AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 I flere år har jeg hatt problemer med rumling i magen som resultat av dårlige spisevaner. Dette har resultert i at jeg har sittet mye på do og presset hardt fordi jeg trodde det ville hjelpe. Jeg har egentlig kjent på en rar følelse i anus i flere år i ny og ne, men den siste uken har denne ubehagelige følelsen vært hyppigere og verre. Etter litt søk på nettet kan det virke som jeg har hemoroider. Når man presser, "vrenger" anusen seg litt ut, og da så jeg noe lilla/rødt på innsiden av anus. Jeg tror dette er en blodåre. Både noen av symptomene og årsakene til hemoroider passer til meg, så derfor er jeg ganske sikker på at det er hemoroider jeg har, og ikke noe annet, men jeg har aldri blødd, så det er den eneste grunnen til at jeg tror det kanskje kan være noe annet. Bør jeg gå til lege umiddelbart, eller kan jeg se det ann iløpet av noen uker? Tarmkreft er jo ikke veldig vanlig for folk under 25 år Anonymkode: 1d070...dee
enkefru Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 (endret) Så sant det ikke smerter eller blør, tenker jeg du kan se an litt, eller du kan bestille time hos legen din nå, for antagelig tar det uansett tid å få time… for det kan jo utvikle seg også, så greit å få sjekket. Endret 23. september 2023 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Hvis det ikke er bedre eller det er verre innen fredag neste uke ville jeg ringt til legen og fått time så fort som mulig. Når jeg har hatt sånn så har det tatt 2-4 dager før det har blitt bedre Anonymkode: 1364a...946
Grüner Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I flere år har jeg hatt problemer med rumling i magen som resultat av dårlige spisevaner. Dette har resultert i at jeg har sittet mye på do og presset hardt fordi jeg trodde det ville hjelpe. Jeg har egentlig kjent på en rar følelse i anus i flere år i ny og ne, men den siste uken har denne ubehagelige følelsen vært hyppigere og verre. Etter litt søk på nettet kan det virke som jeg har hemoroider. Når man presser, "vrenger" anusen seg litt ut, og da så jeg noe lilla/rødt på innsiden av anus. Jeg tror dette er en blodåre. Både noen av symptomene og årsakene til hemoroider passer til meg, så derfor er jeg ganske sikker på at det er hemoroider jeg har, og ikke noe annet, men jeg har aldri blødd, så det er den eneste grunnen til at jeg tror det kanskje kan være noe annet. Bør jeg gå til lege umiddelbart, eller kan jeg se det ann iløpet av noen uker? Tarmkreft er jo ikke veldig vanlig for folk under 25 år Anonymkode: 1d070...dee Høres ut som hemorroider, ja. Det er ikke farlig og du kan kjøpe stikkpiller og salve reseptfritt på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå