Gå til innhold

Andre godt voksne her som har en virkelig dysfunksjonell familie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har jeg lite kontakt med alle i min nærmeste familie.

Både foreldre og søsken ( 2søstre) er overfladiske og har aldri støttet meg emosjonelt på noe plan. Jeg har vært i psykiatrien mye grunnet svik og har vært helt alene alltid.

Det eneste noen av familiemedlemmene har gjort til tider er å gi penger og gaver for "støtte".

Har ingen eller lite kontakt med samtlige.

Vet det finnes alltid noen rare mennesker i hver familie,men andre som har mange slike familiemedlemmer som meg?

Føler seg ofte ensom. 

Anonymkode: 61eeb...fd5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min familie er også dysfunksjonell,  vi snakker såvidt med hverandre, men det går helt fint.

snakket ikke med min mor de siste 10årene hun levde. snakker overfladisk med min far og mine søsken,men det er da ikke deres oppgave å passe på min psyke.  Det er min egen oppgave samtidig har jeg normale venner. Familien min er kanskje rar, men uten mine rare foreldre ville jeg ikke blitt født så prøver se det positive i det.

Du får velge dine egne venner istedenfor

Anonymkode: 351cb...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de fleste fra dysfunksjonelle familier :hoho:Mye rart der ute, ass. 

Anonymkode: c952f...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Både foreldre og søsken ( 2søstre) er overfladiske og har aldri støttet meg emosjonelt på noe plan. Jeg har vært i psykiatrien mye grunnet svik og har vært helt alene alltid.

Det eneste noen av familiemedlemmene har gjort til tider er å gi penger og gaver for "støtte".

Vet det finnes alltid noen rare mennesker i hver familie,men andre som har mange slike familiemedlemmer som meg?

Føler seg ofte ensom. 

Sikker på at ikke familien er fuksjonell, og du er dysfunksjonell?

Anonymkode: cae1a...1bc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man blir lett dysfunkjsonell av å vokse opp i en dysfunksjonell familie. En funksjonell familie ville tatt godt vare på et dysfunksjonelt familiemedlem og var det kun TS som var dysfunksjonell ville nok ikke TS følt seg så ensom og kalt familien sin overfladisk. 

Det er vondt å omgås overfladiske mennesker om man ikke liker å være overfladisk selv. Når man har følelsesmessige behov, vil man fort føle seg avvist av slike mennesker. Det er ekstra vondt når det er familie. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Føler seg ofte ensom. 

Ja, bare at vi har mye kontakt. Men det er lite som er "normalt" og mye som er dysfunksjonelt selv om vi har mye kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dysfunksjonelle foreldre, men jeg har regelmessig kontakt med de. Jeg ble plassert i fosterhjem da ting virkelig begynte å bli vanskelig, så barndommen min har vært relativ grei og jeg har greid meg fint som voksen. 

Foreldrene mine er ikke slemme, og er veldig glad i meg og stolt av meg. Men de fungerer bare ikke som voksne ansvarlige mennesker. 

Anonymkode: 74fc1...314

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst med en paranoid schizofren mor, en far som døde før jeg ble født. Har vært hos noen avlastningshjem før eldste søster og svoger ble fosterforeldre for meg men der var det en svoger som misbrukte meg grovt. 4 søsken som er helt ulik meg selv og vi har ingen kontakt bortsett fra hun ene søsteren som har litt sporadisk og overfladisk kontakt helst oppunder jul.

Har vært en del til psykolog ja.

Men det går bra med meg nå, utdannelse, jobb, samboer gode venner og har det ganske ok i livet. Men det beste jeg gjør for meg selv i livet mitt er å ikke ha noe kontakt med familien. Og det er innimellom fortsatt sårt, som et sår som åpnes opp som gjør vondt at familien min ikke er som alle andre rosenrøde familier, spesielt i høytider 

Anonymkode: fba4d...e8f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

På hvilket grunnlag tror du en emosjonell  moden person er dysfunksjonell,mens en UMODEN emosjonell person er funksjonell? Spent på svar😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFP skrev (31 minutter siden):

Man blir lett dysfunkjsonell av å vokse opp i en dysfunksjonell familie. En funksjonell familie ville tatt godt vare på et dysfunksjonelt familiemedlem og var det kun TS som var dysfunksjonell ville nok ikke TS følt seg så ensom og kalt familien sin overfladisk. 

Det er vondt å omgås overfladiske mennesker om man ikke liker å være overfladisk selv. Når man har følelsesmessige behov, vil man fort føle seg avvist av slike mennesker. Det er ekstra vondt når det er familie. 

Takk.🤗 Hun over her må være en bitter trist person så det går bra,hun er klassisk eksempel på enten en person som sliter med seg selv, eller bare dessverre lite smart...🙉

Du har helt rett. Min familie veier alt i penger, reiser og hvem har mest....

Jeg har brukt flere år samle inn penger til mennesker og dyr i nød. Jeg er i kontakt med mine egne følelser. Jeg hjelper andre følelsesmessig tross store sår selv.

Familien min ser meg ikke. De forstår kun seg selv. Alt handler om en ting:  fasade. 

De er dysfunksjonelle. Ikke motsatt.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oppvokst med en paranoid schizofren mor, en far som døde før jeg ble født. Har vært hos noen avlastningshjem før eldste søster og svoger ble fosterforeldre for meg men der var det en svoger som misbrukte meg grovt. 4 søsken som er helt ulik meg selv og vi har ingen kontakt bortsett fra hun ene søsteren som har litt sporadisk og overfladisk kontakt helst oppunder jul.

Har vært en del til psykolog ja.

Men det går bra med meg nå, utdannelse, jobb, samboer gode venner og har det ganske ok i livet. Men det beste jeg gjør for meg selv i livet mitt er å ikke ha noe kontakt med familien. Og det er innimellom fortsatt sårt, som et sår som åpnes opp som gjør vondt at familien min ikke er som alle andre rosenrøde familier, spesielt i høytider 

Anonymkode: fba4d...e8f

Ja høytider er kipt,eller når du møter dem som har de gode trygge familiene. Jeg havnet på sykehus for noen år siden, var dypt deprimert...

Jeg fikk blomster,penger og god bedring kort....,men ingen spurte meg om noe. Utenom " ojjj" off!!! Å nei god bedring 🙈🙈🙈

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhode ingen kontakt med familien min og har ikke hatt det på over 30 år.

Anonymkode: 8ea59...62c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har overhode ingen kontakt med familien min og har ikke hatt det på over 30 år.

Anonymkode: 8ea59...62c

Men du har nok en god mann da?

Eller helt alene?

Kan jeg spør hvorfor du ikke har kontakt. Godt føle seg mindre alene....

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja høytider er kipt,eller når du møter dem som har de gode trygge familiene. Jeg havnet på sykehus for noen år siden, var dypt deprimert...

Jeg fikk blomster,penger og god bedring kort....,men ingen spurte meg om noe. Utenom " ojjj" off!!! Å nei god bedring 🙈🙈🙈

Ts

Ab skrev om en helt horribel oppvekst og det du får ut av det er at høytidene er kjipe? Lurer litt på om kanskje du er litt v det dysfunksjonelle problemet i familien. Altså HÆ? 

Anonymkode: d8d92...dbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ab skrev om en helt horribel oppvekst og det du får ut av det er at høytidene er kjipe? Lurer litt på om kanskje du er litt v det dysfunksjonelle problemet i familien. Altså HÆ? 

Selvfølgelig er høytidene kipe,det sier hun selv. At høytider er det verste tross et godt liv nå. Anbefaler deg en psykolog også, det kan behøves ,mye traumer her høres det ut🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvfølgelig er høytidene kipe,det sier hun selv. At høytider er det verste tross et godt liv nå. Anbefaler deg en psykolog også, det kan behøves ,mye traumer her høres det ut🙊

Igjen, misbrukt av svoger, moren hadde personlighets forstyrrelse, faren døde før hun ble født.. Men for all del, fokusér inn på det viktigste her. At høytidene er kjipe. Mulig du er passe overfladisk selv, og egentlig ikke opplevd virkelige problemer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en meget dysfunksjonell familie. Narsissistisk mor og søster. De er virkelig hatske, misunnelige og lever i offerrollen. Vet ikke hvor mye dritt jeg har måtte høre opp gjennom årene, uten å si noe tilbake. Har nesten ikke kontakt og ser de aldri lengre. Jeg savner en normal familie men er heldig som har en mann som har en flott familie. Føles mindre ensomt ut.

Anonymkode: a0060...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min bror og jeg har i voksen alder gått til psykolog i en kort periode. Begge psykologene har vært veldig opptatt av vår fine barndom for den var så perfekt som det er mulig å få den. Så vi som har hatt det trygt og godt i ressurssterke hjem hvor vi aldri tvilte på at vi var elsket eller at foreldrene våre elsket hverandre kan også slite litt med livet.

Anonymkode: 898f8...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange mennesker sliter med familie. Jeg har valgt, gode venner foran familie. Da er dette venner gjennom 30 år. 

Man velger ikke familie. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på familien til kjæresten min som dysfunksjonelle, der har far en slags psykotisk forstyrrelse og mor er bipolar og søster helt fjern og ruser seg. Det handler om hvilke gaver som er mest verdt og det er veldig rar og anstrengt stemning rundt gaver 🤷 ingen som gleder seg over å gjøre noen glad eller å gi liksom. Og de som gjør det er så anstrengt. 

Anonymkode: cf6fc...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...