Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på ett år som er blitt en liten krølltopp! Dette er overraskende for oss, da verken søsknene hennes eller vi foreldre har krøller. Besteforeldre har dog det (en på hver side). Jeg hadde visstnok litt lokker/fall selv, men langt unna korketrekkerne hennes. Uansett, vi eeelsker krøllene hennes - de er helt nydelige! Men, alle sier de kommer til å forsvinne når vi klipper henne første gang. Det er visstnok vanlig? 

Noen som vil dele erfaringer? Er bare nysgjerrig, for er så lite kjent med krøller selv.

IMG_7665.jpeg

Anonymkode: 4a48c...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det var fint hår ja! Det er vel bare å vente å se om de forsvinner?

Min yngste hadde krøller som ble borte etter klipp, men folk med krøller hadde vel sikkert krøller som barn også 

Anonymkode: a9c36...f20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oj, det var fint hår ja! Det er vel bare å vente å se om de forsvinner?

Min yngste hadde krøller som ble borte etter klipp, men folk med krøller hadde vel sikkert krøller som barn også 

Sant, får jo uansett ikke fasiten før vi har klippet😃  Var bare nysgjerrig på hvor vanlig det er å ha så mye krøller og at det forsvinner etter første klipp. 
hadde din yngste mye krøller? ❤️

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sant, får jo uansett ikke fasiten før vi har klippet😃  Var bare nysgjerrig på hvor vanlig det er å ha så mye krøller og at det forsvinner etter første klipp. 
hadde din yngste mye krøller? ❤️

Min yngste er en gutt, så han ble klippet kort. Du stusser vel bare tupper? 

Han var veldig krøllete, men hadde ikke like langt hår overalt. Fikk litt sånn crazy professor look 😄

Skrevet

Min bror var krøllete som liten. Forsvant ved klipp. 

Anonymkode: 57d38...bcc

• Liker 1
Skrevet

Vi får bare la være å klippe henne da..🤭❤️

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Min sønn hadde krøller/korketrekkere, beholdt de til han var ca 2 år!

Da folk rundt oss ute på kjøpesenter lurte på hva den skjønne lille jenta het, så fant jeg ut at det var på tide med en klipp.

Krøllene kom aldri tilbake, bare litt fall i håret.

Samme med meg som liten, men jeg har noe mere fall i håret enn min sønn har i dag.

Kanskje fordi mitt hår er langt og min sønns hår er kort?

Ville ikke klippet jentas hår med det første nei ❤️

Endret av Molly70
  • Liker 1
Skrevet

Ååh helt likt håret til 2-åringen min, samme farge også 😍 hennes har blitt langt nå, men hun har fremdeles perfekte korketrekkere😍 har ikke turt å klippe ennå, redd de forsvinner 🙈

Anonymkode: 94ba5...fc6

Skrevet

Slikt hår hadde min datter også. Ble enda mer krøller med årene, og 4-5 år gammel hadde hun fullt av små korketrekkere, men så ble det med tiden mer bølger. Nå er hun voksen, og har fint fall i håret, bølger, men ikke lenger krøller. 

Anonymkode: 85ff2...ad0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ååh helt likt håret til 2-åringen min, samme farge også 😍 hennes har blitt langt nå, men hun har fremdeles perfekte korketrekkere😍 har ikke turt å klippe ennå, redd de forsvinner 🙈

Åhh, så koselig, elsker håret - både fargen og krøllene. Får bare la være å klippe jeg også, og satse på at hun får beholde de så lenge som mulig🥰🥰🥰

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åhh, så koselig, elsker håret - både fargen og krøllene. Får bare la være å klippe jeg også, og satse på at hun får beholde de så lenge som mulig🥰🥰🥰

Ja, det er helt utrolig nydelig 🥰 Vi får komplementer hver eneste gang vi er ute av døren 😄

Skrevet

Min sønn på et har samme hår. Vi har ikke tenkt å klippe det, men klipper luggen. Håper krøllene holder seg. Jeg har krøller selv og hadde samme hår som liten, så er sannsynlig. Flere i familien har også krøller. 

Anonymkode: d7cac...6c9

Skrevet

Min sønn på et har samme hår. Vi har ikke tenkt å klippe det, men klipper luggen. Håper krøllene holder seg. Jeg har krøller selv og hadde samme hår som liten, så er sannsynlig. Flere i familien har også krøller. 

Anonymkode: d7cac...6c9

Så koselig med krølltopper. Mine to eldre barn hadde helt rett hår på den alderen (og lite) og ingen antydninger til krøller. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slikt hår hadde min datter også. Ble enda mer krøller med årene, og 4-5 år gammel hadde hun fullt av små korketrekkere, men så ble det med tiden mer bølger. Nå er hun voksen, og har fint fall i håret, bølger, men ikke lenger krøller. 

Kanskje det er håp for at hun får beholde de da😍

Skrevet

Krøller er fra dominerende gener, så det skal ikke så mye til før man har bølger/krøller. Men mange vet ikke hvordan man får de frem. Jeg ser stadig folk som har krølleegenskaper i håret, men som ikke vet hvordan de skal få det frem og det ender opp med fall og frizz. 

Sønnen min hadde slike krøller som liten, de forsvant når vi klipte han. Nå har han kort hår, men jeg vil absolutt tro de fortsatt er der om han lar håret vokse. 

En del babyer og små barn har kjempefine krøller, mulig at tynnere babyhår krøller seg lettere. 

Anonymkode: 57276...d6a

Skrevet

Femåringen hadde slike krøller som ettåring. Det forsvant ikke ved første klipp, men har gradvis endret seg fra krøller til fall. Når hun kommer inn etter å ha vært ute i regnvær, har hun skikkelig korketrekkere igjen. Mannen min hadde lyse krøller som lite barn, og svart, slett hår som voksen. Det ser ut på bilder som om krøllene forsvant rundt 2-årsalderen. Jeg har alltid hatt fall, men aldri krøller. Moren min har alltid hatt krøller, masse som barn og masse som voksen, resten av besteforeldrene har slett hår. 

Anonymkode: 46abc...72d

Skrevet

Frøkna her hadde masse, og da mener jeg masse krøller som liten. Det stod rett opp pga alle krøllene.  Ingen av oss eller andre søsken har krøller. Hun har noe fall og antydning til krøller fremdeles, men forsvant gradvis jo lengre håret hennes ble.. Er hun varm og klam så krøller håret seg, lar vi være å børste håret etter dusj/bad/ vært i regn - så krøller håret seg, men ikke like mye som når hun var liten. 

Anonymkode: d54be...0ea

Skrevet

Kanskje det er håp for at hun får beholde de da😍

Joda, men ikke nødvendigvis slik at det du ser på som skjønt får være i fred av den grunn. Min datter har glattet håret sitt fra hun var 12/13 år. At andre ikke forstår det valget har lite å si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Joda, men ikke nødvendigvis slik at det du ser på som skjønt får være i fred av den grunn. Min datter har glattet håret sitt fra hun var 12/13 år. At andre ikke forstår det valget har lite å si. 

Ja, kan forestille meg det! En av mine beste venninner fra barndommen har de mest fantastiske krøller og har rettet de ut så lenge jeg kan huske! Rart med det, det er jo så fint🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...