AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Barnet vårt var på sommerleir i år i kommunen med stor suksess, det eneste er at vi er nysgjerrig på om det finnes sommerleir som man kan være på utenfor egen kommune. Barnet er trygg, har mange venner og ingen problemer med å bli kjent med nye, elsker tur og uteliv og kan godt være borte 5-14 dager på leir. Vi bor i nordnorge og de hadde flaks med været, men tenker det er større sannsynlighet for finvær på f.eks sørlandet, rundt Oslo eller Bergen. Finnes det noen gode tilbud til barn? Pris spiller ikke så stor rolle. Har noen erfaringer med sommercamp/leir de har vært veldig fornøyd med? Anonymkode: d87e0...09f
Daisy-love Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Har ingen konkrete leirer, men dnt har ulike tilbud for barn hele året, og vet de har hatt sommerturer også over ca en uke, eller langhelg. Ulike kristne organisasjoner har også leirer. Fra Normisjon (ACTA), via KFUK-KFUM, til blåkors, for å ta noen. En har også f.eks Røde kors, og andre frivillige organisasjoner. Noen av disse leirene som arrangeres er mer for grupper, og/eller nærområdet, andre er for de enkelte å melde seg på. Litt ulikt her. Jeg har selv erfaring både som barn på leir/turer og som leder i ulike organisasjoner.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Meld på speideren, da kommer de masse på tur 😀 Anonymkode: f54aa...14b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Meld på speideren, da kommer de masse på tur 😀 Anonymkode: f54aa...14b Enig. Hvis barnet elsker å være på tur så er speideren midt i blinken. Og her er det muligheter for speiderleirer ulike steder i Norge og i utlandet. Anonymkode: 381f2...00b
ms. Perfect Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Jeg har ikke personlig erfaring, men idrettleiren på Hove utenfor Arendal virker jo bra👍🏻
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #6 Skrevet 24. september 2023 Anbefaler å melde på 4H om de har set i din kommune. Mange leirer og fine opplevelser ❤️ Anonymkode: f47e7...e12 1
liv Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Min elsker sommerleir på Sauevika (Hvaler)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Trefoldighetskirken har feriekoloni på Filtvet, aner ikke om det har noe å si hvor man bor. Vi er ikke-religiøse, men de har hatt det flott det i flere år. Tre partier på 10 dager hver i løpet av sommeren. Man må frakte dem dit selv da, så det kan jo bli litt dyrt 😄 Anonymkode: e7463...0f8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 Vi har vært enormt fornøyd med sommerleir arrangert av dnt. Ei uke på fjelleir med jevnaldrende. Anonymkode: 9402e...b97
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 Her har mine vært med flere gang og det var helt fantastisk. Mange år etter snakker de fremdeles om ting de opplevde der. Camp Bjøntegaard: https://sommerleir.no/ Anonymkode: 8d129...ca5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 DNT ung? Det tror jeg vil være midt i blinken. Ellers finns det jo private, Tomm Murstad sjøleir, mange seilforeninger har, annen idrett har sommersamlinger, Norges musikkorpsforbund har (ikke tur og friluftsliv), AKKS, politiske partier- speider, hvis interessen er friluftsliv tror jeg DNT-ung har lengre turer åpne for alle. Anonymkode: 4c2f3...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Var selv på barneleir (og andre leire) med CISV som barn og ungdom. De tilbyr leir fra 11 år, både i Norge og i utlandet. Internasjonal barneleir hvor barn fra ulike land møtes anbefales! Anonymkode: 3f36e...948
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Tomm maurstad sjøleir 😁 Den er fantastisk! Anonymkode: 46743...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå