AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 4,5 åringen vil jeg skal sove med henne til hun sovner. Kjenner jeg begynner å bli rimelig lei av å ligge der så lenge, i et mørkt rom og bare glo. Vi har besøk i stuen så det fungerer dårlig, lagt her 1 time I kveld ble jeg irritert og sa at nå må du sove! Jeg er voksen. Jeg skal ikke legge meg nå. Det er sovetid nå! Hun gikk ut døren, og jeg stod forann døren. Skal man styre sånn med leggetid? ... uff Anonymkode: 95b7a...91e
SPOCA Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 (endret) Lite, men min stesønn krever veldig strikte rutiner (han er snart seks år). Vi legger ham alltid kl 20:15. Samboer eller jeg er da inne hos min stesønn frem til rundt kl 21:00. Vi sier ingenting annet enn god natt, slokker lyset og ligger på gulvet ved siden av senga hans. I tillegg holder vi en hånd på hodet eller hånda hans. da dette gjør ham rolig og avslappet. Vi puster tungt og "later" som vi sover. Min stesønn pleier å sovne ganske raskt, men vi ligger litt ekstra for å være sikre på at han sover. Endret 23. september 2023 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Minimalt med dilling. Dulling går greit. Anonymkode: 4fbe0...f34
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 Akkurat nok mengde dilling og dulling som gjør at han føler seg trygg og sovner. Tar omtrent fem minutter. Perfekt amount dilling og dulling, spør du meg. Anonymkode: 81924...cab 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Ingenting. Alltid blitt lagt med en klem og sang (evt kortvarig lesing da de var mindre). Har sjelden tatt mer enn 5 minutter. 3 unger, sovet natta gjennom fra de sluttet med nattamming (ca 10-11 mnd). Nå kun klem, går på småtrinnet, mellomtrinnet og ungdomstrinnet. Anonymkode: 1bc94...fa8 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Sønnen min er 4,5 år, han er i seng halv 8-8. Av og til leser jeg noen sider til han, men jeg er mye alene med flere barn har jeg ikke alltid kapasitet til å lese for han (mannen er borte 5 uker om gangen). I perioder hvor jeg er mye alene sier jeg god natt, slukker lyset og så sovner han selv. Har ikke «dullet» siden han var 2,5 og søsteren kom til verden med minstemann har jeg allerde innarbeidet at hun skal sove når hun bli lagt i sengen, så lite dulling der og gitt. Hadde ikke orket å dulle så lenge med en 4,5 åring 🙈 det er du som bestemmer! Anonymkode: 0b4cb...c44
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 Minst mulig. Vi har hatt en rutine med kveldsstell, flaske på sengen, kos og «natta, sov godt» også ut hele tiden. Vi har vært veldig heldige med to sovebabyer da, og som babyer sovnet de alltid med en gang. Eldste er snart to, og fra hun nærmet seg ett år så har det tidvis vært sånn at vi må inn igjen. Er fortsatt kjappe da. «Det er natta, sov godt», og ut igjen. Vi går ikke ut hvis hun gråter hysterisk altså, da venter vi litt. Hadde en liten periode i sommer hvor vi måtte være der til hun sovnet, men det gikk på 5-10 min. De ble født sånn, så det har vært enkelt å bare videreføre det. Barn er jo forskjellige, og noen trenger litt mer støtte, eller har trengt det, og nå er det vanskelig å slutte. Hvis du sier at du ikke kan ligge der, men at du hører henne hvis hun trenger at du kommer inn, får du evt gå da? Også får du bare gå inn og ut i en evighet de første nettene🤷🏼♀️ Jeg har ingen erfaring med det altså. Anonymkode: e1b96...72c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 Jeg regner med det var en skrivefeil, men føler det er et hav av dueller med 2-åringen. Barna sover på samme rom. Fireåringen har alltid trengt mye nærhet og støtte for å få sove(allerede som nyfødt «kjempet» han mot søvnen), så vi må være inne på rommet til han sovner, men sovner stort sett på 2 min etter nattasang. 2-åringen sovna fint på egenhånd fram til vi la dem på samme rom da hun var ca 1 år, men har vendt seg til at vi er der. Hun er i en periode der det er mye grensetesting, så legging blir mye dulling og dueller 😅 inn og ut på do f.eks. Ikke kan vi nekte heller, for 50% av gangene må hun faktisk bæsje… legging av 2-åringen tar fort 1-2 timer Anonymkode: 4809b...6ee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 Gjorde det samme som deg her også.. helt til vi fikk en baby, og da gikk det ikke lengre. Prøv å avtale tidligere på dagen at i kveld skal jeg lese ei bok, synge x antall sanger og ligge sammen med deg til alarmen på tlf ringer. Da må du henge opp klær og gjøre voksen ting Anonymkode: dc7a5...461
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 Er inne hos treåringen til den sovner. Tar ti minutter. Anonymkode: 43654...9da
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 Er med barna til de sovner. Vi pleier å lese bok og stort sett sovner de for eventyret er ferdig. Jeg vil alltid gjøre det som gir mine barn mest trygghet. Får litt vondt av hvordan du snakket til ditt barn. De trenger oss voksne. Og det er vi som har valgt å sette de til verden. Jeg har likevel forståelse for at det tidvis kan oppleves frustrerende å bruke mye tid på legging. Husk at at totalt sett er en kort periode av livet du må bruke kvelden din på legging, og at dersom barnet ditt trenger deg der, er det verdt det ❤️ Anonymkode: 41125...f2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå