anonyymb Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg er veldig usikker på hva som skjer med meg så jeg skriver her så detaljert som mulig i håp om at noen kan hjelpe meg. Tusen takk til alle som leser og kan gi meg et svar ❤️ Jeg har gått på ppiller i 15 år og sluttet i juli da vi ønsket å begynne å prøve. Jeg har brukt 3 apper for å kartlegge syklus og eggløsning. 2 av appene mente jeg skulle få mensen nå på torsdag, den tredje mente jeg skulle få idag på lørdag. Jeg har hatt litt smått med kramper innimellom denne uka, og når mensen ikke kom lørdag morgen valgte jeg å ta en graviditetstest. Den ble tatt ved morgenurinen ca 8.30, og jeg hadde da en slags lett lyserosa/gul utflod i undertøyet. Testen var svakt positiv og viste plusstegnet som skal vises når man er gravid. Jeg fikk litt sjokk og opplevde et mylder av følelser. Ca en time senere var jeg på toalettet igjen og det var da veldig lite blod. Så går det enda litt tid før jeg føler det som jeg har mensen, jeg går da på toalettet og det er mye blod. Akkurat som når jeg vanligvis ville hatt mensen. Jeg forstår ikke helt om jeg er gravid, om det er festeblødning, om jeg har vært gravid og spontanabortert eller hva det kan være.. er det noen som har opplevd lignende eller vet hva som skjer med meg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 Kan være en biokjemisk graviditet, kan være hormonell blødning og at du er gravid, kan være mensen. Umulig å si, du må nesten ta en ny test i morgen å se resultatet da Anonymkode: cb470...12b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 Det er dessverre umulig å vite, og ingenting man kan gjøre noe med annet enn å vente ❤️ Anonymkode: 0bb1b...0ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Kan være kjemisk..var den en sånn blue dye test fra Clearblue? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 23. september 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 23. september 2023 Sofakona skrev (14 minutter siden): Kan være kjemisk..var den en sånn blue dye test fra Clearblue? Okei takk! Ja det var clearblue digital som viser svar innen 3 minutter.. Er det noe vits å ta ny test imorgen Hvis jeg fortsatt blør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Del Skrevet 23. september 2023 anonyymb skrev (11 minutter siden): Okei takk! Ja det var clearblue digital som viser svar innen 3 minutter.. Er det noe vits å ta ny test imorgen Hvis jeg fortsatt blør? Man kan blø uten at det er noe galt - vanligere enn mange tror... Anonymkode: 0bb1b...0ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 23. september 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 23. september 2023 Tusen takk for svar alle sammen! ❤️ Så da er det mange muligheter for mye forskjellig egentlig da.. Og jeg kan ta ny test imorgen selv om jeg blør, eller har det noe innvirkning på testen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 24. september 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 24. september 2023 Oppdatering: Jeg blør fortsatt, ganske mye nå. Tok ny test som vist gravid, og en test med ukesindikator som viste 1-2. Er det lurt å få dratt en tur til legen kanskje og få noen svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #9 Del Skrevet 24. september 2023 anonyymb skrev (2 timer siden): Oppdatering: Jeg blør fortsatt, ganske mye nå. Tok ny test som vist gravid, og en test med ukesindikator som viste 1-2. Er det lurt å få dratt en tur til legen kanskje og få noen svar? Ville nok bare avventet noen dager. Legene kan ikke se noe på eventuelt UL så tidlig eller gjøre noe med blødningene.. Eneste de eventuelt kan gjøre er å ta hcg med 2 dagers mellomrom for å se om tallene går opp eller ned. Er det en SA så ordner kroppen opp selv, hvis det er mer ufarlig blødning så går det over. Oppstår det store smerter men fremdeles positiv tester uti neste uke, ville jeg forhørt meg for en sjekk. Anonymkode: 0bb1b...0ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Del Skrevet 24. september 2023 Første gang jeg var gravid, startet mensen som vanlig, men stoppet igjen og fortsatte med spotting. Etter to dager med dette tok jeg test, som var positiv. Neste mnd var det på samme måte, og jeg trodde jeg hadde mistet. Innvendig ul viste derimot at alt var i orden. Gynekologen sa at det er relativt vanlig med menstruasjonslignende blødninger i svangerskap, men at mange ikke vet dette. Jeg hadde disse blødningene de første 4 mnd av svangerskapet. Alt i orden og barnet mitt var helt friskt. Har to barn til, men ingen blødninger i disse svangerskapene. Lykke til💕 Anonymkode: 3c535...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyymb Skrevet 24. september 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville nok bare avventet noen dager. Legene kan ikke se noe på eventuelt UL så tidlig eller gjøre noe med blødningene.. Eneste de eventuelt kan gjøre er å ta hcg med 2 dagers mellomrom for å se om tallene går opp eller ned. Er det en SA så ordner kroppen opp selv, hvis det er mer ufarlig blødning så går det over. Oppstår det store smerter men fremdeles positiv tester uti neste uke, ville jeg forhørt meg for en sjekk. Anonymkode: 0bb1b...0ac Okei, tusen takk for oppklarende svar! Jeg merker at det er mye jeg ikke vet om svangerskap og SA, blødninger og mye mer. Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare ❤️ AnonymBruker skrev (5 timer siden): Første gang jeg var gravid, startet mensen som vanlig, men stoppet igjen og fortsatte med spotting. Etter to dager med dette tok jeg test, som var positiv. Neste mnd var det på samme måte, og jeg trodde jeg hadde mistet. Innvendig ul viste derimot at alt var i orden. Gynekologen sa at det er relativt vanlig med menstruasjonslignende blødninger i svangerskap, men at mange ikke vet dette. Jeg hadde disse blødningene de første 4 mnd av svangerskapet. Alt i orden og barnet mitt var helt friskt. Har to barn til, men ingen blødninger i disse svangerskapene. Lykke til💕 Anonymkode: 3c535...0b7 Så godt å høre! Tusen takk for at du delte og forklarte så fint ❤️ Da venter jeg litt og ser an blødningene. Jeg tenkte at man kanskje skal dra til lege og undersøke med en gang man får en positiv test men da kan man vente med dette da. Når er det anbefalt å dra til lege og si at man er gravid i så fall? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Del Skrevet 24. september 2023 anonyymb skrev (4 timer siden): Okei, tusen takk for oppklarende svar! Jeg merker at det er mye jeg ikke vet om svangerskap og SA, blødninger og mye mer. Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare ❤️ Så godt å høre! Tusen takk for at du delte og forklarte så fint ❤️ Da venter jeg litt og ser an blødningene. Jeg tenkte at man kanskje skal dra til lege og undersøke med en gang man får en positiv test men da kan man vente med dette da. Når er det anbefalt å dra til lege og si at man er gravid i så fall? 🤔 Mange leger vil ikke ha deg inn før uke 12, men varierer. Ville kontaktet jordmor om 2 ukers tid for å få satt opp time der om det går rett vei. Vanligvis har man gjerne en time hos lege eller jordmor rundt uke 7-8 alt etter om leger tar deg inn eller ikke. Anonymkode: 0bb1b...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Del Skrevet 25. september 2023 Det er slitsomt å gå og ikke vite. Her ville jeg ringt legekontoret og bedt om hcg-prøver. Lykke til! Anonymkode: 399d6...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå