AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #1 Del Skrevet 23. september 2023 Når jeg legger ut ting jeg skal selge på finn, men ikke setter en fast pris, og folk spør hvor mye jeg skal ha, så blir de sure om jeg sier prisen og svarer ikke mer. Eller om jeg sier at de kan komme med forslag selv, så svarer de ikke da heller. Hva er vitsen med at de spør i utgangspunktet da? Anonymkode: 0a929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Del Skrevet 23. september 2023 Man setter en pris. Hadde nok heller ikke svart hvis du skrev en pris jeg ikke var intr i eller ba meg velge pris. Hvorfor skal man skrive mer etter det? Ikke som det er en chat med venner der man eventuelt hadde skrevet OK. Anonymkode: 3ab8f...0f5 29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg synes det er utrolig vanskelig å vite hva som er akseptabel pris hvis noen ikke setter pris. Anonymkode: ad5b1...c11 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Ts her: Grunnen til at jeg ønsker at noen skal komme med bud for eks er jo fordi de synes prisen jeg setter er for mye. Da vil jeg gjerne vite hva de mener er fair pris. Anonymkode: 0a929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her: Grunnen til at jeg ønsker at noen skal komme med bud for eks er jo fordi de synes prisen jeg setter er for mye. Da vil jeg gjerne vite hva de mener er fair pris. Anonymkode: 0a929...f67 Mindre enn 50% av nypris er vel det man bør selge for. Jeg kjøper i såfall ikke noe jeg kan betale litt til for å få ny med garanti. Og jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare kan sette den prisen du vil ha, kjøper ingen er prisen for høy. Anonymkode: 3ab8f...0f5 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 23. september 2023 #6 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her: Grunnen til at jeg ønsker at noen skal komme med bud for eks er jo fordi de synes prisen jeg setter er for mye. Da vil jeg gjerne vite hva de mener er fair pris. Anonymkode: 0a929...f67 Ta heller et søk på lignende varer på Finn og sett din pris etter det. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mindre enn 50% av nypris er vel det man bør selge for. Jeg kjøper i såfall ikke noe jeg kan betale litt til for å få ny med garanti. Og jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare kan sette den prisen du vil ha, kjøper ingen er prisen for høy. Anonymkode: 3ab8f...0f5 Jeg ønsker ikke å selge ting jeg har gitt tusenvis av kroner for selv, for så å gi det bort gratis. Anonymkode: 0a929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ønsker ikke å selge ting jeg har gitt tusenvis av kroner for selv, for så å gi det bort gratis. Anonymkode: 0a929...f67 Enig i dette. Jeg setter riktignok en fast pris, men starter litt høyere, sånn at jeg har noe å gå på. Det mest irriterende er folk som er veldig interessert, sier de skal komme en viss dato, og så hører man ikke noe mer. Jeg legger aldri av noenting og selger til førstemann som Vippser meg. Før Covid så var det mye enklere å få solgt ting. Anonymkode: 531e9...8f4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Enig i dette. Jeg setter riktignok en fast pris, men starter litt høyere, sånn at jeg har noe å gå på. Det mest irriterende er folk som er veldig interessert, sier de skal komme en viss dato, og så hører man ikke noe mer. Jeg legger aldri av noenting og selger til førstemann som Vippser meg. Før Covid så var det mye enklere å få solgt ting. Anonymkode: 531e9...8f4 Jeg gjør det samme og så kan man heller prute litt på prisen 😊 men idag forventer folk å få det gratis på finn. Anonymkode: 0a929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg ønsker ikke å selge ting jeg har gitt tusenvis av kroner for selv, for så å gi det bort gratis. Anonymkode: 0a929...f67 Vel, da får du ikke solgt. At du betalte 12.000 for en ny tv i fjor gjør IKKE at denne tven er verdt mer enn under 50% av nypris. Anonymkode: 856ac...ce1 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #11 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, da får du ikke solgt. At du betalte 12.000 for en ny tv i fjor gjør IKKE at denne tven er verdt mer enn under 50% av nypris. Anonymkode: 856ac...ce1 Nei men det er jo bra da at man ikke trenger å gi bort tinga gratis fordi andre, som deg, ønsker å snylte på folk. 👍 Anonymkode: 0a929...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei men det er jo bra da at man ikke trenger å gi bort tinga gratis fordi andre, som deg, ønsker å snylte på folk. 