AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 Rykker tilbake til start ? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/forskere-derfor-ma-vi-skrote-doen/16068680 Av miljøhensyn er vannklosettet nå utgått på dato, og da blir vel til at den gamle utedassen må renoveres, og tilbake i drift Anonymkode: 3c282...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 Snurredass er stas det da👍🏻😊 Anonymkode: dbd2a...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 Nå finnes det jo betydelig bedre løsninger. Forbrenningstoalett f.eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Det blir vanskelig i blokker og bygårder tror jeg. 20 fellestoaletter i bakgården igjen? Nei, det vil jeg ikke ha. Anonymkode: 0b4dc...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir vanskelig i blokker og bygårder tror jeg. 20 fellestoaletter i bakgården igjen? Nei, det vil jeg ikke ha. Anonymkode: 0b4dc...119 Trippel-utedoen var populer i sin tid. Vakumtoalettet (tilsvarende som nyttes på skip) kjem nok til å bli vanligere innenfor mange norske hjem / boligblokker etterkvart. Anonymkode: 3c282...5b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 19.32): Det blir vanskelig i blokker og bygårder tror jeg. 20 fellestoaletter i bakgården igjen? Nei, det vil jeg ikke ha. Anonymkode: 0b4dc...119 Kva gjer ein ikkje for miljøet? Anonymkode: 80502...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Del Skrevet 30. september 2023 Tomas77 skrev (På 23.9.2023 den 19.22): Nå finnes det jo betydelig bedre løsninger. Forbrenningstoalett f.eks. Gi meg en real utedass over forbrenningstoalett, når som helst! Anonymkode: 6772d...2d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 30. september 2023 #8 Del Skrevet 30. september 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Gi meg en real utedass over forbrenningstoalett, når som helst! Anonymkode: 6772d...2d6 Som innehaver av begge på samme hytte er jeg veldig uenig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Del Skrevet 30. september 2023 Tomas77 skrev (4 minutter siden): Som innehaver av begge på samme hytte er jeg veldig uenig. Det er helt i orden. Jeg har hatt begge deler i helårsbolig, og vet hvilken jeg foretrekker. Anonymkode: 6772d...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 30. september 2023 #10 Del Skrevet 30. september 2023 Leser egentlig folk artikkelen, eller kun overskrift? Det er ikke snakk om at man skal tilbake til utedo, men at man lager et lukket system hvor vannet renses, og avfall blir omgjort til bl.a. biogass. På denne måten forlater aldri vannet toalettsystem i huset, og man slipper å bruke store mengder nytt, rent vann, og man slipper å sende avfallet ut i sjøen. Dette er heller ikke noe som skal innføres over natten, det står at det vil koste over 300 milliarder, og vil ta opp til 150 år å få utviklet hele infrastrukturen i Norge til disse nye toalettene. Folk må lære seg å lese før de får panikk. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #11 Del Skrevet 30. september 2023 Blueberrymuffin skrev (11 minutter siden): Folk må lære seg å lese før de får panikk. Grunnsteinen i kg er jo at man aldri må lese ordentlig det som står. Man må lese deler eller legge til noe selv, og så svare ut fra det. Aldri svar på det ts skriver 😅 Anonymkode: 52a9b...b78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Del Skrevet 30. september 2023 Det er jo egentlig helt idiotisk at vi ikke gjenbruker det vannet som kan gjenbrukes. Vannet fra dusjen burde f.eks gå rett til toalettcisternen. Anonymkode: e0612...30f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Del Skrevet 1. oktober 2023 Blueberrymuffin skrev (13 timer siden): Leser egentlig folk artikkelen, eller kun overskrift? Det er ikke snakk om at man skal tilbake til utedo, men at man lager et lukket system hvor vannet renses, og avfall blir omgjort til bl.a. biogass. På denne måten forlater aldri vannet toalettsystem i huset, og man slipper å bruke store mengder nytt, rent vann, og man slipper å sende avfallet ut i sjøen. Dette er heller ikke noe som skal innføres over natten, det står at det vil koste over 300 milliarder, og vil ta opp til 150 år å få utviklet hele infrastrukturen i Norge til disse nye toalettene. Folk må lære seg å lese før de får panikk. Nei, for faen. Jeg pusser ikke tennene i dritvann, uansett hvor mye det er "renset". Anonymkode: 645c4...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #14 Del Skrevet 4. oktober 2023 Fekk installert vannklosett i huset først på begynnelsen av 60 tallet med egen oppsamlingstank 7 betongtank. Når tanken den fylt opp blei de tømt manuelt, og møkka nytta under bærbuskene, potetåkeren, og spredd utover jordet. Det var snakk om igjennbruk av møkka fra både dyr, og menneske. Idag går det meste av møkka rundt om i bygdene urensa rett i havet. Plast og anna forurensning er ein langt større trussel for både klimaet -og miljøet en møkka fra menneske og dyr. Når dyra er på beite så etterlater de seg store mengder møkk som gir god vekstnæring til både planter, og dyr. Bønder har igjennom genrasjoner spredd møkka fra dyra utover jordet, og omsider trekker det ned i jordsmonnet som igjenn føres uti elver, og vassdrag = Igjennbruk. Anonymkode: 3c282...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 7. oktober 2023 #15 Del Skrevet 7. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 13.10): Nei, for faen. Jeg pusser ikke tennene i dritvann, uansett hvor mye det er "renset". Anonymkode: 645c4...25e Alt vannet vi bruker er i et evig kretsløp, så du har nok sånn sett fylt kjeften med "dritvann" hele livet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. oktober 2023 #16 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 13.10): Nei, for faen. Jeg pusser ikke tennene i dritvann, uansett hvor mye det er "renset". Anonymkode: 645c4...25e Pusser du tenner i do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 23.33): Gi meg en real utedass over forbrenningstoalett, når som helst! Anonymkode: 6772d...2d6 Enig! I sommer var jeg sammen men en venninne på fjellhytta deres med slik forbrenningsdo. Hytta ligger så avsides at vi begge tisset bak hytta. Heldigvis var vi stort sett ute på tur på fjellet hele dagene, og jeg tror at vi begge heller fortrakk naturmetoden for det andre også, uten at vi pratet om det. Anonymkode: 05e65...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå