Gå til innhold

50/50 med barnehagebarn, hvordan løste dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det brudd her, og vi må organisere samvær og alt det der. Jeg syns en uke borte fra barn på 4-5år er lenge, både for foreldre og barn. Er det noen som har hatt kortere ordninger? Blir det mer stress for barna å aldri rekke og lande en plass? Eller trenger de hyppig kontakt med oss foreldre?

Anonymkode: 087b5...be0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig i begynnelsen, jeg håper dere finner ut av det. Jeg har ikke noe fasitsvar å komme med, jeg syns også en uke var lenge..  vi hadde 50/50 på papiret, men vi bodde nærme og i praksis hadde vi det veldig flytende… Jeg vet at dette ikke er anbefalt nå, og det er met fokus på faste regler etc.. Men ærlig talt så syns jeg voksne normale folk må vurdere dette selv, uti fra seg og sine barns individuellle behov.. Våre barn er store nå, og har aldri hatt noen problemene hverken sosialt eller på skolen, og er vanlige unge voksne… Jeg tror fravær av konflikt er cluet.. ikke nødvendigvis at ting ble gjort sånn eller sånn.. Hvordan er forholdet mellom deg og far? 

Anonymkode: e3c03...ff9

• Liker 1
Skrevet

Vi begynte ikke med 50/50 før barnet var 8 år. Sånn løste vi det. Vi hadde i starten 20/80 så økte vi med en dag litt etter litt. Vi opplevde det litt trøblete å bytte samvær rett fra far til mor så vi tok bytte slik at barnet var hos en forelder til morningen før skolen og dro hjem til den andre forelderen etter skolen. Da føltes det mer normalt for barnet å lande hjemme hos den enkelte.

Anonymkode: 08bf5...91a

Skrevet

Vi hadde 50-50 fra vi gikk fra hverandre, yngste var så vidt fylt fem. Det fungerte helt fint, men vi hadde lav terskel for å møte barna også når de var hos den andre.

Anonymkode: 13c5b...653

Skrevet

En av vennene til ungen min gikk fra hverandre før barnet fylte ett. De bor nå i samme leilighetskompleks med barnehage på innergården, sånn at barnet er i samme miljø/ nabolag uansett hvem hun er hos. Tror ikke de er oppe i 50-50 ennå, men jeg har alltid vært imponert over hvor flinke de er til å samarbeide og kommunisere rundt henne. 

Anonymkode: 711c6...410

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vanskelig i begynnelsen, jeg håper dere finner ut av det. Jeg har ikke noe fasitsvar å komme med, jeg syns også en uke var lenge..  vi hadde 50/50 på papiret, men vi bodde nærme og i praksis hadde vi det veldig flytende… Jeg vet at dette ikke er anbefalt nå, og det er met fokus på faste regler etc.. Men ærlig talt så syns jeg voksne normale folk må vurdere dette selv, uti fra seg og sine barns individuellle behov.. Våre barn er store nå, og har aldri hatt noen problemene hverken sosialt eller på skolen, og er vanlige unge voksne… Jeg tror fravær av konflikt er cluet.. ikke nødvendigvis at ting ble gjort sånn eller sånn.. Hvordan er forholdet mellom deg og far? 

Anonymkode: e3c03...ff9

Vi kommer også til å bo relativt nærme og ha lav terskel for kontakt med den andre.

Forholdet er greit, han var utro men jeg var klar for skilsmisse før det så det er ikke dårlig stemning. Vi har vært sammen siden videregående og har vel bare vokst fra hverandre.

Anonymkode: 087b5...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...