👍 Anonymkode: 0a929...f67 Jeg klarer meg uten den brukte overprisede tven din, for den har de uansett 40% på på elkjøp 🤣 Da er den ny ut av esken med garanti! Anonymkode: 856ac...ce1 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg gidder ikke å foreslå priser faktisk. Sett en fast pris hvis du vil selge Anonymkode: 7a456...91a 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #14 Del Skrevet 23. september 2023 Den «50% av nypris»-regelen er bare tull. Dette er bare noen som sier det fordi de forsøker å tvinge folk til å selge ting billig. Du går inn på prisjakt og ser hva varen selges for nå. Også slår du av pris basert på hvor gammel den er, om du har kvittering og bruks standen. Det må være verdt det for kjøper å kjøpe brukt istedet for ny. Så hvis du har kjøpt en tv til 12 000kr og den ser helt ny ut og du har brukt den i 1år og har kvittering, så kunne du lett solgt den for 8 000kr foreks. Det er jo verdt det for mange. Har du hatt den i 5år derimot, så må du mye mer ned i pris. Anonymkode: d8213...230 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. september 2023 #15 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg legger ut ting jeg skal selge på finn, men ikke setter en fast pris, og folk spør hvor mye jeg skal ha, så blir de sure om jeg sier prisen og svarer ikke mer. Eller om jeg sier at de kan komme med forslag selv, så svarer de ikke da heller. Hva er vitsen med at de spør i utgangspunktet da? Anonymkode: 0a929...f67 Det er ikke frekt. Skal sies at jeg ikke en gang gidder å spørre på annonser på ting som selges uten oppgitt pris eller hvor det står at bud ønskes. Godtar heller ikke pruting på varer jeg legger ut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #16 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den «50% av nypris»-regelen er bare tull. Dette er bare noen som sier det fordi de forsøker å tvinge folk til å selge ting billig. Du går inn på prisjakt og ser hva varen selges for nå. Også slår du av pris basert på hvor gammel den er, om du har kvittering og bruks standen. Det må være verdt det for kjøper å kjøpe brukt istedet for ny. Så hvis du har kjøpt en tv til 12 000kr og den ser helt ny ut og du har brukt den i 1år og har kvittering, så kunne du lett solgt den for 8 000kr foreks. Det er jo verdt det for mange. Har du hatt den i 5år derimot, så må du mye mer ned i pris. Anonymkode: d8213...230 Ja er derfor det er så bra at man selv kan velge hva man selger for og ikke trenger å bli presset. Anonymkode: 0a929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 23. september 2023 #17 Del Skrevet 23. september 2023 Finn ut hva din minstepris er, legg så varen ut til litt over den prisen slik at folk kan ev prute og føle de får en god pris. Blir det ikke respons på varen til den prisen, har du lagt prisen for høyt. Å ikke sette pris er helt meningsløst med mindre du har et så attraktivt produkt at folk knives veldig om det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #18 Del Skrevet 23. september 2023 Det er da vanlig å sette pris. Forøvrig er høflighet en utbredt mangelvare på Finn. Mye sære gjerrigknarker uten jobb som sitter hjemme hele dagene som ikke har noe liv utenom å legge inn skambud. Heldigvis kan man blokkere slike folk med en gang. Anonymkode: 91711...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #19 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Den «50% av nypris»-regelen er bare tull. Dette er bare noen som sier det fordi de forsøker å tvinge folk til å selge ting billig. Du går inn på prisjakt og ser hva varen selges for nå. Også slår du av pris basert på hvor gammel den er, om du har kvittering og bruks standen. Det må være verdt det for kjøper å kjøpe brukt istedet for ny. Så hvis du har kjøpt en tv til 12 000kr og den ser helt ny ut og du har brukt den i 1år og har kvittering, så kunne du lett solgt den for 8 000kr foreks. Det er jo verdt det for mange. Har du hatt den i 5år derimot, så må du mye mer ned i pris. Anonymkode: d8213...230 Er jo lite interessant for en kjøper hva selger betalte for tingen ny, hvis en TV kostet 12.000 ny så er det jo ingen som vil betale 8.000 den hvis dagens nypris for samme modell er 7.000-8.000. TV, elektronikk, møbler og klær er et godt eksempel for det er ting som ofte faller raskt i pris fra butikkene. Har selv sett kjøpere som forventer fantasisummer for ting de selv har betalt mye for da det var nytt, så 50% av nyprisen da tingen var ny er en dårlig regel. 50% av dagens nypris er bedre. Anonymkode: da0ea...9c9 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #20 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her: Grunnen til at jeg ønsker at noen skal komme med bud for eks er jo fordi de synes prisen jeg setter er for mye. Da vil jeg gjerne vite hva de mener er fair pris. Anonymkode: 0a929...f67 Sett pris og slutt å vær vanskelig. Anonymkode: db08c...704 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå