Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kalendergaver har tatt helt av. Jeg har ikke små barn lenger, men det var sjelden snakk om gaver på den størrelsen. En liten gave som, feks en sjokolade, en fin blyant, et viskelær, etc holdt i massevis! Jeg hadde fått fnatt om jeg i førjulstiden skulle styre med dette og i tillegg skulle bruke tusenvis av kroner på  skikkelige gaver til kalenderen. Det har jeg verken råd eller tid til.

Anonymkode: 5f70c...f61

Så la være da vel. I troden spørres det Om tips til gaver, ikke din mening

Anonymkode: 2490d...920

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

du lever ikke i et vakum. Dine valg påvirker andre.

Barn forteller og sammenligner. Det er kjipt å være ham som fikk et viskelær, hvis ditt barn fikk ny telefon i kalenderen liksom.

De fleste voksne forstår denne enkle erfarte sammenhengen av seg selv.

Anonymkode: 308b5...944

Da får du lære barnet ditt at man er forskjellig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som jeg skrev så har jeg ikke barn i den alderen lenger. Jeg synes likevel det er greit å påpeke at det ikke er nødvendig å svi av masse tid og penger på noe som kun gagner handelsstanden. Dessuten tror jeg egentlig ikke det gleder så mye dersom man skal få dyre ting i hele desember. Unntaket er kanskje opplevelser. Det koster ofte penger det også, men det gir i hvert fall minner.

Men for all del, fortsett å lage kalender. Husk bare at det ikke er sikker at ungene synes det er like gøy som du gjør.  

Anonymkode: 5f70c...f61

Hvorfor må du påpeke det k denne tråden, det spørres ikke om din mening!

• Liker 1
Skrevet

Gir dem alltid en billig sjokoladekalender 1. des som første gave, da har de hvert fall en liten sjokolade hver dag uansett. Kjøper inn dent på tilbud, små chips poser, tyggis, noodlebokser, kakaobombe, osv og litt andre ting som boxer, sokker, t-skjorte, julesokker, pysj osv. det trenger han alltids. 

Anonymkode: d9692...a59

• Liker 1
Skrevet

Er en tolvåring en tenåring? Unnskyld avsporing.

Anonymkode: cddc9...d39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er en tolvåring en tenåring? Unnskyld avsporing.

Anonymkode: cddc9...d39

De oppfører seg iallfall slik, er jo ikke en nyhet at puberteten starter tidligere enn hva den gjorde i "gamle" dager. 

Anonymkode: 6f1cb...05a

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Litt på siden, men ser det er nevnt CD-er? Kjøper folk fortsatt CD?

Anonymkode: 4f77b...701

Jeg kjenner flere ungdommer som synes det er stas å ha albumet til favorittartisten sin, men det gjelder selvsagt ikke alle. Kan for eksempel være albumet til Taylor Swift eller noe K-pop relatert. 

Endret av Makeupgeek
Skrevet
Amatariel skrev (20 timer siden):

Håper ikke det 😅 Men sier kanskje litt om hvor gamle de som er innom tråden her er :roll:

Følger fortsatt tråden, i håp om tips da jeg også har en tenåringsgutt.

Jeg som kom med forslaget🙋‍♀️Med cd-er mener jeg albumet til for eksempel favorittartisten til barnet, dersom det er sånt som barnet ditt liker. Er selvsagt ikke alle som er like opptatte av det. Men selv kjenner jeg mange ungdommer som samler på albumer, plakater og merch. 

Skrevet

Hvis du har en tenåring du ikke umiddelbart vet hva du kan legge i kalenderen til ville jeg spurt om han faktisk *vil* ha pakkekalender.

Jeg har en tenåringsgutt det er veldig lett å fylle kalender til, han elsker alle mulige nerdeting, anime, dill og dall. De andre foretrekker enten sjokoladekalender eller typ haribo eller noe. Ingen av mine synes det er stas med "fornuftige" ting.

(For å holde prisen nede deler mine, tenåringen og de yngste, på en kalender og åpner hver sin dag)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 15.14):

Tips til kalendergave til gutt 12 år? Planen er å kjøpe færre, men gaver av mer kvalitet i år. Så godteri osv utgår fra årets kalender. Bud pr gave: 100-300

Anonymkode: a3a8f...54a

Kanskje du finner noe her, ts? Her kan du sorte gaver etter alder, kjønn og pris : 

https://godegavetips.com/kalendergaver-til-barn/

Anonymkode: 427f0...6d6

• 2 uker senere...
Skrevet

Sett bort i fra litt avsporing her så er det mange gode tips. Noen som har flere?Trender osv som kan brukes til mindre gaver som kan deles?

Anonymkode: 825d1...179

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg holder på med kalender til min 13-åring... hittil er det en god del godteri altså 😶 Han elsker virkelig det (favorittsjokoladen, sånn liten pringles-boks, drops osv.). Men jeg har jo ikke lyst til at hver dag skal være godteri da. Men herlighet det er vanskelig! Han har ingen andre interesser enn gaming :roll: Har hittil kjøpt noen flaxlodd, et par julesokker og en iq-leke. Men mangler ca. 13 gaver gitt. Tenker kanskje et par skal være en fyrstikkeske med en lapp oppi. På den ene kan det være info om at han får 50,- i spillpenger/mobilspill. Og den andre info om at en energidrikk i kjøleskapet (type Monster) er hans. Det blir han i alle fall veldig glad for, for han får en sånn boks ekstremt sjeldent.

Meeen ja, er jo noen igjen, så er også takknemlig for tips her!
Fader, at gutt skal være så vanskelig 🤣 De to kalendrene til mine døtre er ferdig for lenge siden, for å si det sånn! 

Skrevet

Noodle-bokser var lurt, den skal jeg kopiere. Her er 13-åringen glad i mye greier fra Normal, de har jo også spennende drikke hvis barnet liker sånt - her er noen sånne dekorative flasker med iste veldig stas for tida. Mitt barn vil pynte litt ekstra på rommet sitt i år, så jeg er heldig med at jeg kan ha noen dager med litt julepynt. 

Anonymkode: 732f1...57b

Skrevet

Gavekort på kinobilletter, dusjsåpe, noen kvalitetssokker eller boxere, skopuss til hvite sneakers (om han bruker det), tilbehør til idrett/hobbyer om han driver med noe bestemt aktivitet.

Det er forøvrig ikke nødvendig å lage kalendere med 24 gaver. Vi har valgt å ha adventskalender med en gave for hver søndag istedenfor. Mye kjekkere med 4 ordentlige gaver enn 24 småting synes vi. For oss handler det også om å holde konsumet nede og å få barna til å ikke forvente gaver hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...