AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 I vår kommune har første- og andreklassinger gratis halv plass på SFO. Det står at plassen kan brukes hele dagen mandag, tirsdag og onsdag i ferier, og ellers 12 timer i uken når det er skole. Men hvordan regner de ut de 12 timene, må man på forhånd bli enige om barnet skal være der morgen eller ettermiddag, eller er det fleksibelt og går kun på når de sjekkes inn og ut fra dag til dag? Barna har jo skole fra 8.15 til ca. 13.30, så vi trenger å bruke SFO en halvtime på morgen (7.45-8.15) og i underkant av et par timer på ettermiddagen (13.30-15.15)=ca. 11,5 timer i uka. Er det lov eller er det mindre fleksibelt enn som så? Anonymkode: 23f03...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 I Bergen er 60% plass til faste tider. På skoledager er plassen fra etter skolen til 15.45. På langdager fra 8.30 til 15.45. Det kan være andre rutiner i din kommune. Anonymkode: 69f45...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 Hos oss er halv plass 15 t/U i sloleuker, og halv tid i ferie. Koster 5-600 kr. 12 timers plass er 12 gratis timer hver uke, også ferier. Tiden man bruker må meldes inn i forkant. Jeg har regnet på det og bruker akkurat 12t/U på vår skole når jeg henter 1530 hver dag, så enkelt det jeg har meldt inn. Har da ikke morgenSFO. Men dette er ulikt fra kommune til kommune, kanskje tom fra skole til skole. Anonymkode: da4d0...ec8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I Bergen er 60% plass til faste tider. På skoledager er plassen fra etter skolen til 15.45. På langdager fra 8.30 til 15.45. Det kan være andre rutiner i din kommune. Anonymkode: 69f45...ef4 Høres oversiktlig ut! Da må dere sikkert ikke melde inn på forhånd når dere skal hente etter skolen heller? Må nesten høre med skolen min ja, har ikke skolestarter før til neste år men kjekt å høre hvordan det gjøres andre steder og planlegge litt hvis plassen ikke inkluderer morgen-sfo må vi nok endre litt på arbeidstiden til pappaen i huset😅 tror ikke han takker nei til å sove en halvtime lenger om morgenen, og han har heldigvis fleksibel arbeidstid ts Anonymkode: 23f03...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Del Skrevet 23. september 2023 Her betyr det i praksis at barnet kan være til rundt halv fire hver dag hvis de ikke er på SFO før skolen. I ferier har de ikke rett til å gå på SFO på torsdager og fredager Anonymkode: 5135b...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 23. september 2023 #6 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) Jeg tror det gjøres litt forskjellig fra sted til sted. Her har vi halv plass og barnet er der hver morgen i ca. 20 minutter før skolen begynner, og tirsdag onsdag torsdag etter skolen til 15-15.30. Vi kan kjøpe ekstra dager i ferier. Endret 23. september 2023 av Kranken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Del Skrevet 23. september 2023 Reglene er ulike fra sted til sted, så det tror jeg du må spørre skolen om. Her for eksempel må vi hente senest kl. 15 når vi har gratistilbudet (12 timer), uansett om barnet er der kun en dag i uka. Anonymkode: a0a46...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I vår kommune har første- og andreklassinger gratis halv plass på SFO. Det står at plassen kan brukes hele dagen mandag, tirsdag og onsdag i ferier, og ellers 12 timer i uken når det er skole. Men hvordan regner de ut de 12 timene, må man på forhånd bli enige om barnet skal være der morgen eller ettermiddag, eller er det fleksibelt og går kun på når de sjekkes inn og ut fra dag til dag? Barna har jo skole fra 8.15 til ca. 13.30, så vi trenger å bruke SFO en halvtime på morgen (7.45-8.15) og i underkant av et par timer på ettermiddagen (13.30-15.15)=ca. 11,5 timer i uka. Er det lov eller er det mindre fleksibelt enn som så? Anonymkode: 23f03...899 Det finnes kun 60% og 100%. Alt mindre enn 100 så får du faste ukedager som er låst. Anonymkode: 14318...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Del Skrevet 23. september 2023 Og vi med gratistilbudet får to dager i ferieuker her. Anonymkode: a0a46...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes kun 60% og 100%. Alt mindre enn 100 så får du faste ukedager som er låst. Anonymkode: 14318...407 Kommer an på bosted. Min har ikke faste dager, og vi varierer fra uke til uke hvor mange ettermiddager hun er på sfo. De ser helst at jeg melder inn i visma mandag morgen, men vi får lov å ombestemme oss i løpet av uka. Vi har gratistilbudet. Anonymkode: a0a46...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Del Skrevet 23. september 2023 På skolen min var det sånn at det var 2 og 3 dager (altså to dager den ene uken og tre dagen den andre) som gjaldt når jeg hadde delt plass. Det var litt dumt, for vi brukte aldri tilbudet på morgenen, og hadde heller ikke bruk for det i flere timer alle dager. Anonymkode: 9c949...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Del Skrevet 23. september 2023 Du må nesten bare snakke med skolen det gjelder. På min arbeidsplass er det to dager i uka - veldig rart egentlig, da SFO de fleste dager ikke har åpent mer enn 4 timer. På det meste har de åpent 5 t 15 min. Anonymkode: 22bc8...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg er SFO-leder, og vi har tre muligheter. Bare 12 timer gratis (som også er 12 timer i ferier), 15 timer som er halv plass (og 25 timer i uka i ferier), og full plass. Jeg ber om beskjed i forkant, det holder at foreldrene melder inn mandag morgen. Noen har faste tider hele året, omtrent, mens andre varierer fra uke til uke. Ei venninne er SFO-leder i en annen kommune, der er det fast tidspunkt for "siste henting" til samme tid hver dag for de med 12 gratis timer. Tror med andre ord du bare må sjekke med din skole! Anonymkode: be92c...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #14 Del Skrevet 23. september 2023 Ts her! Store variasjoner ser jeg, takker for alle svar Anonymkode: 23f03...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå