mannor Skrevet 23. september 2023 #41 Del Skrevet 23. september 2023 Selvbetjeningskasser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #42 Del Skrevet 23. september 2023 Bruker alltid betjent kasse. For det første fordi jeg er motstander av trenden i samfunnet der mer og mer blir automatisert, og livet vårt bare blir til algoritmer og koder i en database i stedet for møter med medmennesker. For det andre fordi det ikke er mulig å betale med kontanter i selvbetjent kasse. For det tredje fordi jeg ikke vil komme i en situasjon hvor jeg blir beskyldt for tyveri fordi jeg ved en feiltakelse har glemt å scanne en vare eller tastet koden for feil merke bananer (dette skjedde faktisk med noen på Meny på Farmandstredet i Tønsberg) - at ting blir riktig slått inn i kassa får butikken ta ansvar for. Anonymkode: 8f5c0...138 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #43 Del Skrevet 23. september 2023 Selvbetjent. Ofte mye mer effektivt. Men på butikken jeg vanligvis handler har de nå stengt de selvbetjente kassene. For mye tyveri. Anonymkode: 408e5...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 23. september 2023 #44 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent kasse går mye fortere så foretrekker det, men er det kø går jeg i selvbetjent. Har jeg noen få varer kan jeg også fint gå i selvbetjent, men er den betjente kassa ledig går jeg alltid der først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #45 Del Skrevet 23. september 2023 Siljes_tanker skrev (2 timer siden): Betjent. Prinsipp. Vil ikke godta å bli ransaket uten grunn Ransaket? Aldri opplevd og jeg bruker selvbetjeningskasse mye Anonymkode: f5927...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 23. september 2023 #46 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg bruker selvbetjent kasse 99% av gangene. Jeg liker å kunne skanne varene med selvskanneren mens jeg går igjennom butikken og jeg får pakket varene skikkelig og ordentlig i ro og mak. Jeg har flere ganger opplevd det som stressende når jeg har gått i betjent kasse med masse varer, for da må man forte seg å pakke varene pga neste kunde i køen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #47 Del Skrevet 23. september 2023 Selvbetjente kasser er en guds gave til oss introverter som ikke ønsker å forholde oss til flere mennesker enn nødvendig. Å stå å se på personen i kassa scanne alle varene og så pakke inn i et stressjag etterpå slik at nestemann skal få plass til sine varer er aldri spesielt gøy. Velger faktisk butikkene jeg handler på etter om de har selvbetjente kasser elle ikke. Anonymkode: 4f1b2...659 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #48 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Velger faktisk butikkene jeg handler på etter om de har selvbetjente kasser elle ikke. Jeg også 🙌 Anonymkode: b76be...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly70 Skrevet 23. september 2023 #49 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent! Har aldri brukt ubetjent, kun fordi at jeg ikke jobber der Om det blir rabatt for å betjene seg selv, skal jeg heller vurdere det (men tviler på om jeg ville brukt det uansett da)! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #50 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva foretrekker du og hvorfor? Anonymkode: 62cca...9ca Har jeg max 2-3 varer og det er kø i betjent kasse eller ingen ansatte i kassa bruker jeg selvbetjent. Er det ikke kl eller jeg har mer enn 3 varer går jeg alltid i betjent. Jeg gidder ikke ta risikoen ved å slå inn feil vare eller passe på at alle 35 varene er riktig slått inn. Det er de ansatte sin jobb. Skal jeg bruke selvbetjent må jeg få noe igjen for det. Om jeg har to varer og det er 4 i køen med full vogn får JEG noe igjen for å scanne selv; tiden min. Har jeg flere varer veies tidstapet opp mot risikoen for feil og ydmykelsen det innebærer, og da veier sjansen for ydmykelse tyngst og jeg venter i køen. Den dagen de setter ned prisen i selvbetjent med 5%, evt øker prisene i betjent kasse med 5%, da skal jeg ta meg tid til å gjøre jobben selv. Ikke før. Anonymkode: a04d6...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #51 Del Skrevet 24. september 2023 Handler for det meste med Oda, men de gangene jeg skal ha noen småting velger jeg butikkene med selvbetjening, selv om de er litt dyrere. Har sjelden blitt tatt i kontroll, og er det kontroll så er det scanning av tre tilfeldige varer og ferdig. Og er alltid ærlig i selvbetjeningskassa. Men det jeg lurer på er hva de butikkansatte foretrekker at vi gjør? Foretrekker de at vi velger selvbetjening, eller får det dem til å savne den type kundekontakt? Anonymkode: 795d0...