Gå til innhold

Hvor vanlig er det at advokater jobber mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om man leier en advokat, er det vanlig at de jobber mot deg og er på motpartens side?

Anonymkode: 0a72f...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedregelen det… særlig i barnefordelingssaker .. 

Anonymkode: 12d3a...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hovedregelen det… særlig i barnefordelingssaker .. 

Hvordan da? Kan du forklare mer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om man leier en advokat, er det vanlig at de jobber mot deg og er på motpartens side?

Det er bokstavelig talt forbudt, og advokater som motarbeider klienten sin mister advokatbevillingen sin.

Anonymkode: 77f49...976

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan da? Kan du forklare mer?

Hva slags sak har du? Forklar litt så skal jeg prøve å hjelpe deg med mulige fallgruver og lute triks 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bokstavelig talt forbudt, og advokater som motarbeider klienten sin mister advokatbevillingen sin.

Ja men om man ikke kan bevise det så fortsetter de jo bare med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags sak har du? Forklar litt så skal jeg prøve å hjelpe deg med mulige fallgruver og lute triks 

Kan du kanskje si litt generelt? Har ikke så lyst til å utbrodere meg innpå her. På forhånd takk.

Skrevet

Noen som har personlig erfaringer de vil dele her?

Skrevet

Dessverre så motarbeider de sjelden klienten sin, spesielt synd barnevernssaker der det er uegnede foreldre og allikevel velger de å gjøre jobben for klienten. 

Anonymkode: f5fdc...cab

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dessverre så motarbeider de sjelden klienten sin, spesielt synd barnevernssaker der det er uegnede foreldre og allikevel velger de å gjøre jobben for klienten. 

Jeg vil ikke høre om at de ikke gjør det. Jeg spør om noen har opplevd å bli motarbeidet av sin egen advokat?

• Liker 2
Skrevet

Gir jo ingen mening. Bedre å ikke «leie» advokat da eller? Så slipper di ihvertfall å betale for å gå på trynet😅

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke høre om at de ikke gjør det. Jeg spør om noen har opplevd å bli motarbeidet av sin egen advokat?

Nei. 

Men hva legger du i motarbeide? Kan være så mangt, er h*n uenig med deg privat under samtaler? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du vil ikke høre om det fordi det ikke skjer. Forstår du det?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du vil ikke høre om det fordi det ikke skjer. Forstår du det?

Omg 🤦‍♀️ jeg har opplevd at min tidligere advokat har motarbeidet meg og vært på motpartens side. Er det så vanskelig å forstå? Derfor lurer jeg på om andre og opplever dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har du erfaring selv? 

Er selv mor med advokat når jeg hadde kontakt med barnevernet. Første min advokat sa til meg før jeg bke hans klient var: "gjør du noe som er skadelig for barnet og velger å ignorerer mine råd avslutter jeg forholdet". 

Etter min erfaring stemmer ikke det. 

Men hva med de som er drapsdømte eller siktet for voldtekt osv. De blir forsvart på lik linje som de advokatene som jobber med barnevernssaker. 

Virker som du har en veldig dømmende holdning. 

Anonymkode: 60458...fcf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Omg 🤦‍♀️ jeg har opplevd at min tidligere advokat har motarbeidet meg og vært på motpartens side. Er det så vanskelig å forstå? Derfor lurer jeg på om andre og opplever dette.

Da hadde du virkelig ingen sak,  og advokaten din prøvde å få deg til å forstå det. 

Anonymkode: ecdca...959

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

En god advokat skal sikre dine rettigheter og være realistisk i fht saken. Har du en dårlig sak så har du en dårlig sak.

Anonymkode: 0d892...702

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du erfaring selv? 

Er selv mor med advokat når jeg hadde kontakt med barnevernet. Første min advokat sa til meg før jeg bke hans klient var: "gjør du noe som er skadelig for barnet og velger å ignorerer mine råd avslutter jeg forholdet". 

Etter min erfaring stemmer ikke det. 

Men hva med de som er drapsdømte eller siktet for voldtekt osv. De blir forsvart på lik linje som de advokatene som jobber med barnevernssaker. 

Virker som du har en veldig dømmende holdning. 

Anonymkode: 60458...fcf

Har vært barn selv og dessverre ble jeg boende alt for lenge hos min forelder på grunn av at hen hadde en god advokat. Kjenner flere som har måttet bo under dårlige forhold takket være gode advokater så dette er ikke noe nytt. 

Har og en del jobberfaring innenfor dette og dyktige advokater gjør jobben sin uavhengig av hvor drit klienten er. Forstår ikke helt hva du mener med dømmende, er ikke dømmende er ganske realistisk anlagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Da hadde du virkelig ingen sak,  og advokaten din prøvde å få deg til å forstå det. 

Anonymkode: ecdca...959

Det du måtte mene om det gir jeg blanke i. En advokat får deg ikke til å "forstå det" ved å gå til motpartens side. Tulling.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En god advokat skal sikre dine rettigheter og være realistisk i fht saken. Har du en dårlig sak så har du en dårlig sak.

Anonymkode: 0d892...702

Ja men de skal jo ikke motarbeide fordet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...