AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Tips til kalendergave til gutt 12 år? Planen er å kjøpe færre, men gaver av mer kvalitet i år. Så godteri osv utgår fra årets kalender. Bud pr gave: 100-300 Anonymkode: a3a8f...54a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Vanskelig å finne noe av god kvalitet for 100-200 kroner til en tenåringsgutt! Kommer også veldig an på guttens interesser og ønsker. Hadde heller lagt pengene i en finere julegave. Anonymkode: 8c65e...20f 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Boxere av bestemt merke flaxlodd T-skjorter Anonymkode: 2490d...920
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 Boxere, sokker, lue, vanter, tegneserieblad (julehefter), kinobillett, spill til data/PlayStation e.l., kortstokk, yatzy… Brettspill og puslespill er ofte på tilbud, hvis han liker sånt. Anonymkode: 9eb65...01e
Eneri Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Dusjsåpe, hårstylingsprodukt, et blad innenfor interesse (gaming, biler, båter, Illustrert vitenskap osv) 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Jeg ville droppet kalender og heller satset på på fin gave til julaften . 100-300,- ganger 24 er mye penger på ræl!! Anonymkode: 4654f...a72 6 1
Makeupgeek Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 Sokker, t-skjorter, skjerf, deodorant, lue, hansker, bøker, cd-er, kinobilletter, teaterbilletter, en tur til paradox museumet dersom dere bor i Oslo, vannflaske, hårvoks, pennal eller et telefondeksel.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville droppet kalender og heller satset på på fin gave til julaften . 100-300,- ganger 24 er mye penger på ræl!! Anonymkode: 4654f...a72 Det er da ikke ræl man kjøper Anonymkode: 2490d...920 1
Zidji Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er da ikke ræl man kjøper Anonymkode: 2490d...920 Det blir fort ræl. Cder? Ræl. Luer, hansker og skjerf, hvor mye har en ikke av det fra før av? Ræl. Kortstokk og yatsi?! Ræl. Og boxere/sokker, ikke ræl men grusomt kjedelig. Hva er vitsen? 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #10 Skrevet 28. september 2023 Zidji skrev (3 timer siden): Det blir fort ræl. Cder? Ræl. Luer, hansker og skjerf, hvor mye har en ikke av det fra før av? Ræl. Kortstokk og yatsi?! Ræl. Og boxere/sokker, ikke ræl men grusomt kjedelig. Hva er vitsen? 🙄 Anonymkode: 2490d...920 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Skrevet 28. september 2023 Kalendergaver har tatt helt av. Jeg har ikke små barn lenger, men det var sjelden snakk om gaver på den størrelsen. En liten gave som, feks en sjokolade, en fin blyant, et viskelær, etc holdt i massevis! Jeg hadde fått fnatt om jeg i førjulstiden skulle styre med dette og i tillegg skulle bruke tusenvis av kroner på skikkelige gaver til kalenderen. Det har jeg verken råd eller tid til. Anonymkode: 5f70c...f61 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kalendergaver har tatt helt av. Jeg har ikke små barn lenger, men det var sjelden snakk om gaver på den størrelsen. En liten gave som, feks en sjokolade, en fin blyant, et viskelær, etc holdt i massevis! Jeg hadde fått fnatt om jeg i førjulstiden skulle styre med dette og i tillegg skulle bruke tusenvis av kroner på skikkelige gaver til kalenderen. Det har jeg verken råd eller tid til. Anonymkode: 5f70c...f61 Men da kan jo bare du la være, så kan vi som synes det er gøy lage kalender til våre unger. Anonymkode: 7aa5f...2d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men da kan jo bare du la være, så kan vi som synes det er gøy lage kalender til våre unger. Anonymkode: 7aa5f...2d9 du lever ikke i et vakum. Dine valg påvirker andre. Barn forteller og sammenligner. Det er kjipt å være ham som fikk et viskelær, hvis ditt barn fikk ny telefon i kalenderen liksom. De fleste voksne forstår denne enkle erfarte sammenhengen av seg selv. Anonymkode: 308b5...944 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men da kan jo bare du la være, så kan vi som synes det er gøy lage kalender til våre unger. Anonymkode: 7aa5f...2d9 Som jeg skrev så har jeg ikke barn i den alderen lenger. Jeg synes likevel det er greit å påpeke at det ikke er nødvendig å svi av masse tid og penger på noe som kun gagner handelsstanden. Dessuten tror jeg egentlig ikke det gleder så mye dersom man skal få dyre ting i hele desember. Unntaket er kanskje opplevelser. Det koster ofte penger det også, men det gir i hvert fall minner. Men for all del, fortsett å lage kalender. Husk bare at det ikke er sikker at ungene synes det er like gøy som du gjør. Anonymkode: 5f70c...f61 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #15 Skrevet 28. september 2023 Litt på siden, men ser det er nevnt CD-er? Kjøper folk fortsatt CD? Anonymkode: 4f77b...701 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #16 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): du lever ikke i et vakum. Dine valg påvirker andre. Barn forteller og sammenligner. Det er kjipt å være ham som fikk et viskelær, hvis ditt barn fikk ny telefon i kalenderen liksom. De fleste voksne forstår denne enkle erfarte sammenhengen av seg selv. Anonymkode: 308b5...944 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som jeg skrev så har jeg ikke barn i den alderen lenger. Jeg synes likevel det er greit å påpeke at det ikke er nødvendig å svi av masse tid og penger på noe som kun gagner handelsstanden. Dessuten tror jeg egentlig ikke det gleder så mye dersom man skal få dyre ting i hele desember. Unntaket er kanskje opplevelser. Det koster ofte penger det også, men det gir i hvert fall minner. Men for all del, fortsett å lage kalender. Husk bare at det ikke er sikker at ungene synes det er like gøy som du gjør. Anonymkode: 5f70c...f61 Jeg foreslår at du oppretter din egen tråd for å diskutere de samfunnsmessige konsekvensene av pakkekalender, i stedet for å surmule i denne. For øvrig er det ingen her som har nevnt telefoner og "dyre ting i hele desember", så her driver du stråmannsargumentasjon - TS nevner få gaver av god kvalitet (antar det er snakk om f.eks. søndagene i desember som jeg vet en del gjør). Det jeg ellers ser nevnt her er relativt fornuftige ting, som man ofte ville kjøpt uansett, men som blir litt festligere om man får dem pent innpakket en sur desembermorgen. Tror ikke man skaper crazy overforbruk av det, altså. Anonymkode: 7aa5f...2d9 1
Amatariel Skrevet 28. september 2023 #17 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Litt på siden, men ser det er nevnt CD-er? Kjøper folk fortsatt CD? Anonymkode: 4f77b...701 Håper ikke det 😅 Men sier kanskje litt om hvor gamle de som er innom tråden her er Følger fortsatt tråden, i håp om tips da jeg også har en tenåringsgutt. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #18 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ville droppet kalender og heller satset på på fin gave til julaften . 100-300,- ganger 24 er mye penger på ræl!! Anonymkode: 4654f...a72 Nå var det jo ikke dine meninger om pakkekalender ts spurte om. Vi som lager pakkekalendere til barna våre, er jo fullstendig klar over at andre har andre meninger om det. Men vi velger å lage pakkekalender likevel, og har våre grunner for det. Ts: du har fått mange gode forslag allerede, og jeg har ikke lest igjennom alle, så mulig dette er forslag du allerede har fått. Barnet mitt liker anime og gaming, og får en del kalenderpakker som inneholder produkter fra favorittene. Eks. nøkkelring, kopp, t-skjorter, figurer, buttons og lignende. Ellers kan andre tips være en god deo, julesokker, boxer, hårprodukter, parfyme, dusjsåpe og ting som passer hans interesser/fritidsaktiviteter. Anonymkode: 3e22b...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #19 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg foreslår at du oppretter din egen tråd for å diskutere de samfunnsmessige konsekvensene av pakkekalender, i stedet for å surmule i denne. For øvrig er det ingen her som har nevnt telefoner og "dyre ting i hele desember", så her driver du stråmannsargumentasjon - TS nevner få gaver av god kvalitet (antar det er snakk om f.eks. søndagene i desember som jeg vet en del gjør). Det jeg ellers ser nevnt her er relativt fornuftige ting, som man ofte ville kjøpt uansett, men som blir litt festligere om man får dem pent innpakket en sur desembermorgen. Tror ikke man skaper crazy overforbruk av det, altså. Anonymkode: 7aa5f...2d9 du trenger å øve litt på å skille mellom ab-koder - det er ikke 1 som er kritisk her, men flere Anonymkode: 308b5...944 2
GammelKaktus Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 Her pleier jeg å putte opp i alt fra snacks som nuddelbokser og sjokolade til sokker og boksere, deodorant, robux, penger eller "fripass" til et spill han vil ha, overrasker med kino om det er en bra film, bestiller mat en dag der han velger osv. Alltid litt større greier til adventspakkene og ekstra snacks i helgene. Elsker å lage kalender. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå