AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Noen som vet hvorfor det er så utrolig dyrt for overnatting i Edinburgh? Doblet siden i fjor. Eksempel; en uke på Yotel i Glasgow koster 13.000,-. Samme uken koster det 30.000 på Yotel i Edinburgh. Anonymkode: d6ef8...a92
Gjest Linny111 Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Hvilken tid på året? Det starter en ny lov fra 1. oktober i Skottland om at alle må ha sertifikat for å drive overnattingssted, det ødelegger masse for AirBNBs og andre som bare leier ut rom eller leilighet. I en såpass stor turistby som Edinburgh, har nok dette mer å si enn for Glasgow. Også kan det også være det skjer noe spesielt. Om du prøver å bestille under festivalen eller Hogmanay eller når Taylor Swift er her, for eksempel. 30 000 var sykt mye da. Jeg får opp en uke på Yotel i Edinburgh (2 pers, 1 rom) for 10 000 en random uke neste måned, så det må være noe spesielt som foregår på dine datoer.
Gjest Linny111 Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Også har strømprisene gått opp, renta gått opp (mye mer her i Storbritannia enn i Norge), alt er dyrere, og den norske krona er i tillegg ekstremt svak for tida.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Linny111 skrev (På 24.9.2023 den 1.29): Hvilken tid på året? Det starter en ny lov fra 1. oktober i Skottland om at alle må ha sertifikat for å drive overnattingssted, det ødelegger masse for AirBNBs og andre som bare leier ut rom eller leilighet. I en såpass stor turistby som Edinburgh, har nok dette mer å si enn for Glasgow. Også kan det også være det skjer noe spesielt. Om du prøver å bestille under festivalen eller Hogmanay eller når Taylor Swift er her, for eksempel. 30 000 var sykt mye da. Jeg får opp en uke på Yotel i Edinburgh (2 pers, 1 rom) for 10 000 en random uke neste måned, så det må være noe spesielt som foregår på dine datoer. Har egentlig sjekket jevnlig siden i vår. Var en uke i Edinburgh i begynnelsen av juni i fjor og betalte ca 12.000 for en uke på Sonder Apartment. Likte byen så godt at jeg kunne tenke meg en ny tur 😊 og sjekket samme tidsrom i år, da kostet samme leilighet ca 26.000. Etter det har jeg egentlig sjekket prisen på litt forskjellige tidspunkt og det er kjempedyrt. I forrige uke sjekket jeg Glasgow bare for å ha noe å sammenlikne med og oppdaget da forskjellen mellom de to byene. Men det er Edinburgh jeg har lyst å besøke 😊 ts Anonymkode: d6ef8...a92 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 23.17): Noen som vet hvorfor det er så utrolig dyrt for overnatting i Edinburgh? Doblet siden i fjor. Eksempel; en uke på Yotel i Glasgow koster 13.000,-. Samme uken koster det 30.000 på Yotel i Edinburgh. Anonymkode: d6ef8...a92 Det lurer jeg også på 🙈 var sånn i vår også når jeg så etter overnatting der Anonymkode: 686ce...9ad
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Prisene på hoteller i hele Europa har gått kraftig opp i år, at Storbrittania gikk for brexit har heller ikke hjulpet. Anonymkode: 3f6f8...551
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prisene på hoteller i hele Europa har gått kraftig opp i år, at Storbrittania gikk for brexit har heller ikke hjulpet. Anonymkode: 3f6f8...551 I tillegg er den norske kronen utrolig svak mot andre valutaer Anonymkode: 3f6f8...551
mammams Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Bestilte 2 netter ved Edinburgh flyplass i går og tenkte det samme! Er i august og vet det er mange festivaler der da, men allikevel! Nesten 8000,- for to netter på enkelt hotell, lukka øya og trykket bestill! 🙈😅 Flyr hjem derfra etter en ukes ferie i Northtumberland, England.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 mammams skrev (3 minutter siden): Bestilte 2 netter ved Edinburgh flyplass i går og tenkte det samme! Er i august og vet det er mange festivaler der da, men allikevel! Nesten 8000,- for to netter på enkelt hotell, lukka øya og trykket bestill! 🙈😅 Flyr hjem derfra etter en ukes ferie i Northtumberland, England. Spennende 😊 hvor i Northtumberland? ts Anonymkode: d6ef8...a92
