AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Hei. Jeg skal på jobb intervju og har et spørsmål jeg synes er ganske tricky. Den går ut på å dele gode og dårlige erfaringer med tidlige leder. Gode erfaringer er ganske enkelt, men med dårlige ønsker jeg ikke sette tidlig leder i dårlig lys, eller snakke altfor negativt om tidlig leder. hva kan være et godt svar der? Dårlig erfaring med tidligere leder er at tidligere leder var lite tilgjengelig 🤷🏼♀️ jeg følte på faglig stagnasjon 🤷🏼♀️ andre tips? 🙏🏻 Anonymkode: 495dd...abf
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Er du sikker på at dette er noe du trenger å ta opp allerede på et jobbintervjuet? Husk at intervjuet er din mulighet til å selge deg inn, og skille deg ut fra de andre søkerne på en positiv måte. Hvis du forteller negative ting om tidligere leder, så er det fort gjort at de kan lure på om du har urealistiske forventninger til hva en sjef kan gi deg, at du kan være krevende eller vanskelig, etc. Hvis du føler behov for å fortelle det, så må du tenke grundig igjennom hvordan du skal formulere det. Snu det til noe positivt; at du trenger å utfordres faglig for å trives, og at du syns det er viktig med en god dialog med leder. De skal oppfatte deg som et hardtarbeidende ja-menneske, ikke en som sitter og sutrer over kjedelige arbeidsoppgaver. Jeg har selv både kjempegode og kjempedårlige erfaringer med sjefer. Ville aldri uoppfordret fortalt om det negative på et intervju, men på direkte spørsmål har jeg f.eks sagt at mindre gode opplevelser har gjort meg veldig bevisst på hva jeg trenger fra en sjef. Og så konkretisert det, men med positivt fokus, ikke for å slenge den tidligere sjefen under bussen. Men har god og dårlig kjemi med folk, sånn er det bare. Du har alt å vinne på å være raus i så henseende. Hilsen sjef Anonymkode: 11e22...959
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Ja, det er derfor jeg lurer, fordi de har sendt meg dette som forberedelse spm til intervjuet. Men bra tips ang å snu det til noe positivt😅 Anonymkode: 495dd...abf
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Her er et eksempel på hvordan jeg kunne formulert meg: …min forrige leder var lite tilgjengelig. Han hadde alt for mange oppgaver, og det var derfor vanskelig for han å sette av tid til oss ansatte. Jeg er heldigvis selvstendig og utførte jobben min bra allikevel, men fikk lite hjelp til å løse nye utfordringer slik at jeg kunne utvikle meg videre. Dette er også en av grunnene til at jeg har søkt på denne jobben, jeg ønsker nye utfordringer og faglig utvikling. Anonymkode: 2b94a...53b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå