Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Det var et ektepar som gikk i møbelbutikken for å se på sofaer. Da hadde selgeren sagt at mannen var tykk og måtte ha en med hardere puter. Kunden ble krenket. I nettavisens kommentarfelt var det mange som harsellerte over kunden som måtte tåle sannheten. Hvis jeg hadde vært selger så ville jeg ikke snakket slik til kundene. Ja, vekt kan ha noe med sittekomfort å gjøre, men kundene må jo sammen prøve seg frem for å finne ut hvordan de sitter i sofaen. Om de kjøper den harde sofaen som selgeren anbefaler til mannen, så blir den jo slett ikke behagelig for kona. Da kan hun like godt sitte på en pinnestol. Og dessuten, det med vekt… En mann med stor mage, ingen rumpe, pipestilker til armer og bein, kan godt se tykk ut, men veier vel ikke mer enn en som har jevnere fasong og kanskje høyere. En liten, rund kineser er heller ikke veldig tung. Det bør ikke være så lettvint å flåse rundt med kommentarer om kropp. Hvis kunden ber om anbefalinger, så kan selger vise sofaer med forskjellig hardhet og la kundene prøve. https://www.nettavisen.no/okonomi/sjokkert-av-selgerens-kommentar-til-kona-horte-vi-virkelig-det/s/5-95-1347558
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Jeg leste artikkelen i går, og tenkte at ja mannen var kanskje overvektig, men selgeren oppførte seg ufyselig. Det er typisk for folk som oppfører sånn, og påstå at de mente jo bare å hjelpe. Anonymkode: dc9e3...856 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Hva hadde skjedd om kunden hadde reklamert etter en stund fordi putene har sunket sammen?, det er ikke all møbler som er laget for å tåle alle mulige forskjellige kropper der ute. Kontorstoler har ofte oppgitt maksimum vekt, er den 120 kg så skulle det jo bare mangle at selger påpeker dette ovenfor en kunde som helt tydelig veier mye mer. Anonymkode: 11ad2...cee 4 2
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva hadde skjedd om kunden hadde reklamert etter en stund fordi putene har sunket sammen?, det er ikke all møbler som er laget for å tåle alle mulige forskjellige kropper der ute. Kontorstoler har ofte oppgitt maksimum vekt, er den 120 kg så skulle det jo bare mangle at selger påpeker dette ovenfor en kunde som helt tydelig veier mye mer. Anonymkode: 11ad2...cee Det er noe helt annet. Opplys gjerne på selve møbelet hva som er maks vekt, evt vekt per sete. Endret 23. september 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Jeg tenker at selger må kunne komme med relevant, praktisk informasjon - slik at kunden får et best mulig produkt ette sitt behov. At selger bør si dette på en profesjonell og ufarlig måte, burde være unødvendig å påpeke… Dette er jo nettopp kunsten å selge 😅 Anonymkode: 00dda...9b2 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Jeg sitter bare igjen med inntrykket av at dette var veldig feilslått humor, og en situasjon som ikke hører hjemme i mediene. At hendelsen også "gikk inn" på hans tre barn er rett og slette litt komisk. Anonymkode: 59535...aac 3
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at selger må kunne komme med relevant, praktisk informasjon - slik at kunden får et best mulig produkt ette sitt behov. At selger bør si dette på en profesjonell og ufarlig måte, burde være unødvendig å påpeke… Dette er jo nettopp kunsten å selge 😅 Anonymkode: 00dda...9b2 Både selger og kunde må jo tenke på at en sofa skal passe til hele familien og ikke kun til far i huset. Om putene er myke, så må de jo oppfylle en viss kvalitet og ikke bli ødelagt synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 Folk tåler ingenting lengre og han gubben er feit og trenger en solid sofa. Anonymkode: 820a6...02c 4
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sitter bare igjen med inntrykket av at dette var veldig feilslått humor, og en situasjon som ikke hører hjemme i mediene. At hendelsen også "gikk inn" på hans tre barn er rett og slette litt komisk. Anonymkode: 59535...aac De visste nok at det var et ømt punkt for faren. Men ja, de færreste ville nok tatt sjansen på å blåse det ut i media. Jeg ville bare følt meg litt utilpass, men holdt kjeft om det hadde vært meg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 Supert at den ansatte informerer om vekt og hvordan det påvirker sittekomfort, for det blir noe helt annet å sitte i lange strekk i egen stue enn å prøvesitte litt i butikken. Maksgrense på vekt skal også tas hensyn til. Synes derimot ikke noe om å kalle en kunde tjukk, selv om det er aldri så korrekt observert. Det bør kunne formuleres bedre enn som så. Jeg har en overvektig (godt forbi tjukk) venn som skulle kjøpe seg elsykkel. Heldigvis var selgeren en som turte å si fra (på en høflig måte) om at en forsterket sykkel var nødvendig, slik at han slapp å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: 5e762...eed 2
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Supert at den ansatte informerer om vekt og hvordan det påvirker sittekomfort, for det blir noe helt annet å sitte i lange strekk i egen stue enn å prøvesitte litt i butikken. Maksgrense på vekt skal også tas hensyn til. Synes derimot ikke noe om å kalle en kunde tjukk, selv om det er aldri så korrekt observert. Det bør kunne formuleres bedre enn som så. Jeg har en overvektig (godt forbi tjukk) venn som skulle kjøpe seg elsykkel. Heldigvis var selgeren en som turte å si fra (på en høflig måte) om at en forsterket sykkel var nødvendig, slik at han slapp å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: 5e762...eed Ja, det kan gis profesjonell veiledning på en ordentlig måte. Det samme gjelder for klesbutikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå