Gå til innhold

Ekstraslag på grunn av stoffskifte eller jernmangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaring med ekstraslag på grunn av høyt/lavt stoffskifte eller jernmangel?

Tilleggssymptomer er veldig tretthet, en følelse av å aldri være uthvilt, svimmel/ørhet, fysisk aktivitet gir ikke lenger energi. Konsentrasjonsvansker og redusert hukommelse. Fint blodtrykk, men lavere puls enn før.

Har merket mer og mer til ekstraslag den siste tiden, spesielt på kveld. 

Er interessert i å høre fra dere som har fått påvist avvikende stoffskifte eller jernmangel, og hvordan det har forløpt hos dere, om behandling og eventuell bedring. 

Anonymkode: 695d3...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg merket et kraftig ekstraslag fikk jeg påvist lavt stoffskifte. Etter det (4 år siden nå) har jeg hatt ekstrasalg av og på i perioder. Stoffskiftet har vært godt regulert lenge. Jeg har spurt legen flere ganger om ekstraslagene, men fordi jeg er i tidlig 30-årene og blodtrykket er fint så har jeg ikke blitt henvist videre. Jobber med å slå meg til ro med det.

Umulig for meg å si om stoffskiftet og ekstraslagene har en sammenheng. Men jeg får mer ekstraslag når jeg stresser og har lite i ferier, så jeg tenker det egentlig er mest psykisk. 

Anonymkode: 7b6d1...4cc

Skrevet

Har problemer med stoffskifte. Hatt varierende lavt og høyt. Har farlig lavt jern (og mange andre mangler). 

Sliter med hjertebank og ekstraslag. 

Anonymkode: 7a2f6...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...