Gå til innhold

Tips til litt egenpleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle småbarnsmødre, og andre mammaer. Jeg føler meg sliten, trøtt og «grå».  Jeg vil ha inspirasjon til hva man kan gjøre for å få en ekstra boost og litt påfyll i en ellers hektisk hverdag der man alltid føler seg litt sliten, bakpå og som en skygge av den man var med tanke på utseendet og sosialt liv.  
 Hva gjør dere for dere selv som gir dere energi, og en boost i hverdagen?

Anonymkode: 728f1...d89

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg farger vipper hver mnd, går til frisøren en gang iblant. Bestilt hudpleie neste mnd. Spørs jo litt hvor mye du har å rutte med.

Noen ganger er det lurt å bare låse seg inne på badet og ta en «spakveld» mens far ordner med ungene. 

Anonymkode: 61753...443

• Liker 2
Skrevet

Periodisk faste har gitt meg mer energi og bedre søvn. Drikker mye vann. Prøver å være nøye med hudpleie og sminke og sånt for å føle meg fresh. Bruker fint undertøy.

• Liker 2
Skrevet
myMa skrev (1 minutt siden):

Periodisk faste har gitt meg mer energi og bedre søvn. Drikker mye vann. Prøver å være nøye med hudpleie og sminke og sånt for å føle meg fresh. Bruker fint undertøy.

Hvor ofte/lenge faster du da? Har du gått ned i vekt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte/lenge faster du da? Har du gått ned i vekt?

Spiser lunsj kl.12 og middag kl.17. Kanskje et veldig lite måltid kl 19-20. Gikk ned 10kg på 3 måneder i våres. Stagnert litt nå, er ikke flink nok. Men holder vekta og den er lavere enn på mange år. 

• Liker 2
Skrevet
myMa skrev (Akkurat nå):

Spiser lunsj kl.12 og middag kl.17. Kanskje et veldig lite måltid kl 19-20. Gikk ned 10kg på 3 måneder i våres. Stagnert litt nå, er ikke flink nok. Men holder vekta og den er lavere enn på mange år. 

Kaffe til frokost? Hva typisk spiste du til lunsj?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaffe til frokost? Hva typisk spiste du til lunsj?

Ja. Kaffe ca kl 07. Lunsjen varierer litt men typisk noe som er proteinrikt. 1 brødskive eller 2 knekkebrød med et lass av pålegg, ofte egg, kjøttpålegg eller ost. + en av disse: skyr, proteinpudding, vaniljeyoghurt med eple og kanel/granola eller chiapudding med yoghurt og nøtter. Alltid en stor kopp te og masse vann.

• Liker 2
Skrevet

CrossFit 3 x pr uke! Det gir meg energi og litt mer overskudd. 

Anonymkode: f33f1...2c1

Skrevet

Jeg kan gjøre mye egenpleie men føler meg ikke bedre. Ser ikke mer opplagt ut av å få hudbehandling og gå til frisøren og sminke meg ser like sliten og sur ut hjelper bare bittelitt der og da..... Det eneste som hjelper meg er å være disiplinert med leggetid. Ikke være oppe i flere timer etter når barna mine  har lagt seg. Han sovner ca i 8 tia og da bruker jeg en time på og rydde unna og gjør alt klar til neste morgen og legger meg i senga uten å være på mobilen. Om jeg så ikke får sove med en gang hjelper det å ligge å slappe av å la  det gå til jeg sovner. Søvn er første prioritet. Jeg ser bedre ut når jeg får nok søvn. Føler meg bedre. Er mye mindre stresset. Mindre hårtap mindre gussen hud. Bedre fokus osv osv. Den egentiden man går glipp av etter barna har lagt seg kan man legge bort jeg innså at det er flere smutthull på dagene man får litt tid til seg selv. Pluss man er mer effektiv med gjøremål når man er opplagt og da har jeg plutseligt litt mer tid til overs. og andre dager får man plutselig flere timer alene på dagen som når barna skal ut med andre. Så fant ut at det gjør ikke så mye uansett.

Anonymkode: 9ffb9...81e

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...