Gå til innhold

Dere som har kjærester som har barn fra før/ eksfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har en kjæreste som har barn fra før; pleier kjæresten ha mye kontakt med eksen pga barnet/barna? Ikke bare det som skal avtales og snakkes om i forhold til barnet, men mye snap’er og meldinger av ting eksen gjør sammen med barnet i helger og hverdager? Føler han jeg dater har mye mer kontakt med eksen enn med meg. Eksen hans er i et nytt forhold, så det er ikke noe romantisk det lenger. Men det er som om de er one big, happy family. Er det vanlig?

Anonymkode: 94900...1cc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Og det er helt unødvendig. De kan jo bare flytte sammen igjen viss alt er fantastisk? 

Anonymkode: 12b2c...121

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, de har ganske mye kontakt. Akkurat som jeg har ganske mye kontakt med pappaen til mine barn. Vi er faktisk foreldre til barn og det å ha et godt forhold er gull verd. 

Anonymkode: 35a78...b12

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er like vanlig som det er uvanlig. Uansett så er dt utrolig bra for ungene. Det er kjempe fint at de klarer å ha en god tone! 

Anonymkode: ab26f...9a7

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke vanlig. Og det er helt unødvendig. De kan jo bare flytte sammen igjen viss alt er fantastisk? 

Anonymkode: 12b2c...121

De færreste flytter sammen med alle man har god kontakt med eller er god venn med. Å ha god kontakt er sjelden det samme som kjærlighet og seksuelle følelser. 
Og jo, det er og burde være helt nødvendig at foreldre til felles barn har god og tett kontakt 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, heldigvis ikke. De har kun kontakt hvis de absolutt må.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det et ikke vanlig. Folk som gjør sånn er ofte de som ønsker å få i pose og sekk, dette hadde jeg ikke giddet å finne meg i.

Anonymkode: eac0a...10c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har god kontakt med eksmannen, selv om det ikke er noen kjæreste/romantiske følelser eller ønske om å komme tilbake til hverandre. Jeg tror det er fint for barna at vi har god kontakt og samarbeider godt, når situasjonen er som den er. Vi sender meldinger med oppdateringer og snapper barna. Kan legge til at all kontakt vi har omhandler barna

Anonymkode: f1fbb...ffe

Skrevet

Det er lenge å være borte fra barna en uke av gangen. Å få snapper av barna handler om barna, ikke eksen. 

Anonymkode: 9d83d...267

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen kontakt. To år siden bruddet. Jeg har all kontakt med mor, far forakter henne og klarer ikke å holde seg i skinnet. Noe jeg kan forstå, men en av oss tre må være den voksne for barnas beste .

Anonymkode: 72876...d67

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har absolutt null romantiske følelser for min eksmann. Likevel snapper vi en del av barna til den andre når vi er med de. Det har blitt en greie og det virker som om det er fint for barna. Da vet jeg at de var på lekeland og hos farmor f.eks, så kan vi snakke om det på en annen måte. Istedenfor at de alltid må fortelle hva de har gjort. 

Jeg har vokst opp med skilte foreldre, og spørsmålene var alltid "hva har du gjort i helgen?". Et overraskende slitsomt spørsmål. Jeg hadde likt bedre om det var "så dere var hos farmor, det så koselig ut. Fikk dere noe godt?". Så kunne jeg fortalt fritt om besøket hos farmor. Så det ønsker jeg for mine barn

Anonymkode: f45d9...c76

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var tidlig klar på at jeg hadde nulltoleranse på kontakt utover det som gjaldt barnet. Sa i fra tidlig, for jeg hadde gått hvis ikke han var enig i det. Viktig å klargjøre dette umiddelbart, da kan de ikke manipulere med alt mulig om at ditt og datt er nødvendig for barnet. Nei det er slutt med eksen, akkurat som for den barnløse, du får ikke særrettigheter fordi du har et barn. Du har valgt delt hjem og ungen(e) dine har fått et oppsplittet hjem. Splittet i to. Det er dette dere har valgt, når dere forlater den andre forelderen og skal starte på nytt med en ny partner. Da har dere sørget for at barna har to separate hjem. Stå i det , brutalt som det er, eller bli sammen med eksen igjen hvis dere ikke klarer gjennomføre det. Ingen gidder bli sammen med dere hvis dere faktisk egentlig ikke er single. Skjønner dere ikke det snart? Ingen gidder ha en eks av dere i livet sitt. So what om dere har barn? Det er ikke vårt problem. Ta ungen deres 50/50 og avtal overlevering, innkjøp og delte utgifter. Utover det har dere valgt å splitte lag og ungene er fullstendig klar over det. Hvorfor skal dere leke familie nå og da når ungene uansett vet at dere ikke var fornøyd og har dere med noen andre nå? Idyllen bristet for dem for lenge siden, de er ikke dumme. 

Anonymkode: 6c913...65a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

De har i hovedsak kontakt når det er noe med barna, men prater også greit utover det. Er hjelpsomme med hverandre, og stort sett løsningsorienterte. De sender litt bilder som har med barna å gjøre, og går gjerne ut og spiser i lag når barna har bursdag. Noen få høytider har blitt markert i lag, om hun har hatt som alternativ å sitte alene. 

Jeg er veldig glad for at de har det forholdet som de har, og støtter det 100 %. Jeg er sikker på at barna har godt av det, og jeg tror så gjerne at det også har bidratt til at barna har vært åpne for å ta meg inn i sine liv på en fin måte. Heldigvis føler jeg meg også trygg på at i alle fall min kjære er ferdig med det forholdet, så det er klart det har mye å si for min del oppi det hele. 

Anonymkode: 8a677...aa2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var tidlig klar på at jeg hadde nulltoleranse på kontakt utover det som gjaldt barnet. Sa i fra tidlig, for jeg hadde gått hvis ikke han var enig i det. Viktig å klargjøre dette umiddelbart, da kan de ikke manipulere med alt mulig om at ditt og datt er nødvendig for barnet. Nei det er slutt med eksen, akkurat som for den barnløse, du får ikke særrettigheter fordi du har et barn. Du har valgt delt hjem og ungen(e) dine har fått et oppsplittet hjem. Splittet i to. Det er dette dere har valgt, når dere forlater den andre forelderen og skal starte på nytt med en ny partner. Da har dere sørget for at barna har to separate hjem. Stå i det , brutalt som det er, eller bli sammen med eksen igjen hvis dere ikke klarer gjennomføre det. Ingen gidder bli sammen med dere hvis dere faktisk egentlig ikke er single. Skjønner dere ikke det snart? Ingen gidder ha en eks av dere i livet sitt. So what om dere har barn? Det er ikke vårt problem. Ta ungen deres 50/50 og avtal overlevering, innkjøp og delte utgifter. Utover det har dere valgt å splitte lag og ungene er fullstendig klar over det. Hvorfor skal dere leke familie nå og da når ungene uansett vet at dere ikke var fornøyd og har dere med noen andre nå? Idyllen bristet for dem for lenge siden, de er ikke dumme. 

Anonymkode: 6c913...65a

Sjarmerende holdning!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De har i hovedsak kontakt når det er noe med barna, men prater også greit utover det. Er hjelpsomme med hverandre, og stort sett løsningsorienterte. De sender litt bilder som har med barna å gjøre, og går gjerne ut og spiser i lag når barna har bursdag. Noen få høytider har blitt markert i lag, om hun har hatt som alternativ å sitte alene. 

Jeg er veldig glad for at de har det forholdet som de har, og støtter det 100 %. Jeg er sikker på at barna har godt av det, og jeg tror så gjerne at det også har bidratt til at barna har vært åpne for å ta meg inn i sine liv på en fin måte. Heldigvis føler jeg meg også trygg på at i alle fall min kjære er ferdig med det forholdet, så det er klart det har mye å si for min del oppi det hele. 

Ja du er veldig glad i å bli brukt som dørmatte, er sikker helt i orden for deg at de overnatter hos hverandre og, de gjør det «for barna».

Anonymkode: eac0a...10c

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, de har ganske mye kontakt. Akkurat som jeg har ganske mye kontakt med pappaen til mine barn. Vi er faktisk foreldre til barn og det å ha et godt forhold er gull verd. 

Må man ha MYE kontakt for å bevare et godt forhold? Jeg har venninner som flyttet til andre steder i landet, og vi har ikke akkurat kontakt hver eneste dag. Kan da ikke si at vi har fått dårlig forhold for det?

Anonymkode: 4ba55...c62

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er det din manns oppgave å trøste eksen og holde henne med selskap når hun sitter alene? Hun får skaffe seg sine egne venner, hun har sikkert familie, kolleger osv.

• Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (6 timer siden):

Sjarmerende holdning!

Du synes det er greiere at de henger sammen 24/7 og tekster dagen lang? 

Anonymkode: 56a00...211

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Må man ha MYE kontakt for å bevare et godt forhold? Jeg har venninner som flyttet til andre steder i landet, og vi har ikke akkurat kontakt hver eneste dag. Kan da ikke si at vi har fått dårlig forhold for det?

Ja tydeligvis er det det som trengs for bitre ekser som ikke unner sin eksmann å gå videre med livet sitt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja tydeligvis er det det som trengs for bitre ekser som ikke unner sin eksmann å gå videre med livet sitt.

Jeg forstår det ikke. Min eks har en ny dame, og de har fått et barn sammen. Jeg har en ny mann. Det hadde ikke falt meg inn å posisjonere meg foran den nye dama. Ser ikke helt poenget.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...