Gå til innhold

Bobilferie med valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg og kjæresten min har planer om å skaffe oss en Golden retriever valp til sommeren 2024. Det jeg da lurer på er om det går ann å ta med en valp på alt fra 10-16 uke med på en 2 ukers lang bobilferie oppi til nord? Hvordan vil det gå med evt opplæring og trening og slikt? Har lyst å ta med valpen på hundekurs, da dette og er nytt for meg (kj vokst opp med hund). Noen som har erfaring med dette? Vil dette legge for mye stress og urohet for valpen, eller vil det gå greit? Setter selvsagt valpen foran en ferietur, men hadde vært fint å fått oppleve begge deler.

Er og student, så planen er at vi kan trene opp valpen på sommeren slik at den er ganske klar til å være hjemme alene når semesteret begynner (dersom ikke valpen er klar, kan kjæresten/min mamma eller pappa ta med valpen på jobb). 

setter pris på svar🫶🏼

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må dere bare ta kortere kjøreturer. En valp skal ikke trenes for mye. Så prblemet blir vel mest luftetur og tissetur. Og ikke hatt tid til åtrene på og sitte i bånd kan bli et problem i en bil, regner med det er best for en hund og sitte i bånd i bilen slik hunden ser dere.

Selv har jeg hatt katt i bobil, fra han var kattunge. Sitter i bånd i baksetet, går i bånd eller sitter i sekk når vi er ute. Gått kjempefint.

Anonymkode: 02b62...ee2

Skrevet

Jeg ville nok ikke forventet for mye trening de første månedene. Fokuser på inkludering i flokken, dotrening og tilvenning av bånd.

Husk å sikre hunden skikkelig når dere kjører (både bil og bobil). Og regner med det er deres bobil? Om det er en lånebobil må dere forsikre dere om at det er ok å ha dyr i den. Valpen kommer med stor sannsynlighet til å ha uhell i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...