Gå til innhold

Kastet opp ufordøyd mat fra i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste klokka ni i går kveld. I natt har jeg hatt voldsomt vondt i magen og diare. For et par timer siden begynte jeg også å kaste opp, og maten er helt ufordøyd. Blant annet biter av jordbær som er like røde og fine som da jeg spiste dem. Er det vanlig? Jeg trodde maten skulle ha gått videre i fordøyelsessystemet etter så lang tid.

Anonymkode: f9edf...817

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er helt normalt. Jeg mener å ha lest at det er fordi fordøyelsessystemet ikke klarer å ta det i mot om man ikke tygger det ordentlig.  Vet ikke om det stemmer. Men det kan også være sure oppstøt, men om det har skjedd bare en gang trenger du neppe å bekymre deg. Skulle det fortsette, så er det greit å gå til lege :) Tenk på 3 ukers regelen ;)

Edit: Skrivefeil

Endret av Stoltskeiv
  • Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Stoltskeiv said:

Ja, det er helt normalt. Jeg mener å ha lest at det er fordi ikke fordøyelsessystemet klarer å ta det i mot om man ikke tygger det ordentlig.  Vet ikke om det stemmer. Men det kan også være sure oppstøt, men om det har skjedd bare en gang trenger du neppe å bekymre deg. Skulle det fortsette, så er det greit å gå til lege :) Tenk på 3 ukers regelen ;)

Takk for svar :) Jeg hadde tygd maten ordentlig altså, men den var ufordøyd. Det verken smakte eller luktet typisk oppkast. Det luktet rett og slett bare jordbær. Syns det var så rart. Det er definitivt ikke bare sure oppstøt, jeg kastet opp masse, og har skikkelig vondt i magen og diaré også. Regner med at det er et magevirus eller noe, men den ufordøyde maten var merkelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :) Jeg hadde tygd maten ordentlig altså, men den var ufordøyd. Det verken smakte eller luktet typisk oppkast. Det luktet rett og slett bare jordbær. Syns det var så rart. Det er definitivt ikke bare sure oppstøt, jeg kastet opp masse, og har skikkelig vondt i magen og diaré også. Regner med at det er et magevirus eller noe, men den ufordøyde maten var merkelig.

Ikke alltid man merker om man tygger maten godt nok. Jeg opplevde det samme for en uke siden. Jeg hadde ikke merket at jeg hadde tygt dårlig. jeg har mye innebygd stress som går utover hvordan jeg spiser maten. Og da har det hendt at jeg ikke tygger godt nok, og da kan det komme opp igjen. Som oftest merker jeg det og det går som oftest bra og kommer ikke opp igjen, men noen ganger merker man det ikke. Men om det skjer ofte, så kan det nok komme opp igjen. Er du usikker, så bør du oppsøke lege. Jeg er ingen ekspert. Snakker bare av erfaring 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Stoltskeiv said:

Ikke alltid man merker om man tygger maten godt nok. Jeg opplevde det samme for en uke siden. Jeg hadde ikke merket at jeg hadde tygt dårlig. jeg har mye innebygd stress som går utover hvordan jeg spiser maten. Og da har det hendt at jeg ikke tygger godt nok, og da kan det komme opp igjen. Som oftest merker jeg det og det går som oftest bra og kommer ikke opp igjen, men noen ganger merker man det ikke. Men om det skjer ofte, så kan det nok komme opp igjen. Er du usikker, så bør du oppsøke lege. Jeg er ingen ekspert. Snakker bare av erfaring 

Kom det opp igjen så sent som tolv timer etter at du hadde spist?

Skrevet

Jeg har en sykdom med spiserør og kan kaste opp middag frai går .eller frokost frao går...idag .. ikke godt når curry mar kommer opp 1dag etterpå ha ha 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg spiste klokka ni i går kveld. I natt har jeg hatt voldsomt vondt i magen og diare. For et par timer siden begynte jeg også å kaste opp, og maten er helt ufordøyd. Blant annet biter av jordbær som er like røde og fine som da jeg spiste dem. Er det vanlig? Jeg trodde maten skulle ha gått videre i fordøyelsessystemet etter så lang tid.

Om du har fått ett magevirus, så kan magen din slutte å fordøye som den skal mens det pågår.

Anonymkode: 3a013...5d5

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, Sofakona said:

Jeg har en sykdom med spiserør og kan kaste opp middag frai går .eller frokost frao går...idag .. ikke godt når curry mar kommer opp 1dag etterpå ha ha 

Huff, det høres fælt ut :klem:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du har fått ett magevirus, så kan magen din slutte å fordøye som den skal mens det pågår.

Anonymkode: 3a013...5d5

Det visste jeg ikke. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...