Kalikalinka Skrevet 23. september 2023 #21 Del Skrevet 23. september 2023 Liker best betjente kasser, synes personlig det er både hyggelig og mindre stressende. Og så er jeg en veldig høflig og blid kunde, og noe må jeg jo bruke den egenskapen til også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #22 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg synes selvbetjente kasser er bra, men jeg blir "alltid" tatt ut i stikkontroll eller så har jeg 18 års varer som må godkjennes. Og siden det tar så lang tid før en ansatt ordner opp så ender jeg stort sett med betjente kasser. Anonymkode: 3964e...53b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #23 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent. Jeg vil ikke at slike arbeidsplasser skal forsvinne, for det er en type arbeid studenter kan få som deltidsjobb. Selv om vi trenger flere i helsesektoren, så er det ikke de som jobber i butikk som vil eller kan begynne innen helse. Anonymkode: 76cc8...21a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #24 Del Skrevet 23. september 2023 Har en coop xtra på ene siden av veien (selvbetjening) og en kiwi på andre siden av veien (betjent kasse) Må stort sett ha snus og det er irriterende å stå å vente på den godkjenning som tar evig tid for det er jo tilsvarende 0 mennesker i kasseområdet så kan likegjerne ha betjente kasser. Så da går jeg stort sett på kiwi, det tar alltid halvparten av tiden da det alltid er noen i kassa. Veldig hyggelig betjening også så det er alltid kjekt å handle der😊 Anonymkode: a0dac...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #25 Del Skrevet 23. september 2023 Foretrekke selvbetjening. Går som regel fortere og liker og gjøre ting selv. Også fordel å slippe å ta ut ørepropper og snakke med noen. Å gå på butikken er ganske ubehagelig for meg generelt da jeg har en spiseforstyrrelse, så da er det litt deilig å slippe å ha noen rundt meg med matvarene jeg skal kjøpe. Selv om jeg bare kjøper vanlig mat da, men hode og tanker er rare😅 Anonymkode: a39f2...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #26 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Betjent. Jeg vil ikke at slike arbeidsplasser skal forsvinne, for det er en type arbeid studenter kan få som deltidsjobb. Selv om vi trenger flere i helsesektoren, så er det ikke de som jobber i butikk som vil eller kan begynne innen helse. Anonymkode: 76cc8...21a I ene butikken jeg bor, er en stor butikk med mange selvbetje kasser. Men der steller folk seg i kø i kassa. Eneste problemet er at den person som står der har også ansvar for posten. Blir veldig lange køer. Anonymkode: 6ae20...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #27 Del Skrevet 23. september 2023 På selvbetjent trenger man ikke å betale for alt Anonymkode: 96a64...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #28 Del Skrevet 23. september 2023 Selvbetjente. Kortere kø. Liker å pakke mens jeg scanner og kan stå i min egen verden da. Blir sjeldent plukket ut til kontroll og de få gangene så ser de ikke gjennom alt jeg har handlet engang. Ser ikke noe forskjell på å bruke de enn å fylle drivstoff selv, bruke nettbank, kjøpe billetter i en app, plukke varene fra hyller selv etc etc. Men folk glemmer at en gang stod vi i kø i banken eller på posten for å betale regninger, kjøpmannen stod bak disken og hentet varer til oss +++. Ingen av butikkene jeg bruker som har fått selvbetjente kasser har mindre ansatte på jobb, de gjør bare andre ting. Anonymkode: 3a440...d58 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 23. september 2023 #29 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) Selvbetjent, uten unntak. Jeg ønsker ikke å forholde meg til folk mer enn nødvendig og det er ikke min plikt å sørge for andres arbeidssituasjon, det ansvaret ligger på arbeidsgiver. Noen tror og tenker at når noe velger selvbetjent så støtter man ikke butikkpersonalet, dette er bare tull. Verden er i stadig endring - også de ulike yrkene. Noen yrker vil forsvinne mens andre kommer til, ikke noe dramatikk i det. Mennesker vil aldri bli overflødige men vi må være tilpasningsdyktige og tåle at ingenting er for evig. Endret 23. september 2023 av Nekinn@ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #30 Del Skrevet 23. september 2023 Liker også å pakke mens jeg scanner og lettere å sjekke rett pris. Var i Danmark i sommer der veies alle varer som scannes inn. En må velge pose først smart system. Anonymkode: 0e479...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Grinch Skrevet 23. september 2023 #31 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) . Endret 8. april av The Grinch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #32 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent Anonymkode: f4a0b...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #33 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent. Jeg har 4 matbutikker i rimelig nærhet av der jeg bor, hvorav to er Rema, og de har ikke selvbetjente kasser. Min foretrukne butikk er en av disse to, så det gir jo seg selv.Coop-butikken har selvbetjente kasser, men jeg foretrekker de to betjente her da det alltid er masse rot i de selvbetjente. Kiwi-butikken har heller ikke selvbetjente kasser. Det hender jeg kjøper lunsj på en Menybutikk i nærheten av jobben og der hender det at jeg bruker selvbetjent løsning, men det tar lenger tid enn i betjent kasse siden jeg kjøper salat fra salatbaren (pluss dressing pluss rundstykke) og jeg bruker lenger tid på å taste meg gjennom sammenlignet med betjent kasse uten kø (som det sjeldent er). Noe av det handler sikkert om at jeg ikke er dreven på selvbetjent, men også at det er mange trykk for å komme seg til riktige produkter, scanne trumf-kort osv. Anonymkode: 26489...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 23. september 2023 #34 Del Skrevet 23. september 2023 jabx skrev (49 minutter siden): Men du liker tydeligvis å stå i kø! Har ikke denne tråden vært laget flere ganger nå etter hvert? Nei, absolutt ikke. Men på de butikkene jeg handler, så har de ofte to betjente kasser ved behov. Og så er det jo veldig mange som velger selvbetjent kasse, så blir lite kø 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. september 2023 #35 Del Skrevet 23. september 2023 Nå bruker jeg alltid betjent - jeg har for mye problemer med svimmelhet og dårlig balanse til at jeg klarer å stå og scanne selv. Før foretrakk jeg selvbetjente, det går som regel raskere og er mindre kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #36 Del Skrevet 23. september 2023 Betjent. Om jeg gjør en feil kan de anklage meg for å stjele. Anonymkode: acce1...0b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #37 Del Skrevet 23. september 2023 Selvbetjent. Går raskere, som regel ingen kø. Og hvis noe slår inn til feil pris kan jeg droppe det uten å måtte klage til et menneske. Blir også mindre stresset når jeg skal slå inn rabattkoder, pantelapper osv siden det nesten aldri er kø bak meg. Anonymkode: 52e05...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #38 Del Skrevet 23. september 2023 Begge deler. Selvbetjent når jeg handler lite, betjent når jeg handler mye. Anonymkode: b8aaf...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 23. september 2023 #39 Del Skrevet 23. september 2023 Foretrekker betjente kasser fordi jeg ikke gidder å gjøre det selv. Bortsett fra på Obs, der har de lagt det opp så greit at der gjør jeg det alltid selv, helt genialt å gå rundt å skanne og pakke posen etter kategori. Ellers så går jeg som regel alltid i betjente kasser så lenge jeg ikke må stå i kø for lenge, har jeg få ting og ikke må stå i kø så kan jeg ta ubetjent altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. september 2023 #40 Del Skrevet 23. september 2023 Prøver å bruke betjent om jeg har tid. Dette for å sikre arbeidsplassene på den lokale butikken. De virker som hyggelige og greie folk som legger mye i god service. De fortjener ikke å bli byttet ut med teknologi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå