Gå til innhold

16:8 gir luft i magen 24/7

Kulla

Anbefalte innlegg

Jeg har levd etter prinsipp i 16:8 siden jul. Har ett kosthold med mye frukt og grønt og grove kornprodukter. Begrenser sukker så mye som mulig. Har gått ned 12 kilo, og er veldig fornøyd med det. Jeg trener regelmessig.  Kjenner at dette er en livsstil som gjør meg veldig godt, men: Jeg har så sinnsykt mye luft i magen!! Noen som har erfaring med det samme og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiste veldig mye frukt i en periode for å være sunn. Måtte kutte det ut av hensyn til andre fordi det ga ekstremt mye luft i magen.

Anonymkode: 04e8e...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt er ikke viktig å spise...sats på grønnsakene. Du må ikke være slavisk på 16:8.

Anonymkode: e147c...970

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt , får mye mindre luft i magen når jeg ikke spiser til alle døgnets tider . 

Anonymkode: 3e74b...a17

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det handler om når du spiser, men hva du spiser. Kjenn etter om det er frukten (sjekk ut Lav Foodmap og kjenn etter om du reagerer på noen av de fruktene) eller gluten som kan gi deg plagene. Grove kornprodukter = mer gluten. Ikke nødvendigvis det beste for oss mennesker, selv om vi er lært opp til å tro det.

Anonymkode: 9b064...e4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulla skrev (6 timer siden):

Jeg har levd etter prinsipp i 16:8 siden jul. Har ett kosthold med mye frukt og grønt og grove kornprodukter. Begrenser sukker så mye som mulig. Har gått ned 12 kilo, og er veldig fornøyd med det. Jeg trener regelmessig.  Kjenner at dette er en livsstil som gjør meg veldig godt, men: Jeg har så sinnsykt mye luft i magen!! Noen som har erfaring med det samme og har noen tips?

Spiser du ting med søtningsmiddel? De gjør magen til et gasskraftverk.

Anonymkode: b17b1...ccc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Promp i vei? Er det så ille?

Anonymkode: cdccf...4f8

Litt kjipt å ha følelsen av å drite på seg...

Anonymkode: 23822...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulla skrev (På 23.9.2023 den 9.07):

Prøv deg litt frem med å fjerne enkelte ting , ville først og fremst droppet gluten . Men for mye frukt og grønnsaker kan også gi mye tarm -gass . 16:8 er en helt super måte å gå ned i vekt på , har lykkes med det selv og 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

"Sharting", kalles det. Og er ikke normal promping.

Anonymkode: b17b1...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er veldig smertefullt, har ikke opplevelse av at jeg skal ha avføring eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulla skrev (På 23.9.2023 den 9.07):

Når du spiser mye frukt, er det også mulig du spiser mye fruktsukker. Jeg spiser lite frukt, og merker ikke noe luft i magen. Men er jo mulig jeg fiser i søvne. 

Anonymkode: 8aa31...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv matdagbok og finn ut om der er et mønster. Mulig du bare spiser noe du tåler dårlig

Anonymkode: f50a9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...