Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt litt hjelp her🥵🥹
Jeg har møtt en fin fyr for 1 år siden som jeg har så sykt god kjemi med.
Problemet er at jeg overanalysere alt hele tiden.alt hva han sier og skriver🙈
Har alltid mørke tanker som «savner ikke han meg sånn som jeg savner han « 
«Tenk om han ikke elsker meg» 
Er han ikke kosete noen dager for han er sliten så tror jeg med en gang det er noe galt med meg.dette ender i tårer hver dag nesten.
Samtidig har jeg slutta snuse og alt er bare svart i hodet.jeg blir sint og lei meg for alt hele tiden.
Får mye bekreftelse men trenger de hele tiden🙈
Dette er så utmattende å gå rundt med.
Hat lyst ha selvtillit, stå stødig i meg selv.
Merker han trekker seg unna meg når dette tar for mye over ❤️ jeg har blitt utsatt for mye omsorgsvikt som barn og føler nå går dette utover forholdet .
Får hjelp men samtidig så vedvarer dette bare.
Kan jeg få noen tips? 
Ville ikke hakke på han å finne feil hele tiden da han egentlig er en fantastisk person 

Anonymkode: 87a5a...0e3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du kan ha det bra med andre må du ha det bra med deg selv.....dette er beste tipset du kan få.

Så hold deg unna dating og menn til du har fått orden på din mentale helse og liv.

Anonymkode: 9334f...7b7

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Går du til behandling, TS? Høres ut som om det kan hjelpe deg.

Anonymkode: bbd95...eb4

• Liker 2
Skrevet

Du må jobbe med selvfølelsen og oppsøke profesjonell hjelp før du ødelegger hele forholdet. Han kommer ikke til å holde ut i lengden.

Anonymkode: 5f35f...827

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje finne deg andre interesser slik at du har flere ting å bruke hodet på?

Anonymkode: ba78c...ba0

Skrevet

Det er store spørsmål du har her, men hvis jeg skal gi deg et enkelt råd, så er det å begynne å skape din egen verdi. Bruk dagene til å gjøre mest mulig bra ting for deg selv. Gjør ting som du har lyst til, og som gjør deg godt. Ta deg også tid til egenpleie, og begynn å skap din egen "selvstendighet". Når du gjør dette, blir du mer og mer uavhengig av andre menneskers bekreftelse, for du skaper din egen bekreftelse. 

Det er ikke de store tinge du trenger å gjøre, men finn små ting i hverdagen og kjenn etter hvordan de får deg til å føle deg. Det kan være noe så lite som å mate svaner/ender hvis du har det i nærheten. Ta deg tid til å se skjønnhet der den er, og oppdag at det som er vakkert gjør noe med deg. Gå på kunstgalleri eller utstillinger. Ta deg tid til å kjenne ordentlig etter hva de forskjellige verkene gjør med deg, både på godt og vondt. Ta deg en god gåtur og kjenn at kroppen din er sterk og solid. Ta solide steg i bakken, og kjenn at beina dine er sterke og tåler å bli brukt. Gå på et bakeri å kjenn hvordan hjerne din responderer på alle de gode luktene, kjøp deg en kanelbolle, riv den i stykker med fingrene og kjenn hva den myke gode konsistensen gjør med deg, og ikke minst, hva det lukter og smaker når du spiser den. Begynn å bruk de sansene du har, syn, lukt, smak osv. Da vekker du hjernen din, og den begynner å søke etter de gode tingene.

Begynn å gjøre øvelser som mindfullnes, yoga og meditasjon. Da begynner du å lære å kontrollere hjernen din, for det høres ut som om den jobber skikkelig "på overtid". Forsøk å begynne å stoppe litt opp i hverdagen enten med slike øvelser, gåturer, vakker musikk på ørene osv. 

Jeg har troen på at det er først når man har det godt med seg selv, at man kan få balanserte og gode relasjoner til andre, og unner deg virkelig å få en bedre tilværelser, for det du beskriver høres litt slitsomt ut.

Ønsker deg lykke til, og håper du begynner å utforske din egen tilværelser, samt å tilføre den gode elementer ❤️

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg har blitt utsatt for mye omsorgsvikt som barn og føler nå går dette utover forholdet .
Kan jeg få noen tips? 
Ville ikke hakke på han å finne feil hele tiden da han egentlig er en fantastisk person 

Jeg skulle spørre om du hadde noen dårlige opplevelser i oppveksten da jeg leste teksten din..

Det er som et hull i deg som hele tiden må fylles av hans gode ord, klemmer, smil, forsikringer om at han er glad i deg, og helst bare sitte og holde hender sammen hele dagen? Jeg kjenner den følelsen, jeg har hatt den selv, det er det hullet der kjærligheten og bekreftelsen fra våre foreldre skulle vært.

Dessverre lærte jeg at ikke noe menneske i verden kan fylle eller gjøre noe med det hullet i oss. Vi må det. Vi må fortelle oss selv at vi er gode nok,at vi er så gode at noen dager med "rar" oppførsel ikke betyr at noen ikke er glad i oss. Vi må fortelle oss selv at andre mennesker også har seg selv, og at om de er slitne og trøtte så betyr det ikke at de ikke er glade i oss, for vi er gode nok.

Det er veldig veldig tøft å måtte bekrefte og være der for seg selv, men vi må det. For som du selv sier, han er egentlig en fantastisk person, så da er det kanskje dine behov som er litt vel store fordi du har opplevd noen fæle ting. ❤️

Anonymkode: 37164...b7f

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette blir en selvoppfyllende profeti om du ikke tar tak. Han også kommer til å forlate deg til slutt.

Kognitiv terapi kan hjelpe ( om det ikke er det du allerede får.)

Anonymkode: 78dc1...668

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Før du kan ha det bra med andre må du ha det bra med deg selv.....dette er beste tipset du kan få.

Så hold deg unna dating og menn til du har fått orden på din mentale helse og liv.

Anonymkode: 9334f...7b7

Ja skulle aldri gått inn i noe før jeg fikk orden på meg selv.det merker jeg og han veldig🙈samtidig har han en ex dame som har laget helvette hver dag siden vi møtts og prøvd tatt fra han barna så han er meget sliten 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kanskje finne deg andre interesser slik at du har flere ting å bruke hodet på?

Anonymkode: ba78c...ba0

Helt sant..droppa liksom alt jeg liker å bruker bare energi og tid på alt dette.har lyst gjøre meg selvstendig igjen og utilgjengelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette blir en selvoppfyllende profeti om du ikke tar tak. Han også kommer til å forlate deg til slutt.

Kognitiv terapi kan hjelpe ( om det ikke er det du allerede får.)

Anonymkode: 78dc1...668

Ja jeg vet🙈å exdama lager helvete drama hver dag også så hab er meget sliten .åsså meg full i følelser i tilegg

Skrevet

Synes du overdriver veldig! Dette tar livet av deg? 
Oppsøk psykolog. Du har en destruktiv tankegang. 

Anonymkode: 66af7...002

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes du overdriver veldig! Dette tar livet av deg? 
Oppsøk psykolog. Du har en destruktiv tankegang. 

Anonymkode: 66af7...002

Det er jeg fullt klar over du ..men det ligger mye mer bak alt dette en jeg kan forklare 

• Hjerte 1
Skrevet
cath89 skrev (9 minutter siden):

Ja skulle aldri gått inn i noe før jeg fikk orden på meg selv.det merker jeg og han veldig🙈samtidig har han en ex dame som har laget helvette hver dag siden vi møtts og prøvd tatt fra han barna så han er meget sliten 

Mulig jeg tar feil, men hvis hun er på ham og sliter ham ut slik at han kobler ut fra deres forhold, altså han klarer ikke å være konsis og stabil i hverdagen pga dramaet med henne, føler du at det gjør alle de behovene dine mye verre? At hans utilgjengelighet trigger deg enormt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg skulle spørre om du hadde noen dårlige opplevelser i oppveksten da jeg leste teksten din..

Det er som et hull i deg som hele tiden må fylles av hans gode ord, klemmer, smil, forsikringer om at han er glad i deg, og helst bare sitte og holde hender sammen hele dagen? Jeg kjenner den følelsen, jeg har hatt den selv, det er det hullet der kjærligheten og bekreftelsen fra våre foreldre skulle vært.

Dessverre lærte jeg at ikke noe menneske i verden kan fylle eller gjøre noe med det hullet i oss. Vi må det. Vi må fortelle oss selv at vi er gode nok,at vi er så gode at noen dager med "rar" oppførsel ikke betyr at noen ikke er glad i oss. Vi må fortelle oss selv at andre mennesker også har seg selv, og at om de er slitne og trøtte så betyr det ikke at de ikke er glade i oss, for vi er gode nok.

Det er veldig veldig tøft å måtte bekrefte og være der for seg selv, men vi må det. For som du selv sier, han er egentlig en fantastisk person, så da er det kanskje dine behov som er litt vel store fordi du har opplevd noen fæle ting. ❤️

Sååå sanne ord ❤️ja det hullet prøver jeg nok få han til fylle og det er en altfor stor oppgave for han ta nå.

jeg må aksepter det som er og tenke at det er ingenting i veien med meg.

jeg overkompenserer med gjøre så alt for mye for han fordi jeg trenger ros og bekreftelse der også.det blir veldig krampaktig og tar helt av.han har lyst jeg skal fokusere på meg, gjøre det som gjør meg glad ❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Kan du snakke åpent med samboer om dette? Om hvordan du har hatt det i oppveksten former oppførselen din i dag?

Anonymkode: 4dd1c...c85

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sååå sanne ord ❤️ja det hullet prøver jeg nok få han til fylle og det er en altfor stor oppgave for han ta nå.

jeg overkompenserer med gjøre så alt for mye for han fordi jeg trenger ros og bekreftelse der også.det blir veldig krampaktig og tar helt av.han har lyst jeg skal fokusere på meg, gjøre det som gjør meg glad ❤️

Høres ut som er sunn mann, dette. Han kan ikke være ansvarlig for hvordan du har det, det må du selv vere. Husk: han har allerede barn. De er han ansvarlig for, og må fokusere på.

Han ber deg om å fokusere på deg selv, finne noe som gjør deg glad! ❤️ 

Anonymkode: 4dd1c...c85

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger sårt litt hjelp her🥵🥹
Jeg har møtt en fin fyr for 1 år siden som jeg har så sykt god kjemi med.
Problemet er at jeg overanalysere alt hele tiden.alt hva han sier og skriver🙈
Har alltid mørke tanker som «savner ikke han meg sånn som jeg savner han « 
«Tenk om han ikke elsker meg» 
Er han ikke kosete noen dager for han er sliten så tror jeg med en gang det er noe galt med meg.dette ender i tårer hver dag nesten.
Samtidig har jeg slutta snuse og alt er bare svart i hodet.jeg blir sint og lei meg for alt hele tiden.
Får mye bekreftelse men trenger de hele tiden🙈
Dette er så utmattende å gå rundt med.
Hat lyst ha selvtillit, stå stødig i meg selv.
Merker han trekker seg unna meg når dette tar for mye over ❤️ jeg har blitt utsatt for mye omsorgsvikt som barn og føler nå går dette utover forholdet .
Kan jeg få noen tips? 

Har du tenkt å snakke med psykolog, feks? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når han sier at han vil at du skal fokusere på deg så vil han at du skal få et sunt og normalt forhold til deg selv og dine følelser. I stedet for at du fokuserer på "hva mener xx med å ikke svare nå.." så fokuser på "nå svarer ikke xx. Han er sikkert opptatt med sine ting. Kansje jeg skal gjøre noe hyggelig jeg og. Men jeg føler at han ignorerer meg og jeg blir lei meg. Hva kommer det av egentlig, det er et sår jeg har og det må jeg jobbe med." 

Det du skriver tyder på at du har noen sår fra oppvekst som omhandler å føle seg ignorert fra noen du er glad i? Kansje foreldre? Har du snakket med lege eller psykolog om det? 

Anonymkode: 3c1a0...857

• Hjerte 1
Skrevet

Går du til psykolog?

Anonymkode: 40dae...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...