Gå til innhold

Bivirkning? Omgangssyke? Terapi-reaksjon? Hva skal jeg gjøre…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rådløs… 

Skjønner ikke hva som skjer. I tre dager nå har jeg hatt diare på morgenen. Ingen dotrang ellers. Torsdag morgen brakk jeg meg en del i tillegg, trodde det var omgangssyken men kastet aldri opp. Har ikke vært oppkastlvalm heller i etterkant. 

Føler meg uvel og klarer ikke spise. Har bare spist litt kjeks og en saftis.

Da jeg ble dårlig trodde jeg det var pga reaksjon på ibux, jeg hadde tatt ibux på ganske tom mage. Mine symptomer stemmer med bivirkningene, så jeg la på en måte to og to sammen. Men nå er jeg på dag tre med diare, og jeg har ikke tatt ibux siden torsdag?! Hvor lenge sitter eventuelt sånne bivirkninger i? Jeg er så sliten pga ikke noe matinntak..

Jeg står midt i en ganske heftig terapirunde. Jeg tok et stort steg på mandag som var, hvor jeg endelig turte kjenne på noe av alt det som har ligget under der.

Kan det være reaksjoner på dette?!? Jeg vet at stress kan sette seg i magen, men kan det være rekasjon på å "pirke" borti? Kan man bli SÅ dårlig av angst?! 

jeg har emetofobi, så dette er ganske krevende for meg. Er tredje runde med oppkast/diaré siden i fjor, så jeg er HELT kjørt psykisk nå.

Er det reaksjon på medisin? Er det omgangsyke? Er det reaksjon på terapi? Skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Går rundt som en angstball 24/7, klarer ikke spise eller føler jeg tar vare på barnet.  Han får alt han trenger altså - men samvittigheten min gnager veldig…

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: d1aea...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være én, alle, eller ingen av grunnene du nevner. Ingen fremmede på nett kan vite dette, dessverre. Dersom det ikke går over hadde jeg ringt legekontoret mandag, og fått time. God bedring ♥️

Anonymkode: 65187...d8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan være én, alle, eller ingen av grunnene du nevner. Ingen fremmede på nett kan vite dette, dessverre. Dersom det ikke går over hadde jeg ringt legekontoret mandag, og fått time. God bedring ♥️

Anonymkode: 65187...d8a

Takk. Jeg vet egentlig det. :( er bare vanskelig å akseptere. Jeg er så på felgen nå, skulle så gjerne visst hva dette er. 

Skrevet

Det er en ganske vanlig kroppslig reaksjon på angst og traumer. Har hatt nye "angst-mage" selv.

God bedring ❤️

Anonymkode: 303b0...373

Skrevet

Det er supervanlig med diaré når man har angst. God bedring❤️

Anonymkode: 8e38c...828

Skrevet

Takk. Jeg vet jo det er vanlig med diare, men jeg sliter med å "koble" det sammen, er så redd.  

Jeg er dårligere igjen i dag. følte det gikk bedre i går, turte spise litt osv, men i dag har jeg brekt meg mye. Kommer ingenting opp. Dårlig i magen fremdeles, men er ikke ofte på do, bare en gang om dagen. Nå har jeg jo ikke klart å spise noe heller da, så er ikke så mye å få ut…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...