Gå til innhold

Vanskelig å finne bøker, kresen - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å finne nye bøker å lese. Kan like mursteiner og oppvekstbøker, men er nok generelt litt kresen. Liker Dickens, Donna Tartt, Edouard Louis m.fl. Siste gode jeg leste var Shuggie Bain. Noen som har tips til meg? Og hvor finner dere tips til bøker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner ofte mye på Goodreads i disse listene der, noen på sosiale medier av folk med samme smak som meg og noen ganger spørre bibliotekaren eller bokhandel. 

Anonymkode: fd429...7fd

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg får de beste tipsene av to bibliotekarer på mitt lokale bibliotek. De ser på utlånshistorikken min og så kommer de med anbefalinger som nesten alltid er innertier. De har funnet frem mye gull fra magasinet som jeg ellers aldri hadde funnet selv.  
Jeg synes ikke bokhandlere gir gode anbefalinger, de er bare ute etter å selge så de anbefaler det som står på bestselgerlistene. Det finnes dog noen hederlige unntak. 

Anonymkode: 495c1...2a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? Og Max, Mischa & Tetoffensiven av Johan Harstad. De to skulle jeg gjerne hatt ulest selv i alle fall ❤️

Har du lest noe av Jon Kalman Stefanson? Gutten-trilogien hans synes jeg var fantastisk.

Jeg finner tips overalt egentlig, goodreads som andre sier, alle mulige slags anmeldelser, fra aviser/bøker/podcasts/film, tips fra andre. Fra intervjuer med forfattere jeg liker osv.

Endret av Rumle
Skrevet

Har du lest noe av Bukowski? 

Anonymkode: f94cf...256

Skrevet

Jeg likte veldig godt Shuggie Bain.  Av norske forfattere liker jeg veldig godt Tore Renberg og Helga Flatland, spesielt Alle vil hjem triologien, den er helt fantastisk. Anbefales på det sterkeste. Tollak til Ingeborg av Renberg er en favoritt. 

Anonymkode: 24e96...3ce

• Liker 1
Skrevet (endret)
Rosa Dartle skrev (På 24.9.2023 den 0.10):

Jeg synes det er så vanskelig å finne nye bøker å lese. Kan like mursteiner og oppvekstbøker, men er nok generelt litt kresen. Liker Dickens, Donna Tartt, Edouard Louis m.fl. Siste gode jeg leste var Shuggie Bain. Noen som har tips til meg? Og hvor finner dere tips til bøker?

Har du lest Øvre Richter Frichs jonas fjeld? Veldig underholdende. Ambrose Bierce er også flink og Graham Greene :) 

Når du sier Dickens, så kobler jeg til John Irving av en eller annen grunn?

Jeg har aldri tid til å lese noe. 

Endret av Michaelhe
Skrevet
Rosa Dartle skrev (På 24.9.2023 den 0.10):

Lincoln Highway?

Halvbroren?

Anonymkode: bf5cf...c95

Skrevet

"Alle vil hjem"-triologien skulle jeg gjerne lest for første gang en gang til. 

Anonymkode: e4178...b8b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...