mammams Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Vi skal bo i Seahouses, har leid en campingvogn/ hytte der i 1 uke, har familie og venner litt lenger sør, i bla. Hartlepool. Planer om å besøke Alnick, Newcastle, Bamburgh Castle mm. En flott del av England! Mulig York også, må ha familieråd, fordi det er så mye å se og for liten tid! 😊 Bo her: https://www.seafieldpark.co.uk 2
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Har egentlig sjekket jevnlig siden i vår. Var en uke i Edinburgh i begynnelsen av juni i fjor og betalte ca 12.000 for en uke på Sonder Apartment. Likte byen så godt at jeg kunne tenke meg en ny tur 😊 og sjekket samme tidsrom i år, da kostet samme leilighet ca 26.000. Etter det har jeg egentlig sjekket prisen på litt forskjellige tidspunkt og det er kjempedyrt. I forrige uke sjekket jeg Glasgow bare for å ha noe å sammenlikne med og oppdaget da forskjellen mellom de to byene. Men det er Edinburgh jeg har lyst å besøke 😊 ts Anonymkode: d6ef8...a92 Hmm, jeg får opp mye lavere priser når jeg sjekker, du har ikke tilfeldigvis sjekka akkurat den uka Taylor Swift kommer hit i juni neste år? 7.-9. juni. Akkurat de dagene blir det ekstremt dyrt, men det er jo lett å unngå om man ikke skal på konserten. 17 minutter siden, mammams said: Bestilte 2 netter ved Edinburgh flyplass i går og tenkte det samme! Er i august og vet det er mange festivaler der da, men allikevel! Nesten 8000,- for to netter på enkelt hotell, lukka øya og trykket bestill! 🙈😅 Flyr hjem derfra etter en ukes ferie i Northtumberland, England. Edinburgh i august er hinsides, sånn er det bare 😅 Jeg har alltid venner fra Norge på gjesterommet som bestilte sommerferie hit og ikke innså hvor dyrt det ville bli (jeg bor like ved Edinburgh flyplass). Seahouses er nydelig da! Jeg feiret bursdagen min der for noen år siden. Skal dere innom Lindisfarne? Anbefales på det varmeste! Bare husk å sjekke tidevannet.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Skrevet 25. september 2023 Linny111 skrev (3 minutter siden): Hmm, jeg får opp mye lavere priser når jeg sjekker, du har ikke tilfeldigvis sjekka akkurat den uka Taylor Swift kommer hit i juni neste år? 7.-9. juni. Akkurat de dagene blir det ekstremt dyrt, men det er jo lett å unngå om man ikke skal på konserten. Edinburgh i august er hinsides, sånn er det bare 😅 Jeg har alltid venner fra Norge på gjesterommet som bestilte sommerferie hit og ikke innså hvor dyrt det ville bli (jeg bor like ved Edinburgh flyplass). Seahouses er nydelig da! Jeg feiret bursdagen min der for noen år siden. Skal dere innom Lindisfarne? Anbefales på det varmeste! Bare husk å sjekke tidevannet. Jo, det var faktisk i begynnelsen av juni. Tror det var 4 -11 juni. Jeg ser på flybilletter først, deretter overnatting. Da vet jeg det 😊 Litt avhengig av fly, må via Gardermoen og da er det stor forskjell ift pris på ulike dager. ts Anonymkode: d6ef8...a92
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Skrevet 25. september 2023 mammams skrev (23 minutter siden): Vi skal bo i Seahouses, har leid en campingvogn/ hytte der i 1 uke, har familie og venner litt lenger sør, i bla. Hartlepool. Planer om å besøke Alnick, Newcastle, Bamburgh Castle mm. En flott del av England! Mulig York også, må ha familieråd, fordi det er så mye å se og for liten tid! 😊 Bo her: https://www.seafieldpark.co.uk Det er jo sånn man ser på filmer! Artig 😊 ts Anonymkode: d6ef8...a92
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2023 #14 Skrevet 25. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Jo, det var faktisk i begynnelsen av juni. Tror det var 4 -11 juni. Jeg ser på flybilletter først, deretter overnatting. Da vet jeg det 😊 Litt avhengig av fly, må via Gardermoen og da er det stor forskjell ift pris på ulike dager. ts Anonymkode: d6ef8...a92 Taylor Swift-helga, 7.-9. juni: Helga etter:
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2023 #15 Skrevet 25. september 2023 Jeg får ikke påpekt nok hvor viktig det er at du ikke kommer hit i Taylor Swift-helga uansett hvor god deal du får på fly 🤣
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #16 Skrevet 25. september 2023 Linny111 skrev (2 minutter siden): Taylor Swift-helga, 7.-9. juni: Helga etter: Ja, ikke sant. Kan visst være greit å sjekke ulike datoer. Forresten, det rommet der er uten vindu. Får klaustrofobi bare ved å se på bildene 😂 Jeg hadde en sånn studioleilighet, veldig fin. Og bra plassering på hotellet, bor gjerne der igjen. ts Anonymkode: d6ef8...a92
mammams Skrevet 25. september 2023 #17 Skrevet 25. september 2023 Linny111 skrev (10 minutter siden): Hmm, jeg får opp mye lavere priser når jeg sjekker, du har ikke tilfeldigvis sjekka akkurat den uka Taylor Swift kommer hit i juni neste år? 7.-9. juni. Akkurat de dagene blir det ekstremt dyrt, men det er jo lett å unngå om man ikke skal på konserten. Edinburgh i august er hinsides, sånn er det bare 😅 Jeg har alltid venner fra Norge på gjesterommet som bestilte sommerferie hit og ikke innså hvor dyrt det ville bli (jeg bor like ved Edinburgh flyplass). Seahouses er nydelig da! Jeg feiret bursdagen min der for noen år siden. Skal dere innom Lindisfarne? Anbefales på det varmeste! Bare husk å sjekke tidevannet. Vi skal nok til Lindisfarne/ Holy Island ja, min mann har barndomsferieminner derfra! Var der i 2017 også, men barna mye eldre denne gangen og forstår mer. Var på dagstur til Seahouses da også, ut på båttur for sel- og lundefuglspotting, nydelig sted! Barna gleder seg også til the Arcade! 😂 Hadde ungått august om vi kunne, men må matche venners (barns) skoleferie også.
mammams Skrevet 25. september 2023 #18 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo sånn man ser på filmer! Artig 😊 ts Anonymkode: d6ef8...a92 Midt i en episode av «Vera», ay love! 🤩 1
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2023 #19 Skrevet 25. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, ikke sant. Kan visst være greit å sjekke ulike datoer. Forresten, det rommet der er uten vindu. Får klaustrofobi bare ved å se på bildene 😂 Jeg hadde en sånn studioleilighet, veldig fin. Og bra plassering på hotellet, bor gjerne der igjen. ts Anonymkode: d6ef8...a92 Skjønner det, var bare som eksempel for å vise inflasjonen Alle hotellene kommer til å være dyre den helga, men utenom finner du helt sikkert noe til ok pris, selv om det absolutt har blitt dyrere. Tror kanskje det er lurt å bestille noe der du betaler ved ankomst slik at krona har mulighet til å styrke seg mot pundet. Det er jo gambling, for man vet aldri, men krona er ekstremt svak nå. Sjekk f.eks Travellodge og slike billige hotellkjeder.
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 1 minutt siden, mammams said: Vi skal nok til Lindisfarne/ Holy Island ja, min mann har barndomsferieminner derfra! Var der i 2017 også, men barna mye eldre denne gangen og forstår mer. Var på dagstur til Seahouses da også, ut på båttur for sel- og lundefuglspotting, nydelig sted! Barna gleder seg også til the Arcade! 😂 Hadde ungått august om vi kunne, men må matche venners (barns) skoleferie også. Det er helt nydelig der nede. Kunne tenke meg å ta med hunden og dra ned en tur selv. Masse fine strender og søte landsbyer. Det er synd at august har blitt som det har blitt. Nå er det vel enda verre siden de begrenser Airbnb, og før pleide jo lokale å bare legge ut leiligheten på Airbnb og dra på ferie i en måned i august, så august 2024 blir nok enda verre enn før. Jeg er glad jeg ikke bor midt i sentrum lenger. Man kan bli gal av folkemassene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå