Gå til innhold

Isbjörn Penguin Vinterdress erfaringer ang størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store er disse dressene i størrelsen? Har ei jente på 4,5 år, som er 103 cm høy og bruker 104 i de fleste klær.

Hadde reima dress str 98 i fjor som som passet perfekt da, hun får den på seg nå, men er trang når hun bøyer seg ned. 

Spørsmålet til dere som har erfaring med Isbjörn Penguin Vinterdress, bør jeg kjøpe 98 eller 104?

Og er disse dressene så varme som de skriver? Hun er en frysepinne så trenger den varmeste dressen på markedet. Har vært fornøyd med reima, men så kom jeg over disse.

Anonymkode: 4b617...7d5

Skrevet

De er svære i strl, min passet 98 i vinter, da var han 106 cm. Det sagt ville jeg kjøpt 104, vil sikkert bli litt stor men 98 vil du kun ha ett år om du går for den.

Ellers veldig fornøyde med den, aldri opplevd at gutten min har vært kald. Den virker også veldig kjekk ift aktivitet og lek, blir ikke FOR varm.

Anonymkode: 25382...f0d

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjempestore , ville kjøpt 104

Anonymkode: 1f6d1...b10

Skrevet

Er ikke Gullkorn den varmeste?

Anonymkode: 963ca...15f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke Gullkorn den varmeste?

Isbjörn er vel best i test.

Anonymkode: 2ec51...657

Skrevet

Super dress, kjempestor i str. Hadde 104 i fjor når hun brukte 110 i andre klær. Og da hadde vi ikke en gang åpnet sømmene som forlenger armer og bein.

Anonymkode: 9a779...8d2

Skrevet

Kjøpte den, stor i størrelsen, brukte den aldri da det var helt feil passform her. Den var veldig bred/kort på en måte? Kjøpte heller Reima Stavanger igjen, og solgte Isbjörn dressen igjen. Lekse lært; ikke kjøpe alt som er best i test ett år. De bytter jo på disse resultatene hele tiden, oh mange dresser er heller ikke med. Stavanger dressen var feks ikke med når Isbjørn vant.

Anonymkode: e004e...d16

Skrevet

Reima har jo mange modeller, går du inn på siden deres så ser du hvilke som har full «pott» på varme. Vi er super fornøyd med Reima Stavanger, aldri kalde barn og aldri våte.

Skrevet

Isbjørn er det beste vi noe. Gang har kjøpt, fabtastisk kvalitet

Anonymkode: 1f6d1...b10

Skrevet

104. Vi har en gutt på 102 cm og skal bruke 104 dressen fra Isbjørn of Sweden i år. 

Anonymkode: d8263...b9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Reima har jo mange modeller, går du inn på siden deres så ser du hvilke som har full «pott» på varme. Vi er super fornøyd med Reima Stavanger, aldri kalde barn og aldri våte.

Akkurat den vi har hatt, vært veldig fornøyd. Men så har jeg lest om isbjörn dressen og den høres jo et lite hakk bedre ut, så vil gjerne teste.

Jenta her er veldig kald av seg, vi bor på en kald plass (snø 6 mnd i året) og de er mye ute i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis noen her inne har tips om de varmeste vottene tar jeg gjerne i mot tips til det! Ts her

Hadde Reima sine varmeste i fjor og reflex. De er jo varme, men jenta her blir så fort kald på spesielt fingrene. Har kjørt hjem fra barnehagen mange dager med hun hylgråtende i bilen fordi hun er så kald. Føler de i barnehagen gjør det de kan altså, men de er ute fra ca kl 13-14 på dagen til de blir hentet, så lenge det er under 15 minusgrader. De har ikke nok ansatte til bli med ett barn inn..  Noe jeg syns er helt forferdelig, men vi har prøvd, men det er visst umulig. Så hele vinteren prøver jeg å hente hun så hun ikke må være lengere ute enn én time, men noen få dager får vi det bare ikke til.. 

Har tenkt på hestra, hadde de med ullfor for et par år siden, syns ikke de var så varme da, men de var arvet, så kanskje for slitt inni?

Hva med hestra fjellvotten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis noen her inne har tips om de varmeste vottene tar jeg gjerne i mot tips til det! Ts her

Hadde Reima sine varmeste i fjor og reflex. De er jo varme, men jenta her blir så fort kald på spesielt fingrene. Har kjørt hjem fra barnehagen mange dager med hun hylgråtende i bilen fordi hun er så kald. Føler de i barnehagen gjør det de kan altså, men de er ute fra ca kl 13-14 på dagen til de blir hentet, så lenge det er under 15 minusgrader. De har ikke nok ansatte til bli med ett barn inn..  Noe jeg syns er helt forferdelig, men vi har prøvd, men det er visst umulig. Så hele vinteren prøver jeg å hente hun så hun ikke må være lengere ute enn én time, men noen få dager får vi det bare ikke til.. 

Har tenkt på hestra, hadde de med ullfor for et par år siden, syns ikke de var så varme da, men de var arvet, så kanskje for slitt inni?

Hadde du reflex sine med ullfor?

Tror nok jeg ville gått for Hestra, men en av de med primaloft inni.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du reflex sine med ullfor?

Tror nok jeg ville gått for Hestra, men en av de med primaloft inni.

Ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkar ❤️ Men er du sikker på hun har nok klær på kroppen? Hvis kroppen er kald så går jo blodet fra fingre og tær først for å holde indre organer varme, og da fryser man lett på hender og føtter. Når det blir så masse minusgrader er det jo kjempekaldt uansett da, skal godt gjøres å holde varmen så lenge da.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stakkar ❤️ Men er du sikker på hun har nok klær på kroppen? Hvis kroppen er kald så går jo blodet fra fingre og tær først for å holde indre organer varme, og da fryser man lett på hender og føtter. Når det blir så masse minusgrader er det jo kjempekaldt uansett da, skal godt gjøres å holde varmen så lenge da.

Ja, både 2 og 3 lag med ull under dressen. Jeg var/er akkurat sånn selv, så er vel bare noen av oss som er sånn 😏

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, både 2 og 3 lag med ull under dressen. Jeg var/er akkurat sånn selv, så er vel bare noen av oss som er sånn 😏

Er hun i aktivitet? man blir mest kald av å holde seg i ro. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er hun i aktivitet? man blir mest kald av å holde seg i ro. 

Ja hun er veldig aktiv. Men sitter sikkert i snøen med noen mer rolige leker innimellom. Men hun blir sånn når vi går skitur også, selv om hun går selv, da må vi ta av hun votter, sko og sokker og ha de innunder vår klær på huden. Etter 10 minutter er hun klar igjen.

Skrevet

Hestra votter er gull. De beste vottene vi har hatt til barna

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hestra votter er gull. De beste vottene vi har hatt til barna

Hvilken type da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...