Villafina Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Har lest enormt mange negative innlegg om stemødre, forferdelige stebarn m.m.. Er det noen her som har et fantastisk forhold til deres stebarn og et godt samarbeid sammen med biomor/far? kan begynne med meg selv: har et veldig godt forhold til mine stebarn(3stk) og jeg er inkludert i samarbeider med deres biomor.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Ja, jeg er god venn med min eks - han er også en venn av min bror, og vi har mye samme omgangsvenner og går mye sammen. Hans «nye» kone er en normal og veldig hyggelig dame som jeg har mye felles med, og hun har er godt forhold til våre felles barn. Deres felles barn er også vant med meg fra de ble født, og vi går godt overens. Jeg har ikke barn med min nye partner - vi er særboere hverfall til mine barn er store. Han har også en hyggelig eks, men vi er ikke like involvert i hverandre siden deres barn er store og vi ikke bor sammen. Dette hørtes kanskje litt rørete ut, men fungerer veldig bra - vi bor nærme hverandre, og har det veldig fint 😅❤️ Anonymkode: b0a3b...e2c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Hvorfor bruker man egentlig uttrykket biomor? Det er jo helt merkelig, for ikke å si unødvendig. Anonymkode: ae598...891 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bruker man egentlig uttrykket biomor? Det er jo helt merkelig, for ikke å si unødvendig. Anonymkode: ae598...891 Enig. Når jeg hører ordet biomor/biofar tenker jeg at de er døde og barna adoptert bort. Men jeg har skjønt at stemødre bruker ofte biomor. Sikkert en måte å redusere morsrollen Anonymkode: 31efe...a30 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor bruker man egentlig uttrykket biomor? Det er jo helt merkelig, for ikke å si unødvendig. Anonymkode: ae598...891 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enig. Når jeg hører ordet biomor/biofar tenker jeg at de er døde og barna adoptert bort. Men jeg har skjønt at stemødre bruker ofte biomor. Sikkert en måte å redusere morsrollen Anonymkode: 31efe...a30 Gi dere.. Hun skrev det for å skille mellom seg og moren, ikke legg mer i det enn der er… Hun spør også etter positive historier - dersom ikke dere har en av de å bidra med er ikke dette tråden for dere 😉 Det finnes utallige tråder med dårlig forhold mellom mor og bonusmor, kommenter i en av de. Anonymkode: b0a3b...e2c 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Jeg er i tidlig 30-årene, men vil trekke frem mine foreldre/bonusforeldre. Mine foreldre har alltid hatt en god relasjon selv om de gikk fra hverandre for 20 år siden. Etter jeg fikk barn feirer vi jul annenhver år sammen, hele gjengen; min far, hans kjæreste, min mor, min stefar, min stebror og min bror + partnere og barn. Min stefar er som en pappa nr.2 for meg og kalles morfar av mine barn. Dette fordi min far ville være bestefar og syns at min stefar skulle få tittelen morfar, med tanke på den gode relasjonen jeg har til ham. Har lignende å fortelle om mine venners foreldre/bonusforeldre og deres relasjoner. Anonymkode: faacc...264 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gi dere.. Hun skrev det for å skille mellom seg og moren, ikke legg mer i det enn der er… Hun spør også etter positive historier - dersom ikke dere har en av de å bidra med er ikke dette tråden for dere 😉 Det finnes utallige tråder med dårlig forhold mellom mor og bonusmor, kommenter i en av de. Anonymkode: b0a3b...e2c Det må da være lov å spørre, er oppriktig nysgjerrig. Kjenner ingen bonusmødre som bruker utrykket, men ser det noen ganger her inne. Hvorfor må man skrive bio for å skille fra bonusmor? Det er da bare å skrive mor, for det er vel ingen bonusmødre som kaller seg mor til barna heller? Hvor kommer dette bio fra plutselig? det oppstår ikke akkurat noen tvil om man skriver mor? 😅 og nei, jeg har ikke noe dårlig forhold til noen bonusmor av mine barn, ikke derfor jeg spør. Anonymkode: ae598...891 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må da være lov å spørre, er oppriktig nysgjerrig. Kjenner ingen bonusmødre som bruker utrykket, men ser det noen ganger her inne. Hvorfor må man skrive bio for å skille fra bonusmor? Det er da bare å skrive mor, for det er vel ingen bonusmødre som kaller seg mor til barna heller? Hvor kommer dette bio fra plutselig? det oppstår ikke akkurat noen tvil om man skriver mor? 😅 og nei, jeg har ikke noe dårlig forhold til noen bonusmor av mine barn, ikke derfor jeg spør. Anonymkode: ae598...891 Helt ærlig vet jeg ikke, det er ikke vanlig i min omgangskrets - men ser noen bruker det på nett, og legger ikke noe i det - antar det bare er for å spesifisere at det er biologisk mor. Siden du stilte et oppriktig spørsmål burde jeg ikke sitert deg sammen med den som sa det var for å redusere morsrollen, beklager det - jeg las de rett etter hverandre og klumpet de litt sammen 😊Det var min feil Anonymkode: b0a3b...e2c
Helene Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 Jeg hadde/har et kjempefint forhold til mine bonusbarn. Vi holder kontakt selv nå etter at jeg gikk fra faren. Gjennom årene samarbeidet jeg godt med mammaen. Vi gjennomførte blant annet konfirmasjon sammen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 23.42): (…) jeg har skjønt at stemødre bruker ofte biomor. Sikkert en måte å redusere morsrollen Anonymkode: 31efe...a30 Dette sitatet er et godt eksempel på hvorfor ting ikke fungerer en del ganger. Når folk er litt mer innstilt på samarbeid, så går det som oftest mye bedre. Anonymkode: 42ada...d59
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #11 Skrevet 24. september 2023 Jeg er god venn med min eks og liker godt hans nye samboer. Det samme gjør barna. Så jeg er heldig! Mannen min sin eks prøver jeg å ha et mest mulig nøytralt forhold til for å kunne samarbeide godt for barnas del. Hun behandler mannen min veldig stygt, så det er krevende. Anonymkode: 42ada...d59
SPOCA Skrevet 24. september 2023 #12 Skrevet 24. september 2023 Jeg har et helt greit forhold til samboers eks. Samboer og eksen hans har et anstrengt forhold, eksen hans ser ut til å akseptere meg i større grad enn han. Uansett. Jeg elsker min stesønn/bonussønn som han skulle vært min egen. Han har mange ulike diagnoser og jeg er med hele veien. Det blir sånn med et barn som krever mye oppfølging. Han er min øyesten. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå