AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 Kjenner jeg er så fortvilt. Min sønn på 15 år prøver å tøffe seg for de kule guttene. Skryter/ lyver på seg at han skal på fest og drikke alkohol o.l pga dette får han da rykter på seg OL at han både drikker og ikke minst selger narkotika. Gutten er både umoden og litt barnslig. Han har aldri smakt alkohol og narkotika vet han knapt hva er. så nå har han dratt på seg et rykte, og folk trekker seg unna han. Har hatt en lang prat med han, og har nå husarrest. flere som har ungdommer som prøver å være tøffere enn de er? Der det slår neg tilbake på de selv? Anonymkode: 2160c...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 Kan han ikke ha det ryktet da? Mer konsekvenser enn å få husarrest. Ar du straffer sønnen din fordi han er usikker syns jeg nå ingenting om. Hva ønsker du han lærer av husarrest? Her må du finne grunnen til at han juger. Ta han med tiø helsesøster og snakk med skolen! Anonymkode: ae155...7ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan han ikke ha det ryktet da? Mer konsekvenser enn å få husarrest. Ar du straffer sønnen din fordi han er usikker syns jeg nå ingenting om. Hva ønsker du han lærer av husarrest? Her må du finne grunnen til at han juger. Ta han med tiø helsesøster og snakk med skolen! Anonymkode: ae155...7ae Nei, han kan ikke ha det rykte. Det ødelegger for han selv. Vi snakker med han heeeele tiden, det er ikke der det ligger. i går dreit han seg ut ute med venner, der han tøffet seg og fikk nesten bank av noen eldre gutter. I kveld skal han være hjemme, roe ned og tenke godt over det vi har snakket om. Han trenger ikke ut i kveld og møte de samme folka. Han har ordnet opp med de, og de har snakket ut. Som sagt vet vi hvorfor han lyver, det er fordi han vil virke kul og tøffe seg for de kule. Fordi han ble mobbet en periode tidligere. Nå vil han vise alle at han er både modig og tøff. I kveld bestemmer vi at han skal være hjemme også for å beskytte han for seg selv. Så det ikke blir noe drama. straff? Nei, han fikk fifa 24 og lørdagsgodt som han skal kose seg med i kveld. Husarrest i helga bare. Anonymkode: 2160c...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Hmm, høres ikke ut som det beste miljøet å være i når han ikke føler han kan være seg selv... Høres ikke ut som de vennene man vil ha. Har han noen fritidsaktiviteter eller annet han kan fokusere mer på enn å henge med disse folka han må tøffe seg for? Lyver han om disse tingene fordi de andre guttene selv driver og drikker, fester eller ruser seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 23. september 2023 #5 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner jeg er så fortvilt. Min sønn på 15 år prøver å tøffe seg for de kule guttene. Skryter/ lyver på seg at han skal på fest og drikke alkohol o.l pga dette får han da rykter på seg OL at han både drikker og ikke minst selger narkotika. Gutten er både umoden og litt barnslig. Han har aldri smakt alkohol og narkotika vet han knapt hva er. så nå har han dratt på seg et rykte, og folk trekker seg unna han. Har hatt en lang prat med han, og har nå husarrest. flere som har ungdommer som prøver å være tøffere enn de er? Der det slår neg tilbake på de selv? Anonymkode: 2160c...242 så i tillegg til at folk trekker seg unna han, topper du det hele med å isolere han fra omverdenen så han ikke kan være sosial i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå