Helene Skrevet 24. september 2023 #1 Skrevet 24. september 2023 Jeg flyttet fra Trondheim til en liten by. Det har brakt meg utfordringer. Jeg er vant med å ha alt av butikker rett utenfor døren. Jeg har ikke dette her. Nå begynner jeg å skjønne hvorfor man bestiller og kjøper ting på nett. Dette er en læringsprosess for meg. Må bare få si, er fornøyd. Jeg er tilpasningsdyktig. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Ok. Veldig interessant å vite. Anonymkode: 6103b...f08 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Heier på deg, Helene. Alt er en vanesag og dette kommer til å gå helt fint. Tror du kommer til å trives bedre utenfor trondheim også, samtlige av alle norske seriemordere igjennom historien har jo vært derfra, der kunne jeg umulig bodd. Anonymkode: 113ef...476
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heier på deg, Helene. Alt er en vanesag og dette kommer til å gå helt fint. Tror du kommer til å trives bedre utenfor trondheim også, samtlige av alle norske seriemordere igjennom historien har jo vært derfra, der kunne jeg umulig bodd. Anonymkode: 113ef...476 Ikke alle, Belle Gunness for å nevne en, var fra en annen kommune. Anonymkode: 6103b...f08 1 1
Helene Skrevet 24. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2023 Trondheim har alltid vært mitt hjem. Er nordlending. Men selv om jeg blir eldre, jeg er ikke redd for utfordringer. Ja, det var kjempeskummelt å flytte sørover. Men tenkte veldig igjennom dette før jeg flyttet. Jeg tenkte på meg. Noe jeg aldri har gjort før. Jeg tenkte , skifte klima. Starte på nytt. Tilfleldig at det ble denne byen. Er ufør, så kan bo hvor som helst i landet. Det dere sier varmer. Jeg har en helt ny hverdag. Jeg slapper av, jeg senker skuldrene. Jeg har det bra .
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Trondheim er en liten by. Anonymkode: 7e0fe...220
Bondenisse Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg stortrivdes i Trondheim og bodde nesten aldri mer enn 15 min gange unna byen. Min erfaring var at når jeg hadde det så nærme var jeg utrolig dårlig på å bruke tilbudene i byen. Men satte pris på at det var mulig å løpe til butikken når jeg oppdaget at jeg trengte en kakeform, batteri eller noe kl halv 8. Overgangen til bygdeliv ble stor. Men folk på bygda har MYE ting i de store husene sine så oppdaget fort hvor lett man fikk låne av naboen. Og med litt planlegging så rakk man jernia før de stengte kl 17. nå bor jeg i en by som er mindre enn Trondheim, midt i mellom sentrum og det store kjøpesenteret. Det er nå det virkelig er vanskelig om jeg mangler noe. Å kjøre til butikker tar 10 min (gå sikkert 45+) og det koster bompenger, og man har ikke nærheten til naboen så det er ikke naturlig å låne. Ikke tror jeg naboen med en like liten leilighet som meg har alt mulig av utstyr heller… 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trondheim er en liten by. Anonymkode: 7e0fe...220 Ikke i Norsk målestokk. Er jo tross alt tredje største byen i landet. Men ja, sammenlignet med London/new york blir selv de største byene i Norge bare et lite nabolag Anonymkode: 9e317...346 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #9 Skrevet 10. oktober 2023 Her bor jeg i en liten by, 30 000 tilsammen i kommunen tror jeg. Og vet du hva jeg netthandler så og si ingenting. En har jo alt en trenger her. Men jeg elsker Trondheim og synes det er en av de koseligste byene i landet. Jeg har aldri bodd der,kun vært på besøk. Anonymkode: 67c4d...d79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå