AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Pleier du å skrive? Er det viktig? Pleier å være sånn liten lomme på koffertene der man kan skrive navn , adresse og tlf nr. Jeg skal til Pakistan med transit i dubai. Anonymkode: 777e9...02b
Helene Skrevet 24. september 2023 #2 Skrevet 24. september 2023 Ja det er viktig. Merk kofferten din. Har mistet bagasje på reise. Hadde bagasjelappen med info. Men da bagasjen var godt merket fikk jeg den tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #3 Skrevet 24. september 2023 Jeg har også et ark synlig i kofferten med kontaktinfo. Det kan skje at bagasjelappen blir revet av. Anonymkode: 39140...015 3
Gjest ti10 Skrevet 24. september 2023 #4 Skrevet 24. september 2023 Ja, det er klart. Hvis kofferten kommer på avveie uten å være merket med navn og adresse, er det lite sannsynlig at du får den tilbake.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 1) Bruk bagasjelapper som ikke viser navnet og adressen din til uvedkommende. De kan raskt fotografere bagasjetagen din og skaffe seg informasjon om at du er på reise. Og dermed er det fritt frem for innbruddstyver. 2) Skriv bare navnet ditt, epostadressen - og evt telefonnummer* - og dropp hjemmeadressen. Bruk eventuelt adressen til arbeidsplassen din. Dersom bagasjen din kommer på avveie så er det allikevel stor sjanse for at den dukker opp på stedet som du besøker, eller hjemme hos deg etter reisen. Anonymkode: 60e27...acc 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Neida. Den kommer på magisk vis frem til deg om du mister den. Anonymkode: 9da55...808
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Bare hvis du vil ha den igjen. Anonymkode: 90a49...13d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Når bagasjen forsvinner oftere enn den kommer fram kan dette være ganske kjekt å ha med ja. Anonymkode: df830...e3a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1) Bruk bagasjelapper som ikke viser navnet og adressen din til uvedkommende. De kan raskt fotografere bagasjetagen din og skaffe seg informasjon om at du er på reise. Og dermed er det fritt frem for innbruddstyver. 2) Skriv bare navnet ditt, epostadressen - og evt telefonnummer* - og dropp hjemmeadressen. Bruk eventuelt adressen til arbeidsplassen din. Dersom bagasjen din kommer på avveie så er det allikevel stor sjanse for at den dukker opp på stedet som du besøker, eller hjemme hos deg etter reisen. Anonymkode: 60e27...acc De som jobber med baggasje mener du? Tviler på de reiser 2 timer for å robbet et hus de ikke gang vet om noen er i. Anonymkode: 1ae62...66c 4
Druid Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 23.21): Pleier du å skrive? Er det viktig? Pleier å være sånn liten lomme på koffertene der man kan skrive navn , adresse og tlf nr. Jeg skal til Pakistan med transit i dubai. Anonymkode: 777e9...02b Jeg pleier å skrive, eller legge inn visittkortet mitt. Det er litt gammel vane. Men alt hjelper. Spesielt når du skal til Pakistan. Jeg har også med meg to foto av kofferten på mobilen, det også er nyttig når du skal melde den savnet. (Det lærte jeg av første gang jeg skulle melde den savnet, og jeg ikke husket hvilket merke det var på kofferten min). Det viktigste du gjør, er å hjelpe til så den ikke forsvinner i første omgang: på bagasjeremsen du får ut, er det 2 eller 3 små lapper med strekkode på, disse fester du på de sidene av kofferten som ikke dekkes av hovedlappen. Det jeg har gjort i det siste er å putte en AppleTag i kofferten. Men nå er det lenge siden kofferten tok en annen vei. Det begynner å bli en stund siden det var veldig viktig at kofferten kom fram….🤨 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: De som jobber med baggasje mener du? Tviler på de reiser 2 timer for å robbet et hus de ikke gang vet om noen er i. Anonymkode: 1ae62...66c Det er vel ikke de som jobber med bagasje som stjeler mest. Det er fullt mulig å ta med seg en hvilken som helst koffert i ankomsthallen. Anonymkode: 60e27...acc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke de som jobber med bagasje som stjeler mest. Det er fullt mulig å ta med seg en hvilken som helst koffert i ankomsthallen. Anonymkode: 60e27...acc I Norge? Av en av de andre som har vært ute å reist? Hvem andre er der vi henter kofferter? Hvordan skal de da få tid til å gjøre innbrudd før jeg er hjemme? Anonymkode: 1ae62...66c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Ja. Men skriver bare etternavn, tlf nr med +47 foran og Norway/Gardermoen på adresse. Har mistet to kofferter nå (takk til sas liksom), en har kommet til rette og en fortsatt borte. De hadde Adr min via bookingen av reisen og sendte den ene kofferten hjem med bring. Var borte i flere uker. Håper siste kofferten også dukker opp men virker ikke sånn. Jeg skal kjøpe AirTag og legge i koffertene på neste reise. Anonymkode: 9ddf0...62a 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #14 Skrevet 27. september 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: I Norge? Av en av de andre som har vært ute å reist? Hvem andre er der vi henter kofferter? Hvordan skal de da få tid til å gjøre innbrudd før jeg er hjemme? Anonymkode: 1ae62...66c Seriøst, har du aldri stått å en ankomsthall og ventet på bagasjen? Du er ikke alene der! Det er bare å ta en koffert og spassere ut. Det finnes flust av like kofferter også, så ingen hadde lagt merke til det, om du gikk inn for å ta en random koffert. Anonymkode: 60e27...acc 3
Brunhilde Skrevet 27. september 2023 #15 Skrevet 27. september 2023 Jeg merker kofferten, ja, men bare med initialer, etternavn, telefonnummer og e-postadresse. Ellers tar jeg bilde av innoldet i kofferten, det gjør det enklere å søke erstatning hvis den blir borte.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Seriøst, har du aldri stått å en ankomsthall og ventet på bagasjen? Du er ikke alene der! Det er bare å ta en koffert og spassere ut. Det finnes flust av like kofferter også, så ingen hadde lagt merke til det, om du gikk inn for å ta en random koffert. Anonymkode: 60e27...acc Så du mener de da kan dra hjem til meg å gjøre innbrudd? Der er jeg uenig. Ikke om noen kan stjele kofferten eller ikke Anonymkode: 1ae62...66c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #17 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): I Norge? Av en av de andre som har vært ute å reist? Hvem andre er der vi henter kofferter? Hvordan skal de da få tid til å gjøre innbrudd før jeg er hjemme? Anonymkode: 1ae62...66c Meg bekjent så er det kun Gardermoen som har avstengt område for henting av baggasje i Norge. Alle andre norske flyplasser jeg har vært på så kan hvem som helst gå inn til baggasjebåndet. Mange utenlandske har også åpent for hvem som helst på innlandsreiser. Jeg har lapp med navn og telefonnummer, og jobb-adresse hengende på kofferten. Har også skrevet etternavn og telefonnummer med tusj på selve kofferten. Anonymkode: 514c7...10a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Meg bekjent så er det kun Gardermoen som har avstengt område for henting av baggasje i Norge. Alle andre norske flyplasser jeg har vært på så kan hvem som helst gå inn til baggasjebåndet. Mange utenlandske har også åpent for hvem som helst på innlandsreiser. Jeg har lapp med navn og telefonnummer, og jobb-adresse hengende på kofferten. Har også skrevet etternavn og telefonnummer med tusj på selve kofferten. Anonymkode: 514c7...10a Her er det snakk om innbrudd i hjemmet i Norge ved å skrive adresse på baggasjelappen. Ingenting annet er diskutert med den brukeren jeg diskuterte med. Anonymkode: 1ae62...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå