mange virker til å tro.

Anonymkode: 9ef9f...b8e

Aga, takk for info. Jeg kan ikke bli gravid med han nå, hverfall ikke nå. Gynekologen min sa det stupte fort etter 35år, men han så jeg hadde masse egg tilgjengelig. Så reiner med jeg er fruktbar enda. Han sa fra 38år så var sannsynligheten ganske liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som har blitt gravid ved et uhell etter 40år, så vær forsiktige damer🤪 

Anonymkode: a67f2...bab

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...