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #52 Del Skrevet 24. september 2023 Selvbetjent. Spesielt Obs! med sin geniale håndscanner liker jeg. Er introvert og foretrekker å snakke minst mulig med fremmede. Jeg skjønner ikke problemet med å skulle scanne feil varer? De fleste varer har jo en strekkode. Jeg har greid å trykke på feil produkt fra frukt eller grøntdisken i farten, men da trykker jeg på for å få hjelp av betjening og så fikse de opp i det. Anonymkode: 49551...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #53 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Selvbetjent, alltid. Vil handle i fred uten å snakke med noen, regne sammen hva det blir i ro og fred, kunne sjekke at prisene stemmer i kassa/butikk og hvis jeg handler noe privat kan det forbli privat. Anonymkode: b76be...663 Samme her. Anonymkode: b2661...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #54 Del Skrevet 24. september 2023 Alltid selvbetjent. Kjappere, enklere, jeg slipper å snakke med folk, slipper å pause lydbok/musikk. Jeg gjør det selv med alkohol hvor en ansatt da må komme og sjekke alderen min (for å legge igjen fingeravtrykk er 100% uaktuelt). Er alltid ærlig og scanner alt, så hvis de skulle ha lyst til å sjekke varene mine må de bare gjøre det, har kun opplevd det noen få ganger på alle disse årene. Anonymkode: a1f9a...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #55 Del Skrevet 24. september 2023 Foretrekker selvbetjent. er introvert, har angst og synes småpjatting er krevende. Anonymkode: 21ad7...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #56 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler for det meste med Oda, men de gangene jeg skal ha noen småting velger jeg butikkene med selvbetjening, selv om de er litt dyrere. Har sjelden blitt tatt i kontroll, og er det kontroll så er det scanning av tre tilfeldige varer og ferdig. Og er alltid ærlig i selvbetjeningskassa. Men det jeg lurer på er hva de butikkansatte foretrekker at vi gjør? Foretrekker de at vi velger selvbetjening, eller får det dem til å savne den type kundekontakt? Anonymkode: 795d0...7e2 Når jeg jobbet i butikk foretrakk jeg at kundene brukte selvbetjeningskassene da jeg hadde så mange andre ting å gjøre. som å hjelpe kunder i posten, sette ut varer, rydde i butikken osv. Anonymkode: a39f2...2a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 24. september 2023 #57 Del Skrevet 24. september 2023 Kommer ann på hvor mye varer jeg har. Skal jeg bare kjøpe 2-3 ting, går jeg gjerne i selvbetjent kassen. Ukeshandler jeg, går jeg i betjent kasse 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. september 2023 #58 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvbetjent. Spesielt Obs! med sin geniale håndscanner liker jeg. Er introvert og foretrekker å snakke minst mulig med fremmede. Jeg skjønner ikke problemet med å skulle scanne feil varer? De fleste varer har jo en strekkode. Jeg har greid å trykke på feil produkt fra frukt eller grøntdisken i farten, men da trykker jeg på for å få hjelp av betjening og så fikse de opp i det. Anonymkode: 49551...3f4 For meg er det helt uforståelig at de andre kjedene ikke følger opp dette. Helt fantastisk ordning. Og jeg er helt sikker på at jeg ville ha klart å snakke meg ut av en situasjon med feil-skanning. Man passer på at spesielt dyre varer er korrekt skannet, og har du da bommet på en melk eller et rømmebeger, vil man bli tilgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. september 2023 #59 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg foretrekker selvbetjent der det finnes, men har Rema1000 uten selvbetjening, men veldig hyggelig ansatte som nærbutikk, derfor velger jeg ofte å handle her. Meny har selvbetjening og der handler jeg som regel så lite at det er kjappere enn kassekø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #60 Del Skrevet 24. september 2023 Selvbetjent. Jeg har jobbet mange år i butikk, så jeg har vel rytmen i hendene. Ellers når jeg handler alkohol så går jeg av og til i betjent da det er irriterende å vente på de butikkansatte når selbetjenkassa blinker rødt.. Anonymkode: e5b9f...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå