Gå til innhold

Barnebidrag når begge har lav inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far ufør og mor har 550k i året.

Pga fars lave inntekt får ikke mor barnebidrag. 

Har hun rett til noe annet?

Anonymkode: ebc10...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hun er over grensa for bidragsforskudd. 

Anonymkode: a59bf...e7c

Skrevet

Hun kan søke, men tviler på det.. Hun tjener mer enn meg, og jeg får ikke noe støtte dra staten utenom vanlig barnetrygd… 

Anonymkode: 86260...f09

Skrevet

Er det slik det fungerer? At man som enslig mor ikke får trygd om far ikke har råd? Må da være en ordning som kompenserer for det far ikke har råd til? Hun har jo samme utgiftene

Anonymkode: 6a2c6...92a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det slik det fungerer? At man som enslig mor ikke får trygd om far ikke har råd? Må da være en ordning som kompenserer for det far ikke har råd til? Hun har jo samme utgiftene

Det er sånn det fungerer ja. Den som har hovedomsorgen bærer byrdene alene dersom den andre blir bidragsudyktig. Uansett hva den med omsorgen har inntekt, er den lav kan de få forskudd men det er ganske lavt.

Anonymkode: 1a47e...ade

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dersom hun tjente dårligere ville hun fått noe støtte i form av bidragsforskudd, men når man tjener 550k så tenker staten at man har råd til å ha barn alene.

Anonymkode: 15a8b...18b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bidragsforskudd kan man få men da skal man ha ganske så lav inntekt, under 350000 tror jeg. Hun skal jo i teorien klare seg fint med lønna hun har.

https://www.nav.no/bidragsforskudd#hvem

Endret av FrøkenMånestråle
La til en link
Skrevet

Hjelper nok om neste baby daddy har arbeid

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Altså, det er jo bare å la være å formere seg med en som er ufør og fattig 🤷🏼‍♀️ Man høster det man sår.

Anonymkode: 1168c...268

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Barnetrygd får alle. Bidrag mener du. Og nei,det er ingen slik ordning. 

Anonymkode: 2b43e...a69

Skrevet

Det var faktisk sånn da min eks ikke var bidragsdyktig og jeg tjente nokså nøyaktig det samme som ham, at jeg ikke fikk fullt bidragsforskudd. Jeg skulle altså ha råd, til å dekke både min og store deler av hans del, på samme inntekt som han ikke skulle ha råd til å bidra med noe…

Nei, jeg fikk ikke barn med en ufør. Han var ikke ufør da barna ble født.

Anonymkode: 9c46e...c69

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, dersom man tjener over minstegrensen , som er ca 320 000,- ? 

Anonymkode: 86260...f09

Skrevet

Nå er grensa 620k for barnebidragsforskudd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var faktisk sånn da min eks ikke var bidragsdyktig og jeg tjente nokså nøyaktig det samme som ham, at jeg ikke fikk fullt bidragsforskudd. Jeg skulle altså ha råd, til å dekke både min og store deler av hans del, på samme inntekt som han ikke skulle ha råd til å bidra med noe…

Nei, jeg fikk ikke barn med en ufør. Han var ikke ufør da barna ble født.

Anonymkode: 9c46e...c69

Du kunne hatt 0kr i inntekt, levd på sosialen og han hadde fortsatt ikke måtte bidratt med en krone. Det er ganske villt.

Anonymkode: 1a47e...ade

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dersom hun tjente dårligere ville hun fått noe støtte i form av bidragsforskudd, men når man tjener 550k så tenker staten at man har råd til å ha barn alene.

Anonymkode: 15a8b...18b

Uansett hvor mange barn man har!? 

Anonymkode: 8d42a...6c0

Skrevet

550k er vel ikke noe som regnes som "lav inntekt", det er vel rundt medianinntekt. 

Anonymkode: f54d5...14c

• Liker 1
Skrevet

Hvis han er ufør har han trolig rett til barnetillegg. Dette kan settes som bidrag, avhengig av hvor mye samvær han har

Anonymkode: d9c02...f8e

Skrevet

Men er du virkelig at 550.000 er lav inntekt?😅😂😂😂

Anonymkode: 8868b...348

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk om 3 barn i tenårene. Far har ikke samvær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er du virkelig at 550.000 er lav inntekt?😅😂😂😂

Anonymkode: 8868b...348

Ikke mye når du er alene med 3 barn nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...