AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Var i et kortvarig forhold med en mann hvor vi holdt på et halvt års tid. Det startet veldig «pang». Kontakten startet veldig bra, men så ble han stadig mere «på». Etter en stund dabbet det mer av og han trakk seg tilbake samtidig som han kom med unnskyldninger. Dette gjorde meg veldig usikker. Til slutt avsluttet han forholdet. Han har heletiden hevdet at det er «han» og ikke meg, noe jeg syntes har vært veldig rart. Hvem går i fra en de «er glad i?» Han har heletiden ønsket å være venner. Vi har hatt kontakt på snap fra tid til annen, og han «liker» det meste av mine ting som jeg legger ut. Vi har også møttes og han har kommet hjem til meg og hjulpet meg med praktiske ting. Han har likevel vært fast bestemt på at han kun har vennskapelige følelser for meg. Nå har jeg begynt å chatte med andre kandidater og vurderer å kutte ut denne eksen totalt. Problemet er at jeg fremdeles er glad i han, og fordi han har vært så snill mot meg.. Men hva hadde dere gjort? Bør jeg være venn med en eks jeg fremdeles har et godt øye til? Anonymkode: 4382b...aca
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Venn med en eks? Ja, uten problem! Venn med en eks du fremdeles har et godt øye til? Oooo… mer skeptisk….. Hva tenker du selv? Tror du den delen kan gå over, slik at dere oppriktig «bare» er venner? ( ikke bare, for venner er utrolig verdifullt )… Av og til møter man mennesker som er viktige i livet ditt, selv om de ikke har den rollen du i utgangspunktet tenkte… men det er vondt og hemmende å ha noen nære, som du alltid ønsker noe mer med - dersom det ikke kommer til å skje… Anonymkode: 56c5a...68e 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Venn med en eks? Ja, uten problem! Venn med en eks du fremdeles har et godt øye til? Oooo… mer skeptisk….. Hva tenker du selv? Tror du den delen kan gå over, slik at dere oppriktig «bare» er venner? ( ikke bare, for venner er utrolig verdifullt )… Av og til møter man mennesker som er viktige i livet ditt, selv om de ikke har den rollen du i utgangspunktet tenkte… men det er vondt og hemmende å ha noen nære, som du alltid ønsker noe mer med - dersom det ikke kommer til å skje… Anonymkode: 56c5a...68e Det er litt den jeg tenker på.. Jeg vet jo at følelsene mine vil gå over til slutt når det ikke blir gjengjeldt. Jeg tror også at det handler mye om et håp som jeg har hatt, og en illusjon over det som kunne vært, og kanskje ikke at det plent er han som person. Så er det jo slik som du sier, at folk kan ha forskjellige roller i livet. Og selv om vi ikke er sammen i dag så har hans innvirkning gjort en stor forskjell i livet mitt på godt og vondt.. Anonymkode: 4382b...aca 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 Hvordan ville du likt om daten din var venn med en eks han fortsatt hadde følelser for? Jeg og eksen er kjempegode venner. Grunnen til at vennskapet fungerer veldig bra er at vi kun har vennskaplige følelser for hverandre. Og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg synes det er kjempeherlig se han sammen med den nye kjæresten sin nå! Har møtt flere andre han har datet etter meg, og jeg synes det er hyggelig se han date andre. Anonymkode: d2f49...198
anonymbrukerxx Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 jeg skjønner hva du mener, men det virker litt som at du ubevisst vil ha han som et option i tilfelle de nye kandidatene ikke går så bra
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan ville du likt om daten din var venn med en eks han fortsatt hadde følelser for? Jeg og eksen er kjempegode venner. Grunnen til at vennskapet fungerer veldig bra er at vi kun har vennskaplige følelser for hverandre. Og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg synes det er kjempeherlig se han sammen med den nye kjæresten sin nå! Har møtt flere andre han har datet etter meg, og jeg synes det er hyggelig se han date andre. Anonymkode: d2f49...198 Jeg hadde jo ikke syntes så mye om det. Men om det utvikler seg med en ny date, så vil jo disse følelsene automatisk forsvinne. Jeg kjenner jo selv at det går opp og ned, og at jeg kjenner spenning av å prate med andre 😊 Og der er ikke jeg. Jeg får angst av å tenke på å se han med andre ☹️ Anonymkode: 4382b...aca 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 anonymbrukerxx skrev (11 minutter siden): jeg skjønner hva du mener, men det virker litt som at du ubevisst vil ha han som et option i tilfelle de nye kandidatene ikke går så bra Ja. Men han vil jo ikke. Han har sagt at han kun vil være venner, og virker fastlåst på det 😕 Anonymkode: 4382b...aca 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg hadde jo ikke syntes så mye om det. Men om det utvikler seg med en ny date, så vil jo disse følelsene automatisk forsvinne. Jeg kjenner jo selv at det går opp og ned, og at jeg kjenner spenning av å prate med andre 😊 Og der er ikke jeg. Jeg får angst av å tenke på å se han med andre ☹️ Anonymkode: 4382b...aca Hvordan kan du være så sikker på at følelsene forsvinner? og hvor langt på det utvikle seg med en ny date før du plutselig mister følelser for eksen og ikke vil løpe tilbake om sjansen skulle by seg? En annen ting er jo hvor ærlig du faktisk er med en ny date, nye dater vil jo starte som rebound... Og en tredje ting... hvor gode venner er dere, om du ikke ønsker at han skal finne seg en ny kjæreste? Anonymkode: d2f49...198
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt den jeg tenker på.. Jeg vet jo at følelsene mine vil gå over til slutt når det ikke blir gjengjeldt. Jeg tror også at det handler mye om et håp som jeg har hatt, og en illusjon over det som kunne vært, og kanskje ikke at det plent er han som person. Så er det jo slik som du sier, at folk kan ha forskjellige roller i livet. Og selv om vi ikke er sammen i dag så har hans innvirkning gjort en stor forskjell i livet mitt på godt og vondt.. Anonymkode: 4382b...aca Ja, det er ikke så enkelt - vi treffer forskjellige folk i livet vårt, som har ulike roller og påvirker oss forskjellig. Ha mennesker i livet ditt som du gjensidig gir/får noe fra, på ulike nivå. Jeg er ikke så opptatt av hva evt andre dater/partnere synes, som jeg ser andre skriver - jeg tenker ( og lever selv etter ) at trygge mennesker forstår at folk har mennesker i sitt liv av ulike grunner. De som er sjalu tolererer lite/ingenting , jeg vil ikke bli begrenset av de - men dette må du vurdere selv. Anonymkode: 56c5a...68e 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan kan du være så sikker på at følelsene forsvinner? og hvor langt på det utvikle seg med en ny date før du plutselig mister følelser for eksen og ikke vil løpe tilbake om sjansen skulle by seg? En annen ting er jo hvor ærlig du faktisk er med en ny date, nye dater vil jo starte som rebound... Og en tredje ting... hvor gode venner er dere, om du ikke ønsker at han skal finne seg en ny kjæreste? Anonymkode: d2f49...198 Man vet jo aldri. Men ut i fra tidligere erfaringer så vil følelsene forsvinne etterhvert. Følelsene har jo endret seg masse fra det ble slutt i januar, så vil nok ikke kalle en ny date for rebound. Det finnes ingen intimitet mellom oss. Men du fikk meg faktisk til å tenke på en ting. Og det er at jeg kanskje ikke er en såå god venn for han, som han «angivelig» er til meg.. Anonymkode: 4382b...aca
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, det er ikke så enkelt - vi treffer forskjellige folk i livet vårt, som har ulike roller og påvirker oss forskjellig. Ha mennesker i livet ditt som du gjensidig gir/får noe fra, på ulike nivå. Jeg er ikke så opptatt av hva evt andre dater/partnere synes, som jeg ser andre skriver - jeg tenker ( og lever selv etter ) at trygge mennesker forstår at folk har mennesker i sitt liv av ulike grunner. De som er sjalu tolererer lite/ingenting , jeg vil ikke bli begrenset av de - men dette må du vurdere selv. Anonymkode: 56c5a...68e For min del handler det ikke egentlig om hva en ny date vil tenke, men om man ville likt det hvis man selv var på den andre siden. Altså "gjør mot andre det du vil de skal gjøre tilbake". Hvis du ikke liker at daten har god kontakt med eks det er følelser for, så kan du heller ikke forvente at en date skal like at du har kontakt med en eks du har følelser for. Jeg er som sagt god venn med eksen min. Og jeg har heller ingen problemer med at typen drar ut på byen med venninner, eller om eksen hans er med på en hyttetur som jeg ikke er på... null stress! Men jeg ville ikke vært like trygg hvis jeg viste at typen min hang med noen han har følelser for. Anonymkode: d2f49...198
29_j Skrevet 23. september 2023 #12 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var i et kortvarig forhold med en mann hvor vi holdt på et halvt års tid. Det startet veldig «pang». Kontakten startet veldig bra, men så ble han stadig mere «på». Etter en stund dabbet det mer av og han trakk seg tilbake samtidig som han kom med unnskyldninger. Dette gjorde meg veldig usikker. Til slutt avsluttet han forholdet. Han har heletiden hevdet at det er «han» og ikke meg, noe jeg syntes har vært veldig rart. Hvem går i fra en de «er glad i?» Han har heletiden ønsket å være venner. Vi har hatt kontakt på snap fra tid til annen, og han «liker» det meste av mine ting som jeg legger ut. Vi har også møttes og han har kommet hjem til meg og hjulpet meg med praktiske ting. Han har likevel vært fast bestemt på at han kun har vennskapelige følelser for meg. Nå har jeg begynt å chatte med andre kandidater og vurderer å kutte ut denne eksen totalt. Problemet er at jeg fremdeles er glad i han, og fordi han har vært så snill mot meg.. Men hva hadde dere gjort? Bør jeg være venn med en eks jeg fremdeles har et godt øye til? Anonymkode: 4382b...aca Min eks kuttet meg ut da han fikk kjæreste. Betyr ikke at vi ikke er venner, men trenger man daglig kontakt med eksen? Nei?! Det var forferdelig sårt der og da. Vi har barn sammen og må ta det høyest nødvendige der, men utenom det lite. Jeg er glad for det nå, fordi jeg aldri kom over han. Idag er jeg helt over han, 2.5år etter. Trodde aldri det skulle skje. Endelig kan jeg starte nytt med en annen❤️ 1
Andro Skrevet 23. september 2023 #13 Skrevet 23. september 2023 Jeg er venn med ekser, der det ikke finnes tiltrekning eller kjærestefølelser. Jeg er definitivt ikke venn med noen jeg har noe annet enn vennskapelige følelser for. Det gir en åpning for manipulering og drama, som det er veldig greit å ikke åpne døra for.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #14 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For min del handler det ikke egentlig om hva en ny date vil tenke, men om man ville likt det hvis man selv var på den andre siden. Altså "gjør mot andre det du vil de skal gjøre tilbake". Hvis du ikke liker at daten har god kontakt med eks det er følelser for, så kan du heller ikke forvente at en date skal like at du har kontakt med en eks du har følelser for. Jeg er som sagt god venn med eksen min. Og jeg har heller ingen problemer med at typen drar ut på byen med venninner, eller om eksen hans er med på en hyttetur som jeg ikke er på... null stress! Men jeg ville ikke vært like trygg hvis jeg viste at typen min hang med noen han har følelser for. Anonymkode: d2f49...198 Jeg syns du burde analyser egne følelser i dybden først, før du tenker hva andre ønsker / ikke ønsker. På seg selv kjenner man andre 😊 Anonymkode: 56c5a...68e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #15 Skrevet 23. september 2023 Har du romantiske følelser for eksen, og det ikke er gjensidig, så kan dere ikke være venner som omgås. Dere trenger ikke å være uvenner. Bare sette vennskapet på pause til du er 100% over han. Dette er for din egen skyld, så du kan komme videre i livet ditt, og ikke være stuck i en blindvei i evigheter. Det kan virke bedre å ha LITT kontakt nå, enn ingenting. Men det er bare seigpining. Bryt helt nå. Gjør litt vondt i starten, men så blir det fortere bra! Anonymkode: e4f97...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå