AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 I der siste har jeg vært helt utslitt, hverdagene handler bare om å få logistikken til å gå opp. Har to barn som trener mye idrett. Det er et stykke til treningen, så vi må kjøre begge veier. Vi er to foreldre med 100 jobb og vi liker også selv å trene. Jeg har alltid hatt mye energi og elsket å være mamma, nå har jeg bare lyst på fred og ro. I tillegg har vi jo ikke særlig kveld lenger heller, barna er jo ikke i seng før 21.00-21.30, da er jeg trøtt selv. Jeg trodde livet skulle bli lettere med eldre barn, men logistikken og maset er så mye mer. Blir helt stressa. Noen som kjenner seg igjen. I det siste har jeg vært nærmest misunnelig på yngre kollegaer uten barn som er helt fri. Noen som kjenner på samme følelser, at barna er hverken store eller små og livet kun har blitt rutine? Når blir det bedre, hehe? Barna er 11 og 7 Anonymkode: 569f2...c72 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Dette har jeg løst ved å bo sentralt, så barna ikke trenger å kjøres hit og dit. Skjønner ikke hvorfor folk gidder bo usentralt når de har barn. Bare prakk Anonymkode: f65ae...a93 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har jeg løst ved å bo sentralt, så barna ikke trenger å kjøres hit og dit. Skjønner ikke hvorfor folk gidder bo usentralt når de har barn. Bare prakk Anonymkode: f65ae...a93 Vi bor i en større by, men det er 2-3 km til treningsplassen og yngste sender jeg ikke hjem alene når han er ferdig på trening kl 19.30 Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 kan man avtale samkjøring hvis det bor noen i nærheten som også har unger på samme laget? Anonymkode: 97eb3...8e3 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor i en større by, men det er 2-3 km til treningsplassen og yngste sender jeg ikke hjem alene når han er ferdig på trening kl 19.30 Anonymkode: 569f2...c72 Går det ikke buss da? Som de i det miste kan ta en av veiene? Angående alenetid på kveld blir jo det mindre og mindre fremover, i og med at barna vil være våken senere på kveld. Men du kan få alenetid på morgenene, ved å stå opp tidligere. Særlig på helger vil jo det gjerne la seg løse fint. Anonymkode: eb7ba...e5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Samme her. Treninger, dugnader, foreldremøter. Jeg er rett og slett drittlei. Ingen glede i livet mitt lenger, kjøring hit og dit, jobb. Vi bor sentralt men likevel må barna bli kjørt da de må krysse en trafikkert vei. Overskudd finnes ikke lenger hos meg. Alt er rutine. Jeg er så misunnelig på mine yngre kollegaer som enda ikke har fått barn. Vurderer å jobbe redusert men går kraftig ned i lønn og det har vi ikke mulighet til nå som renta øker. Anonymkode: 6eb31...0bc
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Treninger, dugnader, foreldremøter. Jeg er rett og slett drittlei. Ingen glede i livet mitt lenger, kjøring hit og dit, jobb. Vi bor sentralt men likevel må barna bli kjørt da de må krysse en trafikkert vei. Overskudd finnes ikke lenger hos meg. Alt er rutine. Jeg er så misunnelig på mine yngre kollegaer som enda ikke har fått barn. Vurderer å jobbe redusert men går kraftig ned i lønn og det har vi ikke mulighet til nå som renta øker. Anonymkode: 6eb31...0bc Kanskje derfor noen nærmest blir aggressive når de finner ut at jeg er frivillig barnløs... Anonymkode: 5a0e7...b91 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg løst ved å bo sentralt, så barna ikke trenger å kjøres hit og dit. Skjønner ikke hvorfor folk gidder bo usentralt når de har barn. Bare prakk Anonymkode: f65ae...a93 Vil og legge til - barna deltar kun i "kommersielle" aktiviteter. Dvs. ikke idrettslag / korps hvor det er dugnader, dopapirsalg, vaffelsteiking og cuphelg i gokk 😄 De må fortsatt komme seg til og fra aktiviteter, men foreldrene bidrar ikke på noe vis. Anonymkode: f65ae...a93
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Samme her. Treninger, dugnader, foreldremøter. Jeg er rett og slett drittlei. Ingen glede i livet mitt lenger, kjøring hit og dit, jobb. Vi bor sentralt men likevel må barna bli kjørt da de må krysse en trafikkert vei. Overskudd finnes ikke lenger hos meg. Alt er rutine. Jeg er så misunnelig på mine yngre kollegaer som enda ikke har fått barn. Vurderer å jobbe redusert men går kraftig ned i lønn og det har vi ikke mulighet til nå som renta øker. Anonymkode: 6eb31...0bc Sender over en klem! Ja, enig! Totalbelastningen er stor. Foreldremøter, dugnader, turneringer, osv… Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil og legge til - barna deltar kun i "kommersielle" aktiviteter. Dvs. ikke idrettslag / korps hvor det er dugnader, dopapirsalg, vaffelsteiking og cuphelg i gokk 😄 De må fortsatt komme seg til og fra aktiviteter, men foreldrene bidrar ikke på noe vis. Anonymkode: f65ae...a93 Hvilke aktiviteter er dine barn med på som ikke krever dugnad og kjøring? Musikkskole eller lignende? Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Går det ikke buss da? Som de i det miste kan ta en av veiene? Angående alenetid på kveld blir jo det mindre og mindre fremover, i og med at barna vil være våken senere på kveld. Men du kan få alenetid på morgenene, ved å stå opp tidligere. Særlig på helger vil jo det gjerne la seg løse fint. Anonymkode: eb7ba...e5f Skal jeg sende en 7-åring alene på buss i mørket? Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): kan man avtale samkjøring hvis det bor noen i nærheten som også har unger på samme laget? Anonymkode: 97eb3...8e3 Joda, men det krever en del orging det også😅og de fleste barna på samme aktivitet bor på andre siden av bydelen. Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje derfor noen nærmest blir aggressive når de finner ut at jeg er frivillig barnløs... Anonymkode: 5a0e7...b91 Høres deilig ut🥰 kos deg med masse egentid du☺️ Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #14 Skrevet 23. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke aktiviteter er dine barn med på som ikke krever dugnad og kjøring? Musikkskole eller lignende? Anonymkode: 569f2...c72 Svømming, privat musikklærer, og et par andre ting. Om det er kjøring eller ikke avhenger av hvor du bor og alder på barnet. Men det er masse idretter og aktiviteter uten foreldreinnvolvering. Så lenge du bor sentralt. Bor du på bygda er det ikke sånn. Anonymkode: f65ae...a93
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #15 Skrevet 23. september 2023 Vet ikke om det er relevant men det går influensa nå der man bare blir sliten og svimmel, Kansje det er derfor du synes det er slitsomt nå. Jeg har ikke blitt forkjølet men har vært helt dønn ferdig klokka 16 hver dag denne uka. Og vondt i kropp og hode. 🤷 Anonymkode: d3ab7...728
Yodas Skrevet 23. september 2023 #16 Skrevet 23. september 2023 Hvis man har to barn på 7 og 11, så må man da ha en god del egentid i løpet av en uke? Jeg sliter litt med å forstå denne typen tråder.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #17 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Svømming, privat musikklærer, og et par andre ting. Om det er kjøring eller ikke avhenger av hvor du bor og alder på barnet. Men det er masse idretter og aktiviteter uten foreldreinnvolvering. Så lenge du bor sentralt. Bor du på bygda er det ikke sånn. Anonymkode: f65ae...a93 Forstår, skulle gjerne hatt de på slike aktiviteter, men de er gutter og kun interessert i fotball🫣 Anonymkode: 569f2...c72
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #18 Skrevet 23. september 2023 Yodas skrev (20 minutter siden): Hvis man har to barn på 7 og 11, så må man da ha en god del egentid i løpet av en uke? Jeg sliter litt med å forstå denne typen tråder. Når har man egentid da? Her er en helt vanlig mandag ettermiddag hos oss: 16.00- Henter ett av barna på SFO, andre barnet har gått hjem selv 17.00- Oppmøte kamp på andre siden av byen. Jeg og barnet må spise kjapt noen brødskiver før vi kjører dit. Hjemme rundt 18.30- Lekser, kveldsmat. 20- 21. Barna dusjer, og legges. Ja, vi får noen minutter med egentlig av og til, men det er slitsomt å alltid måtte bringe og kjøre hele ettermiddagene… Anonymkode: 569f2...c72 2
Yodas Skrevet 23. september 2023 #19 Skrevet 23. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Når har man egentid da? Her er en helt vanlig mandag ettermiddag hos oss: 16.00- Henter ett av barna på SFO, andre barnet har gått hjem selv 17.00- Oppmøte kamp på andre siden av byen. Jeg og barnet må spise kjapt noen brødskiver før vi kjører dit. Hjemme rundt 18.30- Lekser, kveldsmat. 20- 21. Barna dusjer, og legges. Ja, vi får noen minutter med egentlig av og til, men det er slitsomt å alltid måtte bringe og kjøre hele ettermiddagene… Anonymkode: 569f2...c72 Men det er ikke kamp hver dag. Og hvordan ser helgene ut?
Yodas Skrevet 23. september 2023 #20 Skrevet 23. september 2023 Og hvis man ikke er enslig forelder, så har vel en av foreldrene fri mens den andre drar på kamp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå