Gå til innhold

Frustrasjon om fælt familie medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare lufte tankene om et familie medlem. Helt siden barndommen har hun ikke tatt ansvar, heldig om jeg fikk tilbake ting som er lånt ødelagt da med replikker som det var allerede ødelagt, når du låner bort noe må du regne med at de kan bli ødelagt. I voksen alder selger strikket ting på Facebook, folk betaler men får ikke varene, hun sier ting som men barna mine trenger mat. Hun og mannen miste huset til tvangssalgs. Skyldte over 1mill på kredittkort. Klagde til meg om at det var ikke deres feil. Kjøpte dyre ting, båt, ferie osv på kreditt. Låner penger men betaler ikke tilbake, sier ting som puh de 500kr har du råd til. En kollega av meg flyttet inn i nabolaget. Hun brukte meg som å men det er slekt, for å låne penger, spørr etter mat, eks en pakke kjøttdeig, pasta, osv et helt måltid. Og i dag toppet det seg når jeg så hun hadde starta flere spleiser til ting til ungene. Samtidig så hun legger ut på Instagram at hu er på shopping og fant en ny veske til et par tusen. Har kuttet henne ut men hu ringer meg på jobb, jeg jobber på et bakeri. Tigger etter penger, ting osv. Blir liksom ikke kvitt henne.. ugh kommer innom jobb med ungene, spørr om de kan få noe mat for ungene er sultne. Både av meg og andre kollegaer. Kan liksom ikke kjefte på hu foran barna. Kan jeg ta kontakt med barnevernet??

Anonymkode: 70f81...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. Ta kontakt med barnevernet.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Tipaa skrev (32 minutter siden):

Jupp. Ta kontakt med barnevernet.

Hadde i første omgang sagt at hennes oppgave som mor var å sørge for at ungene ikke gikk sultne.

Får vel barnetrygd på hver unge som dekker det meste (1 ekstra om hun er aleneforsørger)?

Når barna har det de behøver kan hun eventuelt koste på seg noe selv om hun har penger til det, ikke spørre andre om penger for å opprettholde et liv i luksus!

Hadde også tilføyd etterpå, at kanskje barnevernet burde kontaktes om hun ikke evner å forsørge sine egne barn.

Endret av Molly70
Skrevet

Hun høres ikke helt god ut, nei. Hadde kuttet henne ut og tatt kontakt med barnevernet så de kan ta en titt på saken.

Sånne folk burde virkelig ikke fått lov til å sette unger til verden.

Anonymkode: 7a932...98d

Skrevet

Ikke lån eller gi henne noe som helst. Hvis hun kommer på jobb og tigger mat til ungene, svar "kjøpte ikke du nettopp ny veske til 2000? Da kan du betale for mat til barna dine"

Anonymkode: 16592...df8

Skrevet

Hun høres grenseløs ut, og siden hun alltid har vært sånn, virker det som en personlighetsforstyrrelse - der hun ikke forholder seg til ansvar, sannhet, logikk, har ikke empati for andre. I tillegg til det økonomiske, må det gi andre utslag, som løgn, manipulering, offerfremstilling/«synd på meg», dere er dumme mot meg osv overfor de nærmeste. Kan være veldig skadelig for barn. Ville definitivt kontaktet BV, de har kanskje flere varsler inn fra bhg eller skole. 

Anonymkode: 72f26...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...