AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 Vi skal gifte oss borgerlig uten venner og familie tilstede. Vi hadde egentlig ikke tenkt til feire i det hele tatt, men så tenkte vi at det hadde vært hyggelig med en middag for familien. Jeg lurer på om må vi invitere alle tanter onkler og søskenbarn? Vi har tilsammen 25 tanter, onkler, og søskenbarn. Vi treffer mange av dem svært sjeldent. Føler det er urettferdig å invitere dem vi har mye kontakt og ikke dem som vi treffer sjeldent. Vi ønsker oss en liten og hyggelig middag med bare de nærmeste. Hvis vi inviterer alle så blir vi 42 stykk. Hva tenker dere? Anonymkode: c7668...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 Vi inviterte kun tanter og onkler siden vi har mange søskenbarn til sammen. Men jeg hadde også ei kusine jeg er nær og han hadde en fetter som og var forlover. Anonymkode: dd748...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 Dere trenger ikke å invitere søskenbarn. Eventuelt kan dere invitere søskenbarn, men ikke tanter og onkler. Anonymkode: b7705...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Nei, dere trenger ikke invitere alle. Men hadde jeg hatt så få som 25 hadde jeg nok invitert alle eller ingen Anonymkode: 5ac28...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Del Skrevet 23. september 2023 Vi inviterte foreldre, søsken, nieser og nevøer. Ingen tanker, onkler eller søskenbarn. Anonymkode: 0311b...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Del Skrevet 23. september 2023 man bestemmer helt selv hvem man inviterer. moren min blir ikke invitert Anonymkode: 5be7b...f0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Del Skrevet 23. september 2023 Man må ikke invitere alle, men det er kanskje mest naturlig at man eventuelt inviterer alle eller ingen i en bestemt "gruppe" - altså hvis man har tre søskenbarn som er søsken, inviterer man enten alle tre eller ingen av dem (så fremt ingen av dem mer går i kategorien venninne/kamerat). I samråd med svigerfar inviterte vi ingen på hans side av familien. De bor på en annen kant av landet, er mange og mannen hadde på det tidspunktet kun truffet dem en håndfull ganger i løpet av da 30 år - jeg har totalt truffet noen av dem ved ett enkelt tilfelle siden 1995. Nå har ikke vi voldsomt med venner heller, så det var ikke sånn at noen av dem ble prioritert bort grunnet andre, "viktigere" gjester, men i et nokså lite bryllup hadde den siden av familien (tanter, onkler og søskenbarn med partnere) utgjort halve gjestelista. Anonymkode: 489ba...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvorfor inviterer du ikke moren din? Anonymkode: 321a4...73b den lista er veldig lang hun har fint bett om det helt selv virker ikke som hun bryr seg en drit om det heller har prøvd og gitt hun opp til flere sjanser men hun ødelegger for seg hver eneste gang så nå gidder jeg ikke mer Anonymkode: 5be7b...f0d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 24. september 2023 #9 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg tenker det er helt greit å invitere dem man har kontakt med. Dette gjelder fotsåvidt både tanter og onkler, og søskenbarn. Det eneste som ikke er greit, er å utelate en person/et lite mindretall. Ingen av oss har veldig stor slekt, men vi endte med å invitere alle tanter og onkler, og så de av søskenbarna vi har noe kontakt med. Tenker også det er greit ikke å bli invitert til mannens søskenbarn jeg aldri har møtt(og motsatt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Del Skrevet 25. september 2023 On 9/23/2023 at 5:04 PM, AnonymBruker said: Jeg lurer på om må vi invitere alle tanter onkler og søskenbarn? Vi har tilsammen 25 tanter, onkler, og søskenbarn. Vi treffer mange av dem svært sjeldent. Anonymkode: c7668...27b Jeg ville synes det var litt merkelig å invitere f.eks. 23 av 25 onkeltantersøskenbarn. Men 1-10 av 25 ville jeg ikke stusse ved i det hele tatt. Anonymkode: 40139...743 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 25. september 2023 #11 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 17.04): Vi skal gifte oss borgerlig uten venner og familie tilstede. Vi hadde egentlig ikke tenkt til feire i det hele tatt, men så tenkte vi at det hadde vært hyggelig med en middag for familien. Jeg lurer på om må vi invitere alle tanter onkler og søskenbarn? Vi har tilsammen 25 tanter, onkler, og søskenbarn. Vi treffer mange av dem svært sjeldent. Føler det er urettferdig å invitere dem vi har mye kontakt og ikke dem som vi treffer sjeldent. Vi ønsker oss en liten og hyggelig middag med bare de nærmeste. Hvis vi inviterer alle så blir vi 42 stykk. Hva tenker dere? Anonymkode: c7668...27b Vi inviterer bare foreldre, søsken og egne barn. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #12 Del Skrevet 25. september 2023 Ingen andre enn dere som bestemmer det. Dere kan invitere akkurat de dere vil, og utelate akkurat de dere vil. Anonymkode: 0f369...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #13 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville synes det var litt merkelig å invitere f.eks. 23 av 25 onkeltantersøskenbarn. Men 1-10 av 25 ville jeg ikke stusse ved i det hele tatt. Anonymkode: 40139...743 Enig i denne Anonymkode: f0b09...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #14 Del Skrevet 25. september 2023 Jeg vil si det kommer litt an på hvor stor andel de dere inviterer utgjør. Det kan bli litt trist om dere inviterer 8/10, da kan man la de to siste bli med og, men inviteres 5 av 10 er det tydelig at det er et lite utvalg som kommer. Anonymkode: ce2c1...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #15 Del Skrevet 30. september 2023 Helt opp til dere. Men hadde det vært meg og skulle velge mellom en gruppe, så hadde jeg invitert min generasjon (altså søskenbarn) foran tanter og onkler. Anonymkode: 256b8...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå